Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Koiranleuka ***
Liittynyt: 18 Jou 2004 Viestejä: 992 Paikkakunta: Siperiasta länteen
|
Lähetetty: 28.01.2007 18:45 Viestin aihe: ......... |
|
|
..................................... _________________ IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"
Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:02, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Velipoika ampui viime vuonna ketun. Matkaa 2.5m, panos Rio trap. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ketunnarraaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2007 Viestejä: 121 Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.01.2007 19:20 Viestin aihe: |
|
|
kiekkopaukulla: lataus 24grammaa ja 2,4 millinhaulit matkaa noin 18 metriä _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
adi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 19:43 Viestin aihe: |
|
|
miragen 34g 3.1mm hevi-shotilla oon ampunu kettuja eri etäisyyksille.erittäin tappava panos pitkillekki holleille.kannattaa testata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
WhiteTail™ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 19:45 Viestin aihe: |
|
|
En ammu kettuja muulla kuin 3,5 mm hauleilla. Syksyllä saattaa olla 3,25 mm piipussa. Tänä talvena itse ampunut 3 kettua, kaikki jääneet paikalleen. Panos Winchester super speed magnum. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 20:04 Viestin aihe: |
|
|
elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee..
mulle riitti kerta, vihtavuori metso 12/70 36g 3,5mm. kettu n.35m~ istui kylki minuun päin. pam, ja hyppy valehtelematta 2m korkeuteen toisen laakin ammuin siihen ilmaan.
en ymmärrä miksi en käyttäisi magnumluokan latauksia, joihin saa isompia hauleja niiden määrästä tinkimättä verrattuna näihin "vaarin vanhoihin nallipyssykalipereihin" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jeze Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Mar 2005 Viestejä: 1435 Paikkakunta: Paimio/Pöytyä
|
Lähetetty: 28.01.2007 20:05 Viestin aihe: |
|
|
20.8.2006
Kettu ajosta panoksina 2.75mm nike 32g ja saga 32g 3mm haulet matka 30m kettu meni toisen laukauksen jälkeen 5m ja kuoli puun alle. Johtunee siitä ettei kaatunu ekasta kun ammuin viistosti edestä ja ammuin liika eteen _________________ Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 28.01.2007 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Olen käyttänyt pääasiassa juuri 3.25 \3.5mm paukkua yleiskäytössä. Mutta olen kaksi kettua ampunut 2.75mm S&B Fortunalla . Ajankohta alkutalvi \loppusyksy molemmilla kerroilla ja laakista vainaja molemmat.
Toinen sellainen pikatilanne kun olin jo yhden ketun ampunut ja seisoin haulikko taitettuna sen vieressä ja odottelin koiraa tulevan kaadolle ja ihmettelin että kyllä kestää pikään sen tuleminen. Kettu tuli siihen metsätielle noin 25m päähän seisoi joitakin sekunnin osia ja lähti poispäin tietä pitkin. Haulikko olalta ja yksi paukku piippuun. Se mikä ensimmäisenä osui käteen oli Fortuna 2.75mm ja piiput kiinni ja jyvät ketun niskaan ja hienosti loirahti.Poikkeuksellisen paljon pääosumia ja kaksi jalkaa poikki. Kropaa en nähnyt kuin karva päällä . Ei olut nyljettävässä kunnossa.
Toinen kettu tuli ammuttua samalla paukulla luolasta karanneeseen . Matka 25m ja päässä oli osumia ja pitkin ketun selkää tuli karvojen pälistä pieniä veripisaroita joten selkääsäkin oli saanut . Ammuin pikkuisen takaviistosta.
Useita kaatoja myös seuraavilla panoksilla itse kaadettuina sekä kuultuina \nähtyinä. Winsu Supreme 53g 3.3mm, Rotweill Semi-Mag \Magnum 52 3.2mm, S&B Fortuna 2.75-3.5mm. Pisin matka 3.5mm tai alle haulilla on isäukon Winsun 40g Super Speed 3.5mm mitattuun 52m matkaan tekemä kaato.
Tämä siis kertapaukun kaatoja kaikki. Joskus on karannut pienellä ja isollakin haulilla. Peräntakana ratkeaa paljon. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2007 22:26 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee..
mulle riitti kerta, vihtavuori metso 12/70 36g 3,5mm. kettu n.35m~ istui kylki minuun päin. pam, ja hyppy valehtelematta 2m korkeuteen toisen laakin ammuin siihen ilmaan.
en ymmärrä miksi en käyttäisi magnumluokan latauksia, joihin saa isompia hauleja niiden määrästä tinkimättä verrattuna näihin "vaarin vanhoihin nallipyssykalipereihin" |
T:V-V _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiranleuka ***
|
Lähetetty: 29.01.2007 09:41 Viestin aihe: |
|
|
_________________ IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"
Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:03, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.01.2007 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Koiranleuka kirjoitti: | juse kirjoitti: | elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee..
Oletko tosikko?
Ei kait tässä siitä ole kysymys etteikö saa käyttää magnumia ja suuria hauleja oman mielensä mukaan. Tarkoitus on haarukoida faktat mihin matkaan ja miten pienin haulein.
V.V ja juse pyytäkää vielä kaukohaaveilijakin kaveriksi . Sehän alkoi mättää sanaa viherpiipero heti kun joku esitti vastakkaisia mielipiteitä.
Itse olen kai viherpiiperö kun en saa kauteen ketut ja supit yhteenlaskien kuin 40-50 kaatoa.. Tällä hetkellä tämän syksyn luku 30 ..Toki porukalla jahdattu mutta kaikki omilta koirilta ja noin. |
Dodii!
Nyt siällä Koirenleuka jo kuumeisena odottaa mun tai Jusen vastausta, vai mitä...
Ja mun kommentti on, että onkos sillä Koiranleualla aikakone kotona?
Me muut mennään jo kovaa vauhtia kevättä kohden.Jäljellä on enää neljä viikonloppua tätä kautta.Mun pitäis saada "vain"5-7 kettua per viikon loppu, että pääsisin samalle viivalle leuhkiin kaatojen määrissä, ei onnistu.Pitääkin ens talveks voittaa lotossa ja ostaa koko Häme ja palkata itseni lisäksi muutama muu ukko, kokopäivätoimiseksi pienpeto pyytäjäksi, että kehtaa täällä kirjotella.... , niija lumitykkejä vähän pirun monta kans pitää hommata.Saa lumettaa kaikki teiden varret ja mettäautotiät, että näkee kiärtää jäljet rinkiin, näin lumettomina talvina.Pikkuhauli panoksia onkin sitten alettava nyt jo hamstraan varastoon.Ne menee ens syksynä kuin kuumille kiville, kun sana leviää niiden ylivoimaisuudesta ja että kuulemma se VeturiVillekin on sitten viäty pakkopaidassa hourulaan, kun kauppiaat eivät enää suostuneet tilaamaan hyllyyn yli 3.5mm mörköhaulia, kun kerta ne ei mee enää kaupaks,että kuka Hullu nyt sellatteita ostais ja mihin niitä ny sitten tarttis...
ps.sellanen aikakonekkaan ei olis pahitteeks.Vois sitten näin keväällä palata takas syksyyn, jos näyttäis uhkaavasti siltä, että 50 ketun raja ei meinaa mennä millään rikki.Mitähän sellatteella aikakoneella mahtaa olla hintaa?kiinnostais vähän sellanen.
Onse kova luu...
T:V-V _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.01.2007 15:22 Viestin aihe: |
|
|
koiranleuka, ihan leikkimielellä haastelin:
Lainaus: | elä Veturiville yllytä pöljiä, tämmöistä sitä sitten tulee.. Smile |
minä, että jos se tuo hymiö olisi riittänyt.
noh, kaveri ampu kerran pellolle 12/70 pumppu FN:llä n. 110m ketun, joku rotikan 36g kevyt latinki pikkuhaulein, muistaakseni 3,5mm sillä oli putkessa.
yksi hauli meni korvasta sisään, tippu niille sijoilleen. kyllä se näiden pienien haulien antama tiheä peitto on kaiken a ja o. tässähän tätä, faktaa.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiranleuka ***
|
Lähetetty: 29.01.2007 17:54 Viestin aihe: |
|
|
_________________ IltaLehti: "Pienehkö terrieri oli pelastettaessa hyväkuntoinen, mutta supikoira lopetettiin"
Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:03, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kettula
|
Lähetetty: 29.01.2007 22:54 Viestin aihe: kettua pienin haulein |
|
|
koiranleuan teksteistä päätellen,jos morsian on vielä paljon nuorempi niin sehän on selvästi alaikänen hyi helekatti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiranleuka ***
|
Lähetetty: 29.01.2007 23:10 Viestin aihe: Re: kettua pienin haulein |
|
|
Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 11.02.2007 19:04, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|