Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jahtipäällikkö Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 02 Jou 2006 Viestejä: 93 Paikkakunta: Seinäjoki/Nurmo
|
Lähetetty: 12.12.2006 22:23 Viestin aihe: Peuran ja kauriin houkutuspillit? |
|
|
Hommasin tos hiljattain peuran ja kauriin houkutuspillit ja kaipaisin nyt vinkkejä ja kokemuksia?Toimiiko ihan niinku elokuvis? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ysikolmonen
|
Lähetetty: 19.12.2006 19:18 Viestin aihe: |
|
|
Joku aika sitten oli Erä-lehdes siitä juttua kattavasti, en muista koska. Suosittelen kuitenkin kyttäämään ruokintapaikalta tavallisesti . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 19.12.2006 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Olis kyllä kyttäyspaikka katottuna ja ruokinta-automaatti väsättynä mut puuttuu vaan maanomistajan lupa ja tieto siitä kenelle maat kuuluu! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
woodleigh Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.12.2006 23:42 Viestin aihe: KAURIIN PILLITYS |
|
|
Oman kokemuksen mukaan kauriin pillittäminen toimii vain jahdin alkupäivinä. Pillin käyttöä kun harjoittelee se kyllä houkuttelee, harvakseltaan pitää kutsua. Liikaa jos pilliä käyttää se enempi karkoittaa. _________________ VRV |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jocke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.12.2006 10:41 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän toi kauriin pillittäminen toimii, mutta mulla on vain kokemusta keväällä. Kannattaa pillittää rauhallisesti ja vaikka peittää se pilli tai buttolo vaikka kädellä ensin ettei tuu liian kova ääni jos kauriit sattuiskin olemaan lähellä. _________________ Sorsa ja paukku sen jälkeen naukku! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 20.12.2006 17:11 Viestin aihe: |
|
|
kuinka pitkiä taukoja?Noin suurinpiirtein? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hek-a Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Elo 2006 Viestejä: 588 Paikkakunta: Taikayön tienoo...
|
Lähetetty: 29.12.2006 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon käyttäny TrueTalker-peurapilliä ja ei siitä ainkaan peuroja karkottavaa vaikutusta ole ollut. Mitä nuorempi eläin niin sitä kiinnostuneempia ovat töräyttelystä olleet. Useamman peuran olen saanut tulemaan kaukaa pellon toiselta puolelta hollille asti. Kannattaa hommata jostain jenkkiläinen peuranmetsästysfilmi. Niissä monessa on pillit käytössä ja voi ottaa hieman mallia kuinka siihen pilliin pitäisi puhallella. Omiin kokemuksiin perustuen pilliin pitää puhallella maltillisesti, ei liian usein ja melko matalalla äänellä. Liiallinen soittelu saa peurat epäluuloisiksi ja saattavat huomata tulleensa petetyiksi. Sen jälkeen et niitä saa enää houkuteltua moneen iltaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.12.2006 17:46 Viestin aihe: |
|
|
hek-a kirjoitti: | Ite oon käyttäny TrueTalker-peurapilliä ja ei siitä ainkaan peuroja karkottavaa vaikutusta ole ollut. Mitä nuorempi eläin niin sitä kiinnostuneempia ovat töräyttelystä olleet. Useamman peuran olen saanut tulemaan kaukaa pellon toiselta puolelta hollille asti. Kannattaa hommata jostain jenkkiläinen peuranmetsästysfilmi. Niissä monessa on pillit käytössä ja voi ottaa hieman mallia kuinka siihen pilliin pitäisi puhallella. Omiin kokemuksiin perustuen pilliin pitää puhallella maltillisesti, ei liian usein ja melko matalalla äänellä. Liiallinen soittelu saa peurat epäluuloisiksi ja saattavat huomata tulleensa petetyiksi. Sen jälkeen et niitä saa enää houkuteltua moneen iltaan. |
http://www.huntingfootage.com/showphoto.php?photo=3308&limit=recent |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|