Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Suuri metsästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2004 17:57 Viestin aihe: Kaaveet sikahintaisia |
|
|
Kyllä on muovikuva osattu hyvin hinnoitella! Sorsa kaave on 7,60 euroa ja hanhi 22 euroa kappale.
Onneksi minulla on vanhat kaaveet tallessa, muuten ei auttaisi kun kirota ja mennä hammasta purren liikkeeseen ostoksille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2004 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Sorsankuva taisi olla 5 kpl 16 € Kärkkäisellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suuri metsästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2004 19:11 Viestin aihe: Jep |
|
|
nämä hinnat on otettu suoraan aseen ja erän sivuilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2004 23:08 Viestin aihe: |
|
|
Yllättäen menee näissä kaaveissakin hinta ja laatu usein käsikädessä. Minäkin raukka ostin maxi makasiinin kuvia pari vuotta sitten. Sai viis satasella. Noh, nyt on maalit rapisseet ja osa muovistakin muuttunut omituisen hailakaksi. Muutama laatukuva on ja ne ovat pysyneet mainiossa timmissä. _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vihtori ***
|
Lähetetty: 01.08.2004 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Viimevuonna tuli ostettua 5 kuvaa ja hintaa oli 10€... Laadusta en sitten tiedä ei ole montaa kertaa uimaan päässeet.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ojasta allikkoon Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.08.2004 23:57 Viestin aihe: |
|
|
aa-metsastyksen sivuilla maksaa heinurin kuvat 5,5€ ja ne on kuulemma hyviä hinta/laatu suhteeltaa ite just tilannu sieltä _________________ ei sen väliä kunhan ei oo liian väliä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2004 07:44 Viestin aihe: |
|
|
aa-metsästyksen kuvat ovat tosiaan laatukuvia. Kärkkäisenkin kuvat näyttivät niin omituisilta, että ostamatta jää. _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 02.08.2004 10:25 Viestin aihe: |
|
|
Itse ostin taas kokeeksi parisen viikkoa sitten Hong Kongin ”sorsankuvia” ison muovipussillisen.
Kummasti se ostokynnys ylittyy, kun kaaveen hintana on sama mitä kunnollisen sorsapaukun kappalehinta…
Halvoissa sorsankuvissa on tosiaan monesti ongelmana tuo kummallinen väritys ja maalien hilseily. Lisäksi osassa kuvia on irtopainopuntit = kova kolina.
Meillä on myös ”erikoisliikkeestä hommattuja” kalliimpia sorsankuvia. Nuo muutamankymmenenvuoden ikäiset on vielä ihan paraatikelpoisia ja oikeasti sorsan värisiä ja näköisiä.
Itseäni kiinnostaisi kuitenkin se, että kumpihan on tehokkaampaa:
Hommaat laatukuvia ja tietyllä rahamäärällä saat noin 10 sorsan parven.
Vai
Olet ensin hommannut 3kpl laatukivia ja sitten joka vuosi halpiskuvia aloitukseen. Samalla rahalla vedessä kelluu ~20 sorsan parvi, joista osa on varsin vinkeän värisiä…
Ainakin omat vuosien varrella ostellut kuvat ovat varsin mielenkiintoisia. Kaikkien on tarkoitus imitoida heinuria, mutta jos kaikki kuvat pistää kellumaan, niin joukossa tuntuisi olevan ainakin kuuden lajin lintuja .
Kaipa nuo kirjavat asiansa ajavat ainakin iltalennolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 02.08.2004 11:00 Viestin aihe: |
|
|
Keskiselläkin myytiin viimevuonna tähän aikaan pari € kpl sorsankuvia oli aika jötyysen näköösiä _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 02.08.2004 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on tollaset nelisenkymmentä kappaletta sekalaisia heinurinkuvia, eli löytyy laadukkaampia sekä näitä halpoja kolisevia kuvia. Kaikki toimivat loistavasti mutta näihin halpoihin joutuu tietysti laittamaan uudet painotikset köliin sekä maalailemaan niitä. Noista neljästäkymmenestä nykyään enää kymmenen on urosheinurin väreissä.Kaikki muut on maalattu naarasheinurin väreihin.
Eli itse ainakin ostan edelleen noita halpoja kuvia,kun itseäni ei tuo muovikuvien kolina haittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 02.08.2004 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen ajatellut kierrellä tänävuonna valvojanlätkä rintapielessä ja metsästyslakikirja kainalossa sorsavesiä.
Eikös laki ja asetus niin sano, että jonkinmoinen metsästysrötös on syntynyt, jos lahdelle on levitelty semmoisten lajien houkutuskuvia, jonka metsästysaika ei ole päällänsä?
On meinaan valtasosa noista halpiskuvista semmoisia, ettei takuulla vastaavia löydy riisteläinluettelosta.
Jonkinmoisella takavarikoinnilla voisi tuossa tilanteessa uhkailla, ellei saa jonkinmoista ”voitelua sisäisesti” .
Olisikohan ryyppy per kuva sopiva sanktio? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 02.08.2004 12:34 Viestin aihe: |
|
|
Näihin kirjavia kuvia kannattaa modifioida semmoisella huikealla keksinnöllä kuin maali. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 02.08.2004 13:52 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen se etsii ryyp.. eikun sorsankuvia pullonpohjakiikareilla. Ja tulos oli että hanhi heitti hänet veneestä ulos.
Vakavasti ottaen: Olet täysin väärässä kuvastus luuloinesi Lahtinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tech_admin Site Admin
|
Lähetetty: 02.08.2004 15:38 Viestin aihe: Tee itse omat kaaveesi |
|
|
Metsästys.netin Tee-Se-Itse osiosta löytyy ohjeet kuinak voi tehdä itse jos kauppojen hinta ja ulkonäkö hirvittää. Tulee taatusti semmoisia kuin haluaa.
Ystävällisin terveisin,
Tech_Admin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 02.08.2004 15:58 Viestin aihe: |
|
|