Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
manu88 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 495 Paikkakunta: Pohjois- Häme
|
Lähetetty: 29.05.2006 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Itellä viimevuoden mallia olevat jahi-jakt vaelluskengät
Enkä kyllä suosittele hankkimaan ellei budjetti ole ensimmäinen ehto kenkien ostossa, nimittäin jalat hikoo ja tulee helposti kosteiksi varsinkin sadekkelillä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 30.05.2006 05:39 Viestin aihe: |
|
|
Haixit & tretornit, ne kaksi joita en vaihda. _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karhukoira Vieras
|
Lähetetty: 30.05.2006 07:53 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni käytössä jo vissiin 7 pari Meindlejä...toiset Army Prot menossa. Uskallan kyllä suositella varauksetta joko Army Prota tai Prota. Passikengät eivät tosiaan ole, mutta eipä ole mikään gore-kenkä. Kylymä tulee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 30.05.2006 18:16 Viestin aihe: |
|
|
Vikingin peakhunterit ollu nyt reilu kaks kautta. Kulumisen jälkiä alkaa olemaan, mutta pitävät edelleen vettä ja hengittävät. Tuohon hoitoon ei ole pahemmin tullut panostettua. Kilometrejä on tullut paljon, joten suosittelen. Ja hintakin alle 200 ekua.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korpikanto Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.06.2006 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa kyllä sovitella hyvin Haixin Tapio kenkiä ennen ostoa, sillä itselle 45 koko on liian pieni ja 46 liian iso. En tiedä mistä johtuu ja 46 koossa kenkien taipuminen tulee juuri siihen kohtaan missä on takimmainen kiristyssolki nauhoille. Käytössä solki rupee painaan ikävästi nilkan nivelluuhun ja sen jälkeen tulee hankaluuksia... Muuten kenkä on hyvä jalkaan ja pohja pitävä jopa pakkasellakin... _________________ Mikään ei ole niin vaikeaa kuin ripulipaskan piättäminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pkivela Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2006 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | ="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.
Toinen kestosuosikki on varsikenkä m/91. Pohja on aika löysä, mutta muuten loistava yleisjalkine. |
Hyvän näköinen kenkä. Pohja sama kuin Tretorn Sarek Milleniumissa ainakin kuvion osalta, joiden lesti oli minulle just. Nilkkaistuvuus on myös tärkeä suolla rämmittäessä.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet? _________________ joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pkivela Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2006 18:20 Viestin aihe: |
|
|
[quote="pkivela"] Lainaus: | ="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.
Toinen kestosuosikki on varsikenkä m/91. Pohja on aika löysä, mutta muuten loistava yleisjalkine. |
Hyvän näköinen kenkä. Pohja sama kuin Tretorn Sarek Milleniumissa ainakin kuvion osalta, joiden lesti oli minulle just. Nilkkaistuvuus on myös tärkeä suolla rämmittäessä.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet?
http://www.aigleboots.com/Hunting.html
_________________ joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2006 18:23 Viestin aihe: |
|
|
[quote="pkivela"] Lainaus: | ="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet?[/quote]
Aiglet olleet käytössä syksyisin puolenkymmentä vuotta. Neopreenivuorella. Helppo pitää puhtaa neopreenin takin. Lesti saisi tällai suomalaiseen jalkaan olla leveämpi ja korkeampi. Paljon mukavampi käveltävä kuin nokialaiset. Myös paremmantuntuista kumia l. kestävämpi.
En ole katunut korkeata hankintahintaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Argan Tiger Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.07.2006 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Danner Acadiat, sekä metsästykseen että työkäyttöön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvenkoluaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2006 14:07 Viestin aihe: |
|
|
Tretorn Setter Outlast, ja jalkaan ohut alussukka ja hieman paksumpi päälisukka ja päivän saat kävellä ja jalat ovat kuivat ja kuin käyttämättömät. _________________ korvenkoluaja ja ylpeä siitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Termos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2006 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on ollut jonkin aikaa Chevalierin Ultimatet ja tähän mennessä kokemukset todella mahtavat! Voin kyllä suositella, tukee mainiosti nilkkaa, sopivan korkea varsi. Kuulemma 10x kestävämpi kalvo kuin normaalisti, mene ja tiedä.. olivat mainiot myös kuumana päivänä hillasuolla ja lämpimät talvella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T. Osikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.07.2006 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Termos kirjoitti: | olivat mainiot myös kuumana päivänä hillasuolla ja lämpimät talvella. |
No ompa ihmekengät.
Jalat kun on joka ukolla - ja akalla - erilaiset, hikoavuutta myöten, niin vaikea on valintaa toisen suosituksen perusteella tehdä. Sitten vielä omat, yleensä kohtuuttoman jyrkät (ainakin Mulla ) mielipiteet siitä, pitääkö sen olla kore vai kumi. Päätä siinä sitten.
No tää nyt oli hiukan tämmönen mielipide, mutta kenkien valinta on mun näkökulmasta niin henk. koht. hel**tti, että ei nää palstat sitä paljon helepota - kaikki kehuu aina omiaan. Mulla on yhet koret menny vanhuuttaan puhki, parit vielä pitää veden ulkona, ja hien sisällä. Ja jalka mulla hikoo sandaalissakin, sukalla tai ilman. Joskus enempi, joskus vähempi. _________________ "Aina löytyy joku jolle kuuluu vielä huononpaa" -Freud, Marx, Engels & Jung |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 30.07.2006 10:39 Viestin aihe: |
|
|
Muutaman talven ollut Chirucan tukevin kenkäpari, kärkivahvistettu ja melko pitkävartinen. Taidetaan myydä nyt Scandinavia-mallina.
Samaa mallia näkyy olevan ainakin rajavartioston miehillä.
Hintaa oli silloin 289€ (tarjouksessa). Ainakin viime talven pakkasjakson aikana köpöttelin -30 keleillä palelematta tunnin-toista lenkkejä yksi Hikisieppari-sukka per jalka. Tiedä sitten ajan kanssa eristyksen pitävyyttä.
Sulalla maalla ja plussakelillä en niitä juurikaan pidä, paitsi pilkillä.
Suolla kun saa mutaa nauhoihin ja sidontalenkkeihin, niin kengät ja nauhat on heti pestävä tai kuivaushuone-takkahuone haisee vankasti liejulle. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|