Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kuokka Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 01 Lok 2004 Viestejä: 79
|
Lähetetty: 13.11.2006 23:04 Viestin aihe: Pakettiautosta tilapäiseksi asuntoautoksi |
|
|
En löytänyt haku-toiminnolla vielä tästä aiheesta mitään kovin syvällistä keskustelua.
Minulla on -97 mallinen Vw Transporter Syncro jahtiautona. Ei mikään mestari menemään lumessa mutta hoitaa hommansa kohtalaisesti. Olen yöpynyt auton tavaratilassa muutaman yön ja kosteus ja kylmyys näin talvella on aika epämiellyttävää. Autossa ei ole mitään Webasto yms. laitteita ja en ole sellaisia hankkimassa. Kysyisinkin että millaisia lämmitin yms. viritelmiä muilla on pakettiautoissa tilapäistä yöpymistä varten..? Tiedän että en ole ainoa joka joutuu joskus nukkumaan pakettiauton tavaratilassa. Hyvä makuupussi auttaa vähän mutta peltikuoret ympärillä aiheittavat ikävää kosteuden tiivistymistä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Parooni Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2004 Viestejä: 422 Paikkakunta: Mäntsälä
|
Lähetetty: 14.11.2006 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Vaikeita kyselet
En osaa sanoa kuin kaksi vaihtoehtoa, ekana se että jahtaa vain kesällä...
Tai sit naftalämmitin, sekä siihen kytkettynä takatilan lämmitin, ja vielä akku erikseen että voi pitää lämmitysksen päällä pitkään ja autokin vielä sitten kännistyy...
Noin minulla on, 200 amppeerinen akku joka pyörittää eberiä ja lisälämmitintä sekä on vielä huonetermostaatti seinässä joka säätää lämpötilan, tosin maksaahan sekin , mutta elämä on.....
On kait noita jotain kaasulämmittimiä joista ei pahemmin käryä tule mutta.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kantti Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Syy 2005 Viestejä: 597 Paikkakunta: Hölmölä
|
Lähetetty: 14.11.2006 13:10 Viestin aihe: |
|
|
Muistakaahan korvausilman saanti ettei lopu heppi kesken. Olis nolo homma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jg Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Mar 2005 Viestejä: 790
|
Lähetetty: 14.11.2006 13:11 Viestin aihe: |
|
|
Voi tulla sikeät unet, jos happi loppuu kaapista...Taitaa olla webasto ainoa turvallinen ratkaisu, pirun kallis tietysti jälkiasennettuna.
Periaatteessa kai voisi ajatella jotain ulkopuolista kaasulämmitintä, joka omalla paineella johtaa lämmintä ilmaa sisään letkuilla, ehkä sellaisia ratkaisuja on valmiina? _________________ just because you're paranoid doesn't mean they're not really out to get you |
|
Takaisin alkuun |
|
|
predator1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2005 Viestejä: 152
|
Lähetetty: 14.11.2006 13:12 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä kannattaisi eristää ensin ja sitten hommata jokin lämmitin esim: itselläni on lamppuöljy toiminen pakkasvahti, tai sitten joku kaasulämmitin. Itse en ole noiden kaasu juttujen kannalla, voi olla ettei tarvitse aamulla nousta.
Mutta melkein aloittaisin eristämisestä Uretaani levy on varmaan ihan hyvä. Villa on vähän huono, kun ottaa kosteutta itseensä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leikkonen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Elo 2006 Viestejä: 44 Paikkakunta: Vantaa
|
Lähetetty: 14.11.2006 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Jos sinne koppiin laittaa vähän eristettä ja nukkuu kunnon makuupussissa, niin eihän siihen kovin kummoista lämmitystä tarvitse. Esimerkiksi Tilley tai Petromax lampun tuottama lämpö riittää pitkälle.
Niin ja jätä sieltä edestä ikkunaa sentti raolleen, niin pääsee lämmin kostea ilma haihtumaan pois jos ei ole takana erillistä venttiiliä katossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
welkkuherra Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Jou 2005 Viestejä: 110 Paikkakunta: milloin mikäkin..
|
Lähetetty: 14.11.2006 15:16 Viestin aihe: |
|
|
yks vaihtoehto voisi olla veneliikkeestä saatavat lämmittimet , esim. sellainen mikä toimii alkoholilla....siis mukana kuljetettavat..
ainoa näissä lämmittimissä missä palo"kaasut"=siis vesihöyry ei mene ulos on se että se jää sisälle autoon,veneeseen yms...mutta jos saa viritettyä sopivasti korvausilmaa ja hieman poistoa niin ainakin veneessä yöpymisessä ihan ok laite...mutta talvikäytössä kovilla pakkasilla autossa ei ole kokemusta..mutta epäilen hieman ettei hiki ainakaan pääse tulemaan . _________________ *ikä tuo kokemusta , kokemus nöyryyttä ,joten kaikki esittämäni asiat ovat vain omia näkemyksiäni * |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maalari Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Lok 2005 Viestejä: 856 Paikkakunta: kainuu
|
Lähetetty: 14.11.2006 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tule mieleen muuta kuin nuo lamppuöljy ym primus kamiinat, jos et halua lähteä rakentelemaan autoasi enemmälti. Ehkä ruotsista saat noita lämmitimiä parempaan hintaan esim. http://www.fogas.se .... produkt... värme.... ja sieltä fotogen lämmitin.
Auton takaosan kyllä lämmittää, ilmanvaihto venttiiliä kattoon vain.
Ja jos haluat mukavuustasoa vielä lisää, niin sitten eristeeksi solumuovia auton kylkiin ( helppo ja nopea) tai villaa, uretaanilevy aika hankala asettaa kaareviin pintoihin. Lattiaan styroksi, uretaani tai solumuovi ja vaneri päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 14.11.2006 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Ei jei villaa seiniin, kerä perkkeleesti kosteutta.
Lattialle 50 mm finnfoam ja seiniin kotelointeihin foliopintaista äänieristemattoa. Ikkunat (ikkunapakuissa) hohkavat paljon kylmää, joten niihin jos lämpölasin laittaisi niin hyvä homma... alkaa vaan jo olla operaatiot lämmittimen hinnoissa.
Mutta jos haluat fiksun ratkaisun noin tonnilla, niin Safire D 1600 venelämmitin. Kuluttaa paljon vähemmän virtaa kuin eberit tai webastot. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hlohi Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Huh 2004 Viestejä: 651 Paikkakunta: Haukipudas
|
Lähetetty: 14.11.2006 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Mites olis ihan tavallinen kamiina + eristys toki. Solumuovi vaikuttaisi fiksulta idealta. Sitähän saa tarrapintaisena myös, joten kiinnityskin olisi helppo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maalari Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Lok 2005 Viestejä: 856 Paikkakunta: kainuu
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hemuli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 342 Paikkakunta: Itä-Uusimaa
|
Lähetetty: 15.11.2006 10:14 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä,
Itsellä on uretaanilevyt seinissä ja kosteuden poistoon venttiili katossa. Muistaakseni veneliikkeestä tai matkailuvaunuliikkeestä saa venttiilejä jotka vieläpä kestävät olla ajaessakin auki.
Tällä ja kunnon pussilla tarkenee kivasti. Aamulla kun laittaa vähän sivuovea auki ja kaasutrangialla keittää vedet, niin koppikin lämpenee mukavasti. Itse en noin pieneen tilaan laittaisi mitään nukkuessa päällä olevaa lämmitintä, etenkään mitään missä on liekki, en niinkään palovaaran vaan hapen loppumisen takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tomppa-90 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Lok 2006 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 15.11.2006 20:39 Viestin aihe: |
|
|
kaminan ja siihen joku neste blokki/vastaava kapistus joka siirtää lämmön nesteeseen ja patteri/kenno jolla lämmön saa autoon. ei tule kaasuja eikö kosteutta sisään ja sopivalla pumpun teholla saat lämmön juuri sopivaksi.
iso patteri jostain purkukiinteistöstä voisi toimia, ja se jaksaisi varata lämpöä myös ajaksi jolloin kaminassa ei ole tulia. sopivasti eristetyt putket toimisivat täydellisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tomppa-90 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Lok 2006 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 15.11.2006 20:41 Viestin aihe: |
|
|
kaminan ja siihen joku neste blokki/vastaava kapistus joka siirtää lämmön nesteeseen ja patteri/kenno jolla lämmön saa autoon. ei tule kaasuja eikö kosteutta sisään ja sopivalla pumpun teholla saat lämmön juuri sopivaksi.
iso patteri jostain purkukiinteistöstä voisi toimia, ja se jaksaisi varata lämpöä myös ajaksi jolloin kaminassa ei ole tulia. sopivasti eristetyt putket toimisivat täydellisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|