Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
t3rminator Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.10.2006 02:17 Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys!
Kiitos kaikille vastauksista.
Ostin sitten Muck-boot kumisaappaat. Kallishan tuo oli, mutta viiden metsästysreissun jälkeen voi sanoa että paras kumisaapas mitä minulla on ollut.
Saapas on aika kevyt ja tosi mukavan tuntuinen jalassa. Saapas on myös kohtalaisen mukava kävellä, vaikka kumisaapas ei anna samanlaista tukea esim. nilkalle kuin varsinaiset metsästyskengät/maiharit.
Mikä parasta saapas on lämmin. Olen pitänyt jalassa teknistä sukkaa joka pitää kosteuden pois jalasta ja jalat pysyy kuivana. Eihän mitään paukkupakkasia ole ollut mutta -10 asteen pakkasessa ovat toimineet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.11.2006 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs noita Rokka kumisaappaita saa ja onko kellään tietoa minkä hintaisia ovat:
http://www.kumitehdas.fi/298 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harha_askel Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2006 10:56 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu paikkakunnasta, eli soitappa tehtaalle ja tiedustele lähin myyjä.
Suomen Kumitehdas Oy
Puh. +358 3 2563 4400 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 03.11.2006 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Syksyllä minulla jalassa Tretornnin Boret ilman vuorta ja sitten kylmillä keleillä Kamik Hunterit joissa irroitettavat vuoret.Kätevät heittää kuivumaan tarvittaessa. Ei ehkä mikään erikoisjalkine kylmään mutta minulla voi metsä reissulla homma vaihdella useamman tunnin passituksesta näädän jäljitysreissuun. Ja ihan miellyttävästi ovat pelanneet. hinnaltaan jotakin 50 - 60 € . Peurapassiin laitan kyllä sitten perkanon Talvikaat tai jos ei mahdollista niin noilla Kamikeillakin pärjää kyllä. Vaihdan vain sukkan materiaalia ja paksuutta.Noista mainitsemistani saappaista molemmat kestävät käyttöä oikein hyvin. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.12.2006 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen nähnyt valon.
Vaihdoin noin kymmenen goretex kenkä vuoden jälkeen takaisin kumisaappaisiin enkä kadu, vaelluskengät tekevät jaloista nilkattomat pullajalat.
Syksyn lukemattomat jahti kilometrit palauttivat jalkojen kadonneen kunnon nopeasti. Paluuta goreen ei ole, ellei joku valmistaja tee mokkasiini tyylisiä jahtikenkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kirppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2004 Viestejä: 957 Paikkakunta: jossain suomessa
|
Lähetetty: 30.12.2006 18:35 Viestin aihe: |
|
|
näytti olevan tuo jälleenmyyjä luettelo noilla sivuilla tai sitten suoraan tehtaalta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sauer_91 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.01.2007 16:42 Viestin aihe: |
|
|
missäs ne kaikki powerboots miehet ovat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2007 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Itse kävin äskettäin tuosta kadun toiselta puolen hakemassa Nokian kiinteillä hupavuorilla olevat saappaat.
Hintaa alle kolmekymppiä ja ihan asiallisislta vaikuttivat. Eipä ole muutamaan vuoteen tullu paljoa kumisaappaita erällä käytettyä. Syksyt menee Gorekengissä ja talvet Sievin nahka/kumiterä-saappaissa. Kokeilla jos noilla pärjäisi keväällä rikkokelien aikaan pilkillä. Tahtoo Metästysgoret mennä vähän huonoon kuntoon kun pitkiä päiviä pilkkii kevätjäillä puolisääreen asti vettä.
Ohuethan nuo vuoret oli, ehkä passelit keväällä, mutta kiniteät. Vähän ongelmia voi olla kuivatessa. Mutta tuohon hintaan kun sai niin kai nuo menee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2007 21:11 Viestin aihe: |
|
|
moro,
meikäläisellä on ollut semmosta ongelmaa, että tommoset normaalit yleissaappat kävelen yhden syksyn aikana rikki. eikä johdu nokiamerkin takia, heh.
no nyt sitten laitoin oikein kunnon erämiehen saappaat. Nokian erikoissaappaat, Trek Outlast. kalliithan ne olivat, mutta voin kertoa, että näin talven ajan kokeilun jälkeen tuntuvat mahtaville. saa sitte nähdä miten kestävät syksyn kovissa oloissa, kun maita ja mantuja kierrellään. joka syksyn on tullut ostettua tommosia perushalpiksia ja petyttyä niinde heikkoon kestoon. nyt on hyvä tunne näistä uusista.
vaa mun mielestä ei noilla nappaskenkämiesten vaelluskengillä, ei niillä tee hevon helevettiäkään, ainakaan mun eränkäynneissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
x-matsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.01.2007 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki tuntuu kehuvan omiaan,mutta niin minäkin Muck bootsit on ollu 2 jahtisyksyä käytössä ja ovat kyllä parhaat kengät mitä minulla on ollut.Erittäin lämpimät,todella hyvät kävellä,kuivuu nopeasti ja kevyet.Huono puoli on kalliihko hinta,mutta ovat kyllä hintansa väärtit. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MustaRuuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 722 Paikkakunta: Merikarvia/Pori
|
Lähetetty: 21.01.2007 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Omat suosikkini on ehdottomasti sievin kevyt saappaat. Niissä ei kyllä ole vuorta, mutta villasukathan on keksitty. Aivan parhaat kävellä. Näitä on sekä turva kärellä, että iliman. Hinta jonkuverran yli 50€ |
Itsellä samallaiset firman sponssaamina..
Itse en suosittelisi saappaita ainakaan pakkaskeleihin.Mutta syksyn ja alkutalven jahdeissa saappailla pärjää, ovat hyvät kävellä ja kevyet, mutta myös todella liukkaat.
Mitkään pakkaskelin kettupassi saappaat nuo ei ole,kylmyys tulee pohjan läpi ja sitten vielä kun turvakärki kylmenee niin sitten on jalat aivan jäässä. _________________ Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2007 17:42 Viestin aihe: |
|
|
tottahan tuo mustaruuti, että kunnon talvikeleille on parempiakin vaihtoehtoja kuin kumisaappaat.
omilla uusilla kumppareilla eka kertaa kävellessäni lumella meni vähän aikaa ihmetellen miten on näin uskomaton hyvä kävellä. syy löytyy kunnon pohjista, todella karkea kuviointi ja jämerät.
tutustumisen arvoisia nuo nokian paremman luokan käyttösaappaat.
pistän syksymmällä kommentteja noista miten on pelittäneet. uskon niiden joutuvan tulikasteeseen ja kerron sitten olivatko hintansa väärtejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
impe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2007 23:10 Viestin aihe: |
|
|
KUkaan ei ole kuitenkaan vielä tänne kirjoittanut saappaita millä pystyy oikeilla pakkasilla seisoskelemaan. Semmosia saappaita kyllä löytyy lukemattomia millä on hyvä kävellä mutta laittakaahan semmosia millä tarkenee 15-30 asteen pakkasissa. TAitaa ainut vaihtoehto olla kuitenkin tuo Rokka, vielä kun semmoset jostakin saisin käsiini. Itse omistan Nokian ohuella vuorella olevat pakkassaappaat, sekä Suhlmanin vastaavat mutta näille riittää jo kun mittari menee alle nollan niin ei tarkene sitten erkkikään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Keeper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2007 23:15 Viestin aihe: |
|
|
impe kirjoitti: | KUkaan ei ole kuitenkaan vielä tänne kirjoittanut saappaita millä pystyy oikeilla pakkasilla seisoskelemaan. Semmosia saappaita kyllä löytyy lukemattomia millä on hyvä kävellä mutta laittakaahan semmosia millä tarkenee 15-30 asteen pakkasissa. TAitaa ainut vaihtoehto olla kuitenkin tuo Rokka, vielä kun semmoset jostakin saisin käsiini. Itse omistan Nokian ohuella vuorella olevat pakkassaappaat, sekä Suhlmanin vastaavat mutta näille riittää jo kun mittari menee alle nollan niin ei tarkene sitten erkkikään. |
MuckBoot!
Ja kaupan tekijäisiksi vielä mahtavat kävellä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peteks Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2007 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Itellä on Viking kumisaappaat miinuskeleillä ja nokia normi kumisaappaat sitte pluskeleillä , hyvät on ollu ja on vikingit lämpimät |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|