Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
eupa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.07.2006 13:45 Viestin aihe: |
|
|
joo ekalla meni läpi. noin 20sek kaksi kymppiä ja 2 ysiä. jännitti vaan niin pirusti kun ekaa kertaa olin merkkiä ampumassa, vaikka tueltahan ja istuen siellä ammuttiin. ite olin 6:s ampuja ja ne viis ensimmäistä ennen mua ainakin pääsi laakiste läpi. Yhdellä äijällä taisi olla sarjassa yks kasi...
Kyllähän se helppo koe on. Mutta ajaa mun mielestä täysin asiansa. Ne ketkä haluaa elvistellä ampumataidoillaan, niiin menkööt kisoihin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
samkoppi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.07.2006 16:08 Viestin aihe: |
|
|
tokalla eka sarja oli kolme 10 ja 7 =( mut toine sarja 3x10 ja 9.... ekaa kertaa ampumaradalla.... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lynx 360s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2006 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Könni kirjoitti: | Uteliaisuuteni kuitenkin kohdistui siihen, että onko ne merkit nyt saatu helpommin kuin ennen.Täällä ei ainakaan yrityskerrat vähentyneet. |
On ennen meni 6 nyt 4 laukauksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Könni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2006 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä suomalainen viikossa oppii, kun vain on tarpeeksi tärkeästä asiasta kyse.Eilisissä ammunnoissa merkkejä suorastaan ropisi.Lähes kaikki kerralla läpi, vain muutama joutui yrittämään kahdesti.Kun aseet kohdistetaan oikein, niin näkyy olevan helppo homma valkoiselle miehelle. _________________ Kyllä se tippuu jos sattuu! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MustaRuuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 722 Paikkakunta: Merikarvia/Pori
|
Lähetetty: 18.09.2006 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Ekalla lävitte,neljä kymppiä ja hyvä mieli.. _________________ Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 19.09.2006 00:07 Viestin aihe: |
|
|
Samoin mulla neljä kymppiä ja ekälla läpi. Minua ennen ampui 10 ukkoa ja yhtä karhumerkkiä eräs mies uusi kerran. Kiroilu oli valtavaa koska mies osaa tunnetusti ampua Vapaalta kädeltä yrittäjiä ei näkynyt ja vanhaan tauluun ampuillaan edelleen. Onkos jollain jo uusia tauluja käytössä? _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mage Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2006 00:56 Viestin aihe: |
|
|
4 kymppiä ekalla yrittämällä. Kyllä yksi sälli kantoi paikalla baikal taigan ja ampu aimpointilla kerralla läpi. Taas toisesta päästä yksi tuo koppiin sako trg ??? kiikari joku swaro kilometri puki päällä ja hylsy! ??????????? Eli oliko tullu edes kohdistettua? Kyllä oli pieni kasa mutta värässä paikassa! Kyllä pitäis tehdä pakolliseksi hirvikoe kerran vuodessa+ aseen kohdistus VÄHINTÄÄN 6kk välein. Liikkuvat olis kanssa hyvä palauttaa, mutta pitäisi noi paikalla olevat pitää pieneen tauluun. Ehhkä kaksi osainen koe olisi hyvä. Esim. 4 laukausta paikallaan olevaan niinkuin nyt ja 6 liikkuvaa vanhaan tauluun. Huom. tämä vain heitto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari i Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 21.09.2006 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaiseen tauluun olette koetta ampuneet kun tulokset on kymppejä ja ysejä? Itse ammuin kokeen tasaisen ruskeaan kokonaisen hirven näköiseen tauluun jossa ei käsittääkseni ollut kuin hyvin himmeästi merkitty rinki jota ainakaan minä en 3x suurentavalla kiikarilla nähnyt. Olen antanut itseni ymmärtää, että taulusta ei pitäisi näkyä mitään kympin- tai ysinrinkejä vaan tähtäyspiste pitää osata haarukoida itse kohdalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 21.09.2006 11:38 Viestin aihe: |
|
|
jari i kirjoitti: | Minkälaiseen tauluun olette koetta ampuneet kun tulokset on kymppejä ja ysejä? Itse ammuin kokeen tasaisen ruskeaan kokonaisen hirven näköiseen tauluun jossa ei käsittääkseni ollut kuin hyvin himmeästi merkitty rinki jota ainakaan minä en 3x suurentavalla kiikarilla nähnyt. Olen antanut itseni ymmärtää, että taulusta ei pitäisi näkyä mitään kympin- tai ysinrinkejä vaan tähtäyspiste pitää osata haarukoida itse kohdalle. |
Käsittääkseni uusia virallisia tauluja ei ole vielä edes olemassa. Onko tuo ollut sitten ensimmäinen, vai jonkun "wannabe-painotehtailijan" käsitys virallisesta taulusta?
Jos kyseessä on jonkun kötöstelemä teelmys, hirvimerkkiäsi ei ole ammuttu hyväksyttyyn tauluun, eikä se ole näinollen voimassa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Novaman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2006 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Metsästäjäin keskusjärjestön sivuilta löytyy heidän varastosta myytävä materiaali. Siellä näyttäisi olevan myynnissä uusi hirvikuvio, hinta 6,5e/kpl. _________________ Varis on aina haulipanoksen arvoinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari i Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 22.09.2006 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Kyseessä oli ihan virallinen merkinammuntatilaisuus ja taulu oli minun käsittääkseni sitä uutta "virallista" mallia.
Tämän yhden ainoan kokemuksen tuomalla varmuudella väitän, että uusimuotoinen hirvikoe vaatii ainakin jonkinlaista tarkkuutta aseelta ja ampujalta. Jos et ole varma mihin tähdätä, kokeen läpimeno ei ole mitenkään varma. Ainakaan minä en nähnyt taulussa mitään pistettä tai rinkiä mihin tähdät vaan eipä taida ainakaan vielä hirven kyljessäkään olla kympin rinkiä valmiina. Toisaalta, mistäpä sen tietää millloin astuu voimaan sellainen direktiivi joka vaatiin hirven kylkeen myös pimeässä hohtavan kolmekymmentäsenttisen rinkulan jonka pitää näkyä myös mopon lähivalolla 150 metrin päässä..... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deerhunter Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.09.2006 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä uusia virallisiakin tauluja jo on ja tosiaan pienellä suurennoksella tai
avoilla ampuva voi joutua hakemaan sitä oikeaa paikkaa.
Meidän rhy:lläkin on jo uudet taulut, mutta otetaan kait käyttöön ensi vuonna
Karhu taulun toiminnanohjaaja jo näyttikin ja siinä ainakin oli tosi heikko rinkula.
Lahtinen pyydä rhy:N toiminnanohjaajaa tuomaan sunnuntaina radalle niin näet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
myllypa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2006 19:51 Viestin aihe: |
|
|
ekalla läpi
tauluissa on kolomenvuojen siirtymä aika, ite ammuin vanahaan tauluun mut numeroita ei sanottu. _________________ Aina ei voi voittaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2006 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Ekkuna meni, avotähtäimillä, tottakai. _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Snudde Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.09.2006 08:33 Viestin aihe: |
|
|
Juu oli punapiste hieman huonosti säädetty ja ensimmäisellä kerralla kaikki seiskassa kello 2 uusi yritys pienen säädön jälkeen ja kaikki 10 ja hyvä mieli. enpä ole paljoa ampunut mutta täytyy sanoa ettei tuokaan ihan mikään läpi huutojuttu ole ainakaan punapisteellä. tarkkaan joutuu katsomaan kohdan että kymppejä saa. ihan hyvä koe ja kyllä meidän seuran hirviporukka ainakin treenaa liikkuviin miltei joka viikko joten jos joku yli upervapaaltakädeltä300m5cmtauluunampuja haluaa kokeilla niin saa siellä näyttää taitonsa. _________________ mittee!! voe helevetti! No voe sun !&%¤#"!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|