Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-SS-
|
Lähetetty: 18.09.2006 16:26 Viestin aihe: jousen valinta |
|
|
olen ajatellut hankkia jonkun suht edullisen "perus"taljan.
nyt olisinkin kysynyt kokeneemmilta harrastajilta että mikä olisi hinta/laatu suhteeltaan järkevä hankinta.
ja onko joitakin erityisiä netti kauppoja mistä niitä edullisesti saa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsäarska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 11:59 Viestin aihe: |
|
|
Tässä omaa kokemustani ja arvelen että saattaa tulla muutama kommentti kun ei ole kovinkaan "välineurheilua" mitä harrastan. Metsällä olen käyttänyt samwhan 45 paunaista vastakaarta. Teho on tarkoitukseeni riittävä, esim viime syksynä(-05) ammuin n 15 kg majavan jolta nuoli yläviistosta n 10 m päästä ammuttuna katkaisi selän ja tuli toiselta puolen ulos n 1/3 mitastaan. Nyt kesällä ihan edullisen hinnan (olikohan n 150 €) perusteella hankin kiinalaisen zhaossin vajaa 50 paunaisen taljan kokeilu mielessä. Vekotin on toiminut hyvin. Metsällä en ole sitä (vielä) käyttänyt kun tykkään enemmän vastakaaren yksinkertaisuudesta, mm nuoli pysyy risukossakin kävellessä etusormen ja jousen rungon välissä ja tarpeen tullen laukaus lähtee ilman sen kummempia asetteluja. Jousella olen muutamia vuosia metsästellyt silloin tällöin, pääsääntöisesti harrastan hirvijahtia missä kivääri on tietenkin ainut sallittu väline. Eli pointti on että kohtuu kustannuksilla saa toimivat välineet joita sitten voi kokemuksen/tarpeen mukaan parannella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arska.L Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2006 15:02 Viestin aihe: Jup |
|
|
Mistä ostit sen sun taljajousen _________________ T3 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nuori jousimetsästäjä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2006 15:58 Viestin aihe: |
|
|
-SS- http://www.aa-metsastys.com/?p=productsList&iCategory=101 täältä voisi löytyä hyvä perus talja.Itsellä micro midas 3, mutta voin kehua Tornado F5 koska itse olen jousella ampunut ja tuntui hyvältä.Tosin en jaksanut kunnolla jännittää jousta joten voi olla että jäi jotain huomaamatta vedossa mitä joku muu olisi huomannut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kattila Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2006 22:07 Viestin aihe: |
|
|
ajattelin ite samaa mut jos tilaan ton niin tilaan usasta mut jos tilaan tuolta niin tilaan pitkäjousen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OliiN Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2006 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Onko esim pitkäjousilla vetopituudella merktystä,kysyn koska en ainakaan mistään nettimyymälästä tuota tietoa löytänyt. Jokaisessa taljajousi ilmoituksessa lukee kyllä vetopituus ym.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsäarska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2006 22:44 Viestin aihe: |
|
|
Arska L:lle: Taljan ostin Kivikankaalta. Nyt olis näköjään tuotekuvaston mukaan myynnissä myös 60 paunanen n 250 e hintaan. Täytyy seurata taman nykyisen kestoa ja kattoo sitten sitten josko innostuis lisähankintoihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jannen87 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.12.2006 21:53 Viestin aihe: |
|
|
osta multa talja. Hyväsä kunnosa, ja on moduulit vetopituuden säätöön. oheis kamat tulee mukaan 350e. jos tahot kuvia niin paa sähköpostia janne.nilirova@jippii.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|