Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
bearking Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2006 Viestejä: 590 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 18.09.2006 13:44 Viestin aihe: Syötti supille, minkille ja näädälle |
|
|
Millasia syöttejä ootte käyttäny loukuissa? ite oon käyttäny tuoretta särkeä ja perkuujätteitä silloin kun niitä tulee, mutta olen kuullut että rapu olis ainakin minkille vastumataton saalis. onko totta/kokemuksia?
mites talvella ootte toiminu kun eikös se kala tuppaa jäätyä ja haju haviää samalla vai? ja sitten vielä toi kun kuulin että supille vois muka käyttää syöttinä koiran tai kissan kuivamuonaa. kuullostaa hullulta mutta onkos kokemuksia?
Ei oo vielä tänä vuonna tullu yhtään mitään vaikka elukoita on joten hyvät syöttineuvot tarpeen. _________________ kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.09.2006 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Supille paras syötti on lajitoverin takajalka. Kannattaa kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSL Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.09.2006 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Tuortta kalaa olen käyttänyt minkille, myös toisen minkin haju houkuttelee etenki keväällä.. supille tosiaan lajitoverin lihaa, kakkosena pidän kalaa. Näädälle käy melkein kaikki mädäntynyt liha, kala, maksa, veri...Paras on kuollut orava. Olen saanut näätiä myös tuoreella lihalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2006 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Raccoon kirjoitti: | Supille paras syötti on lajitoverin takajalka. Kannattaa kokeilla. |
Supi=Pesukarhu _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2006 16:14 Viestin aihe: |
|
|
Anteeksi. Supikoiralle (Nyctereutes procyonoides). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cauko
Liittynyt: 20 Syy 2006 Viestejä: 3 Paikkakunta: pohjois-karjala
|
Lähetetty: 21.09.2006 20:14 Viestin aihe: |
|
|
Oma kokemus on että hirvenkeuhkot ja muut hirven kaatojätteet toimii.Kuolleita oravia kannattaa kerätä talteen.Mehtälintujen nahkat ja muut jätteet toimii myös.Näitä syöttejä olen käyttänyt hetitappavien rautojen syöttinä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 21.09.2006 23:42 Viestin aihe: |
|
|
Sopivan kokoinen sianporsas on ihan hyvä syötti ainakin supille ja minkille josta ei ole kovin paljoa kokemusta kokeilisin kalaa.Olen kuullut myös tuota supin nyljettyä takakinkkua käytettävän menestyksellä.Minkille kuulemma on kova sana pienen urosminkin hajurauhaset. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpk1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.09.2006 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Ja näädänrautoihin hunajaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Laikutin Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.09.2006 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Näädälle hunajaa??
Tarkoitit varmaan karhunrautoja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpk1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.09.2006 09:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei vaan näätää, kannattaa kokeilla! Itse olen ainankin havainnut oikein hyväksi syötiksi näädälle. Kuulin asiasta yhdeltä vanhemmalta mieheltä ja naureskelin asialle, mutta kun hiihdellessä huomasin hänen raudat ja kurkkasin syötin (hunajaa) päätin kokilla itsekin. Ja toimii! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Laikutin Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.09.2006 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Täytyypi kokeilla.Tuo orava on kyllä hyvä syötti, heitin laatikon perälle viime talvena yliajetun kurren ja heti meni kaks näätää peräjälkeen rautoihin.Luin jostain vanhasta lehdestä että orava olisi kahdeksan kertaa tehokkaampi kuin muut syötit,mitenköhän lie tutkittu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21367 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 23.09.2006 22:13 Viestin aihe: |
|
|
Harkitsin tuossa jo tekeväni tänne artikkelin eri syötien kelpaamisesta ketulle ja supille. Aiempaa kokemusta olisi ja kokeita on tullut tehtyä mutta ajanpuutteen vuoksi täytynee jättää artikkelista nimen alle saatavat pallurat haaveeksi. Mutta useiden kokeiden perusteella ainakin eteläpohjanmaalla on ketun ja supin makuhermot tykästynyt syöttivärkkeihin seuraavanlaisella järjestyksellä:
Kettu
1. kissa
2. hirven suolet, ym sisäkalut
3. supi
4. hirven teurasjätteet
5. lintujen perkuu jätteet
6. kala
7. kettu
Supi
1. kissa
2. hirven suolet, ym sisäkalut
3. supi
4. kala
5. lintujen perkuu jätteet
6. hirven teurasjätteet
7. kettu
Vanhojen kettumiesten puheet kissan tehosta syöttinä pitävät täysin paikkaansa. Pyyntiteho tuplaantuu kun käytetään kissaa syöttinä. Tiedän että monella vetää suun hymyyn mutta tämä on tosi ja jokaisen kokeiltavissa. Toki pitää muistaa että lähietäisyydeltä haulikolla päähänammuttu kissa ei kelpaa ketulle pariin viikkoon ilmeisesti ruudinjäämistä johtuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mehtäsika Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2006 16:08 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilkaapa joskus savusilakkaa. Toinen hyvä vaihtoehto on ameriikan pekoni. Toimii jostain syystä erityisen hyvin näädälle.
Mehtäsika _________________ Savua ku taikurin teltassa ja olo muutenki ku sirkuksessa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
romo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2006 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Lohen päitä/ruotoja tullut tarjottua, ainakin näädälle&supille kelpaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
akseli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2006 17:27 Viestin aihe: |
|
|
Mitä te minkkejä syötätte Kyllä ne täälläpäin on loukkuun menny ilman syöttiäkin, kaikki on vaan loukun sijoituksesta kiinni.
Tietysti jos haluaa, niin syötin on oltava tuoretta, ehket mieluiten kalaa.
Näätä on perso oraville, ja supit on taasen korjattu talteen syöttämättä, pysäyttävällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|