Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
m.etästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.07.2006 17:27 Viestin aihe: |
|
|
ite oon kans todennu ton nykäisy/pyöräytys tekniikan toimivaksi, siistiksi ja nopeaksi, eli sitä tulee sovellettua. viime vuonna koira oli saanut tavin kiinni pysikosta sitten luultiin sitä siipirikoksi ja siskon mies ajatteli heittää sen ilmaan ja ampua siitä nii se lähtikin lentoon ja sinne meni. _________________ kukaan ei ole täydellinen, ja minä olen täydellinen esimerkki siitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Uusis Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.07.2006 17:49 Viestin aihe: |
|
|
tämä toimii myös hyvin: tiukka ote kaulasta vasurilla(oikeakätisellä). sitten oikealla kiinni päästä-> nopea ja voimakas nykäys päästä ylös ja taaksepäin (pohjoiskoilliseen) tämä katkaisee kaularangan hetkessä. tehokas ja suhteellisen kivuton temppu. Toimii jostain syystä paremmin maalinnuilla kuin vesilinnuilla. kyyhkysille paras temppu minkä osaan. jostain syystä en niskan katkaisua "pyöritystekniikkaa" käyttämällä hallitse ja käytän siis tätä.
Kaulan katkaisu kirveellä toimii myös hyvin mutta en sitä käytä, koska saalis pysyy siistinä, joka minulle on hyvin tärkeä asia. _________________ Si vis pacem, para bellum |
|
Takaisin alkuun |
|
|
myllypa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.07.2006 17:43 Viestin aihe: |
|
|
ite oon ruukannu nykästä sisuskalut heti pihalle kun saan linnun kouraan, ei muuten elä kauvan aikaan kun sydän ja keuhkot on jo koiran mahassa. _________________ Aina ei voi voittaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.07.2006 22:30 Viestin aihe: |
|
|
mä oon yleensä ottanut sorsalta hengen ampumalla järkeviltä holleilta... ei tarvii enää erikseen tappaa _________________ no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vezkuu Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2005 Viestejä: 650 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 25.07.2006 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Sen haluisin mirage nähdä, ettei tarvi erikseen tappaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2006 07:11 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan siihen pitäs pyrkiä, että ei tarvi enää erikseen lintua hengiltä ottaa. Itellä se onnistui viime syksynä sorsastuksessa 100prosenttisesti, kun pääsin pompusta kaksi karauttamaan kenttään. En olisi sitä toista edes ampunut, mutta kun eka ankka pyörähti koppina alaspäin ja toinen kaarsi sopivasti editse niin pitihän se läväyttää vielä suppeampikin piippu.
Yleensäkin jos matkat ja muutenkin ampumatilanteet ovat järkeviä niin useimmiten saa hakea valmiin raadon. Ihan aina niin ei toki käy, haulikolla ammunta kun perustuu aina jossakin määrin tuuriinkin. Silloin lintua kaulasta kiinni, ja jos kovin virkkuna tuntuu olevan niin kalauttaa hieman kapulalla. Sopivia keppejä on maailma täynnä.
Itse myös pyrin pitämään saaliin siistinä, siksi mitkään pyöräytykset ja muut nykimiset ei kuulu ohjelmistoon. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 26.07.2006 13:17 Viestin aihe: |
|
|
vezkuu kirjoitti: | Sen haluisin mirage nähdä, ettei tarvi erikseen tappaa. |
Vezku kato kun niitä sorsia pystyy ampumaanmyös alle 30 metriin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mirage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2006 19:37 Viestin aihe: |
|
|
vezkuu: laitettu YV:tä _________________ no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|