Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
saviorja Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.01.2006 22:51 Viestin aihe: |
|
|
jos se kanahaukka on vieny 7 kilosen kissan suoraan pihasta niin eiköhän se rusakonkin jaksa kantaa.
ja asetta lähdin vaihtaan koska toi idän ihme ei oikein sovi käteen(liian lyhyt tukki) ja on kömpelö radalla. eikä ne vaihdettavat supistajatkaan haittaa. taitaapi kuitenki toi 12kal olla nykyään se "standardi". tän viimisen kuukauden mettästelen kuitenki tolla vanhuksella kun ei oikein ehi ottaan tuntumaa tohon uuteen. ja 12/76 se on kun en nähny mitään järkee tossa 12/89. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 21.01.2006 20:22 Viestin aihe: |
|
|
saviorja kirjoitti: | jos se kanahaukka on vieny 7 kilosen kissan suoraan pihasta niin eiköhän se rusakonkin jaksa kantaa.
|
ei se kyllä "vie" 7 kiloista kissaa. tappaa voi(todella epatodennäköistä jos kissa muuten täysissä sielun ja ruumiin voimissa) ja sitten raatelemalla syödäkin. kanahaukan paino on 650–1500 g eli ei se saa edes 3 kilon saalista kynsissään minnekään. huuhkaja ja kotka ovat asia erikseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tosinuija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2006 16:37 Viestin aihe: |
|
|
joo ei kyllä vie kanahaukka kissaa.Meiltä on huuhkaja vienyt kissan ja kissat on vieny rusakoita. Tokkopa se haukka rusakkoakaan vie, ellei osissa sitten |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kova metsämies Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.01.2006 23:07 Viestin aihe: |
|
|
mullakin sattuis syksyn mittaan semmoinen tapaus kun ammuin jänistä nii iso kasa jäi karvoja ja verta mutta jänistä ei löytynyt mistään vaikka seurasin jälkiä ainakin kilometrin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 23.01.2006 23:20 Viestin aihe: |
|
|
kilometrin vain kyllä se haavakkona aika kauaskin menee, kokemusta on |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kova metsämies Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.01.2006 17:43 Viestin aihe: |
|
|
no enpä kehdannut rämpiä sen pitemmälle. Soitin minä kaverille että tois koiran siihen mut se ajo just silloin toista jänistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.etästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2006 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Mulla kävi viime syksynä jännästi kun olin jänis metällä ja pienellä tien tapasella ja kuulin rapinaa ja jäni juoksee selän takaa ja nopeesti kokeilen roiskasta ja mun mielestä osu hyvin mut ei löytyny pupua. No sitte najokki tulee kattomaan et mitä tapahtu kun pamahti ja haistaa jäljen ja rupee pienen kuusen ympärillä pyörimään ja meen kattoo nii jänis on kuollu kuusenperseeseen ja vaan yks hauli korvasta läp. Ei perskuti että nauratti Ja tämä on totta yhtäänb muuta alin reikää ei elukasta löytyny. _________________ kukaan ei ole täydellinen, ja minä olen täydellinen esimerkki siitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tjvirtanen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.11.2006 18:18 Viestin aihe: |
|
|
sattuiskohan toi sun tähti haulikko olemaan kaupan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saviorja Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.11.2006 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki on aina kaupan mutta ei välttämättä järkihintaan. Tolla tähdellä tiputellaan harakoita pihakoivusta nykyään. Ja rahallista arvoohan tolla ei oo eli tuskin luovun siitä, mutta toki siitä voi tarjota päätähuimaavia rahasummia. Aina sitä kauppa syntyy kun tarpeeks maksaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Artsi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.11.2006 07:27 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen kokeillut ampua kuvioita lehteen eri merkkisillä haulikon pateilla ja jostain syystä 3 mm haulit antavat tasaisimman kuvion. Jos haulikoko kasvaa myös hajonta kasvaa ja kuvio on aina ollut suht epätasainen. Tällä hetkellä käytössä Dionisi Dap 3 3 mm hauleilla (12/70). Noissa on tehoa sen verran että menevät ainakin nahan alle jos ei syvemmällekkin.
Kerran olen haavoittanut jänistä enkä löytänyt sitä etsinöistä huolimatta. Sen jälkeen olen muuttunut aika varovaiseksi ammunnan suhteen ja jos ei hyvää hollia löydy ja pääse piiirrättämään kunnolla niin olen jättänyt ampumatta. Karkuutettuja jäniksiä tuleekin aika paljon vuoden mittaan mutta muutaman saa aina eräksikin.
Kanahaukka jaksaa vetää maata pitkin teertä, huuhkajalla liikkuu jänis mutta ei jaksa nostaa ilmaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
Lähetetty: 10.11.2006 09:35 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä naaraskanahaukka jaksaa liihottaa teeren kokoinen elukka kynsissä. Ison uros fasaanin kanssa lensi n.200m ennenkuin jäi syömään. _________________ Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jpitkaka Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.11.2006 10:06 Viestin aihe: |
|
|
Minun käyttämässäni treenimaastossa olen nähnyt lähes joka ajolla kanahaukan seuraavan ajokoiraani. Lentää noin 20 metriä koiran perässä, viiden metrin korkeudella. Haukkoja on ainakin kolme, kun näin ne yhtä aikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teeba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2007 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Tuli tuosta verijälkien paljoudesta mieleen se ku viime talven lopulla oltiin koirani kanssa jänismettällä kun sitten muutaman tunnin ajon päätteksi sain ammuttua sille jäneksen ja suolistin sen ja ihmettelin että hirvikö tähä on suolistettu ku verta oli jumalattomasti. Hanki oli kyllä nuoskanen joka varmasti vaikutti asiaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|