Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MikaT Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Elo 2004 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 30.11.2006 23:55 Viestin aihe: |
|
|
Volkkarin Transporterit ja Caravellet on myös nelivetoisina kohtuullisia menijöitä. Tuo siis vuosimalliin -91 asti, kantikkaat takamoottoriset. Pakuna jos pitää saada peuranraato kyytiin ja pikkubussina, jos pitää viedä hirviporukka passiin surkean kinttupolun päähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Luolamies forever
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 6 Paikkakunta: Kuorevesi
|
Lähetetty: 01.12.2006 13:17 Viestin aihe: |
|
|
""predator1"
Millainen tuo Suzukin vitara mahtaisi olla? Siinä olisi kuitenkin tehostimet yms. ja varmaan vähän mukavampi pitempiäkin matkoja ajella, kuin mallit SJ."
Omasta kokemuksestani Suzukin malleista SJ413 ja Vitara lyhyt tiivistelmä:
SJ413 (tällä hetkellä jahtiautona) on ihan OK metsästyskäyttöön. Eli ei paljoa asfaltilla ajoa/suuria nopeuksia (yli kuuttakymppiä SJ:llä...), niin korvat kyllä kestävät metelin, samoin lompakko tankkaukset. Maastossa ihan hyvä etenijä ja tilatkin riittävät, mikäli max. 2 miestä ja pari koiraa + kamat. Maantieajon ominaisuudet jätän arvostelematta, SJ413 lienee tarkoitettu maastoon.
Miinuksena maasto-ominaisuuksissa: kone saisi olla isompi/vääntävämpi, lukot olisivat plussaa (omassani ei ole ainakaan edes napalukkoja edessä, eli romut pyörii mukana takavedollakin) ja olisihan siitä tietysti etua jos oikeasti neljä pyörää vetäisivät pahoissa paikoissa (tasauspyörästön lukko vai mikäs se nyt olikaan), mutta kaikkea ei voi saada SJ:n hintaan. Itsellä kävi tuuri ja sain halvalla hyväkuntoisen SJ:n.
Vitara... Oikeassa olet arvauksessasi Predator, Vitara on mukavampi tiellä. Onnekseni satuin tutustumaan molempiin malleihin (SJ413<=>Vitara) ennen kuin hankin auton itselleni. En nimittäin voi kehua Vitaran maasto-ominaisuuksia kovinkaan korkealle kun verrataan SJ:hin. Kierrejouset tekevät autosta pahoissa paikoissa hiukan "vaappuvan", maavaraa en muista, mutta tutun Vitaran pohja paukkui ikävästi paikoissa, joissa SJ:n pohja ei ottanut kosketusta lainkaan jne. Kaverilla oli ollut SJ, eikä kehunut Vitaraansa korkealle itsekään. Kuten jo edellä mainitsin SJ:n puutteista, kaikkea ei voi saada. Halpaa ja toimivaa sekä motarilla että metsässä...
Pääasia, että on mettäauto erikseen. Ei haittaa mahdolliset kolhut, lika jne... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 01.12.2006 22:34 Viestin aihe: |
|
|
...
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 26.04.2008 16:47, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liero Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Tou 2005 Viestejä: 100 Paikkakunta: sielä missä tarzan asui
|
Lähetetty: 02.12.2006 12:07 Viestin aihe: |
|
|
ei kannata unohtaa lada nivaa jos on edukas maasturi ostolistalla....
niva lähtee kayntiin kelistä kun kelistä, on tuskaisen lämmin tarvittaessa ,osat halpoja ja tilaa enemmän kun suikassa, etenee kyllä sen mitä useimmat metsämiehet tarvitsee....
jos vaan image kestää ajaa ladalla niin kannattaa harkita niveaakin....
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 02.12.2006 17:41 Viestin aihe: |
|
|
...
Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 25.04.2008 21:52, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hek-a Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Elo 2006 Viestejä: 588 Paikkakunta: Taikayön tienoo...
|
Lähetetty: 05.12.2006 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Jos pelkän metsästysauton ostat eikä ole tarkoitus kuljettaa monia ukkoja/koiria kerralla niin mielestäni pakettiauto (umpi tai pick-up) olisi paras valinta:
* alhainen diesel-vero
* tavarankuljetuskyky
*kantavalla korirakenteella saa helpommin leiman vaikka pellit metsään putoaisivatkin
*uazia tms. huomattavasti parempia ajaa maantiellä
* maasto-ominaisuudet vielä kohtalaiset edellä mainittuun verrattuna
*yli 10 v vanhoihin japseihin hyvin varaosia saatavilla
Isona miinuksena korkeat hinnat, kuten edellä on moneen kertaan mainittu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3rminator Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Huh 2004 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 06.12.2006 00:43 Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys!
Ensiksi kiitos kaikille vastauksista, erinomaisen mielenkiintoisia luettavaa. Ja siten lopputulos, ostin Lada Nivan. Maksoin hyväkuntoisesta vm 90 Igorista 2000 eeroa. Imago on minulla ehkä hieman hukassa, joten uskalsin päätyä moiseen. Muutaman metsästysreissu kokemuksen jälkeen maastossa ilmömäinen, maantiellä hirveä.
Hyvää itsepäisyyspäivän aattoa jokaiselle.
- T3 - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saqqa Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Mar 2005 Viestejä: 166 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Lähetetty: 06.12.2006 05:21 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiseltään kuulostas melko hintavalta Ladaks. Ikää kuitenki 18 vuotta Toisaalta nelivetosta saaki samalla hinnalla ettiä.
Pitkää himoitsin nelivetosta pickuppia, mutta sopivan hintaluokan vehkeitten ikä ei oikein innosta. Toiveissa kun olisi vielä turbolla varustettu moottori. Taitaa olla itellä tyytyminen farkkuun ja lainailla ukon lantikkaa tarpeen mukaan. Vm -81 land cruiseri kyseessä siis. Ei oo ukon tarvinnu mehtää sillä ajaa, ku vinssillä vetäneet hirvet metästä. Ja on sillä kyl melkosissa keleissä jäälläkin kulettu. Joskus oli Nivakin parkissa jäällä, ku pilkille mentii |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4425
|
Lähetetty: 06.12.2006 07:11 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiinnolla seuraillut tätäkin keskustelua, itsellä pari maasturia ollut ja niillä kilsoja takana jokusia satkuja.
Ainakin vajaa kymmenkunta vuotta sitten osat tojo-maastureihin hintavia ja pellit alkaa olemaan pahoja tai moneen kertaa tehtyjä, osa on asiallisia ja osa näitä pakkeli, kanaverkko, alushousu-korjauksia.
Pätkämaasturilla ajelin aikani mutta tilanpuute sai himoamaan isompaa ja dieselivero kirveli.
Molemmat maasturit oikeasti kuluttivat n. 11-12l satkulla, mitä olen puhellut niin susukitkin vie ainetta, nivalle kelpaa erittäin hyvin. Hirviporukassa möivät nivan pois kun kolmeen pekkaan ei ollut rahaa ostaa pensaa, alueet isot ja ajoa tulee.
Pakussa verot pienet ja nyt nelikko-paku, tavaraa mahtuu ja huonoa tietä pääsee kuten ennenkin, ajumukavuudet paremmat kun noilla kuoppatutkilla.
Itselle tulee n. 30-40 tkm vuosi, nyt kulutus 9-10l satkulla.
Jännää kun yleensä sitä omaa kehutaan niin kulutus on todella pieni, edellä joku 3l v-6 konella antoi oliko 8l määrää isolle autolle, meillä h- autona farkku pienellä 1,6 konella vie saman määrän nurkka-ajossa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tms Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2004 Viestejä: 460
|
Lähetetty: 08.02.2007 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Onkos porukka kokeillut Suzukin sx-4 ,jolle luvataan 190 mm maa-varaa?
Etu veto ja kaksi erilaista 4-vetoa,napista painamalla!
www.suzuki.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fishåhunt Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 134 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 09.02.2007 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Kävin koeajamassa kyseisen auton. Kaikinpuolin vaikutti erinomaiselta vehkeeltä ja korkeamman maavaran ja jonkinlaisen nelivedon avulla pääsee varmasti pahempiin paikkoihin jumiin kuin tavallisella kaksivedolla. Yllättävän mukava oli ajaa eikä melutaso noussut korkeaksi kovemmassakaan kyydissä. Hintakaan ei päätä huimaa jos nelivetoa halajaa, mutta itsellä jäi kaupat tekemättä pienen tavaratilan takia. Tosin takapenkeilläkin on yllättävän hyvin tilaa isommillekkin ihmisille ja tavaroille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 09.02.2007 13:02 Viestin aihe: |
|
|
hek-a kirjoitti: |
*kantavalla korirakenteella saa helpommin leiman vaikka pellit metsään putoaisivatkin
|
Ei kuin päinvastoin, maastureissa (ainakaan vanhemmissa) ole kantavia koreja. Autot ovat erillisellä rungolla. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tms Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2004 Viestejä: 460
|
Lähetetty: 09.02.2007 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Fishåhunt kirjoitti: | Kävin koeajamassa kyseisen auton. Kaikinpuolin vaikutti erinomaiselta vehkeeltä ja korkeamman maavaran ja jonkinlaisen nelivedon avulla pääsee varmasti pahempiin paikkoihin jumiin kuin tavallisella kaksivedolla. Yllättävän mukava oli ajaa eikä melutaso noussut korkeaksi kovemmassakaan kyydissä. Hintakaan ei päätä huimaa jos nelivetoa halajaa, mutta itsellä jäi kaupat tekemättä pienen tavaratilan takia. Tosin takapenkeilläkin on yllättävän hyvin tilaa isommillekkin ihmisille ja tavaroille. |
Autoa en ole nähnyt,mutta kuinka pieni se peräloota oli?
Mahtuuko parit reput ja haulikot,ja myös ketun ajuri? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
predator1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2005 Viestejä: 152
|
Lähetetty: 09.02.2007 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Ihan hyvän näköinen, mutta tuo muovinen etupuskuri on vähän aran oloinen.
Itselläni ei ainakaan nuo matalat muovipuskurit pysy ehjinä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fishåhunt Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 134 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 12.02.2007 10:19 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä konttiin taitaa juuri ja juuri mahtua parit reput, aseet ja koirakin jos oikeen survoo. Itsellä tosin jäi harkinta siihen, että en koiraa viitsi noin pieneen tilaan tunkea kun on aina tavaraakin tuhottomasti mukana ja matkaakin saattaa kertyä. Olisikohan ollut 270 litraa penkit ylhäällä, mutta toki takanpenkit saa kaadettua yksi kerrallaan, jolloin tilaa saa lisää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|