OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Air-Tex kalvopuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 39, 40, 41  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lepex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hei 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 04.08.2004 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maku: Eli olet sitä mieltä että kokonaisuudessaan tuo puku ja etupakettihässäkkä olisi hintansa arvoinen? Itelle kilahti tänään tuo noutolappu postista, mutta en sitä vielä ehtiny hakea.

Tuskin noissa urheiluliikkeissä enää mitään tarjouspukuja on, tai jos on niin kokoja ei varmasti ole. Eikä tuohon rahaan kuitenkaan oikein mitään gorea saa... Joku Drymax on sitten ihan se ja sama. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lepex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hei 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 04.08.2004 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:


Vyö myös korjannee jonniinverran asiaa jos löystyy. Kalvopuvuista äänettömimpiä. Tää uus jakt on aivan toista ku on tuo älyteks, oon pitäny sitä ja eroa on. Älyteksissä on ollu niitä omia juttujaan mutta pirhana kun ei meinaa kulua aivan lopuun että vihtis ostaa uuven aritexin. Samoten ku nokian kumisaappaat jotku erämallito ostelin aikoinaan. Onneksi ne nyt on reijillä että pääsee ostamaan uusia airtexikenkiä. Monta vuotta olen niitä jalasta kiskoessani salaa toivonut että johan nuo vois kulua loppuun että sais ostaa uuet. Ajattelin vaan mainita tuon tarranauhan ku sattu mieleen.


Heipä hei dear Erätukku! Laughing
hehe, tää nyt vaan haisee siltä paljon puhutulta mainostukselta.
Se tarranauha ei varmasti ole kyllä napin voittanut, asiakkaan kannalta ainakaan. Ottaisin ite ainakin napin ilman muuta jos valita vois.

Ja ostaisin kyllä Gore-tex kengätkin, ne kun on saman hintaiset kuin Air-Texit, tietäisi ainakin mitä saa rahalla.
Tosin, ei ole näissäkään kummareitten voittanutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Woodsman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 161
Paikkakunta: Vantaa, Keski-suomi, Etelä-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 04.08.2004 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nonih..Nyt on uus Air-tex, siis se 2005-malli kotona. Mitäköhän tosta nyt sanois. Paha oikeestaan vielä sanoa oikeastaan mitään muuta kuin ensivaikutelmat kun "kenttä"kokemukset puuttuu vielä.

Ensivaikutelma on ihan positiivinen. Takki ja housut istuu mukavasti päälle ja se tarrasysteemi housuissa ei ainakaan mua häiritse kun vyö siihen tulee kuitenkin päälle. Taskuja on ihan mukavasti ulko- ja sisäpuolella, mukaan lukien fleece vuoratut lämmittelytaskut. Huonona puolena sanottakoon se että huppua ei ole, mutta se oli kyllä tiedossa jo tuota tilatessani. Takin vetoketju näyttäis olevan jykevää tekoa, ainakin mitä muistelen kaverin vanhempaan malliin.

Asu ei päällä tunnu raskaalta kuivana, mutta saa nähdä kuinka käy sitten jos se kangas pääsee imemään koskeutta. Pienen vedenkestävyystestin tein, eli viskasin takin selkään muutaman kämmenellisen vettä ja niin tuo näytti ikäänkuin kimpoavan takin pinnasta Laughing Rolling Eyes ..Katsotaan sitten tuolla syysmyrkyissä kuinka tämä kokonaisuus pelaa Cool

Niistä "lahjuksista" sen verran että onhan se mukava kaivaa laatikosta paljon sälää Laughing No ei vaan. Se Nowind fleecepusakka vaikutti ihan mukavalta päällä mutta hellekeleillä se taitaa nostaa nestekulutuksen tuonne 20l / 1vrk paikkeille... Shocked Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äly hoi, älä jätä
Vieras





LähetäLähetetty: 04.08.2004 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

voihan se vesitestin tehdä kotonakin. Mielestäni "terävimmät " olivat testanneet 2004 mallin pukua seisomalla 20 minsaa suihkun alla. Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Mä mistään mitään tiedä..
Vieras





LähetäLähetetty: 05.08.2004 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmmm..
Ainakin Naton käyttämissä Gore-tex maastopuvuissa on vyötärön kiinnitys tehty tarranauhalla (ei kai ne ihan paskoja voi olla).
Tokikin siinä on myös kiristysnauha vyötäröllä. Shocked
Takaisin alkuun
Kinky Love
Vieras





LähetäLähetetty: 05.08.2004 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhut Lepex asiaa. Mulla meni luottamus koko erätukkua kohtaan viime kesänä kun kaveri tilas Jahti/Jakt puvun, Yllättäin takin sisäpinnassa oli älytexin tarrat ja puku oli muutenkin täysin samanlainen kuin minun älytex-puku!!! Eli !&%¤#"! möivät samaa pukua vaan eri nimellä...
Annettiin palautetta vaan eipä tullut vasta kaikua
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 05.08.2004 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se ihmeellinen firma, kun menee muuttamaan tuotteen nimeä. Mikään muu firmahan ei semmoista tee (nimim. tilini on Postipankissa ja ajan uudella Datsunilla).

No sitten asiaan. Oma Airtex-pakettini tuli eilen postissa. Puku istuu hyvin ja oheissälä vaikutti ihan käytettävältä. Vastaava fleece-alusasu minulla jo on, mutta kuluuhan ne käytössä, eli ei niitäkään liikaa ole.

Minusta puku oli kohtuullisen painava, muttei minulla ennen ole ollutkaan kalvopukua, eli en osaa verrata muihin pukuihin. Yhdet Goretex-housut löytyy kaapista, ja niistäkin löytyy painoa. Tein Airtexille heti suihkutestin, eli menin suihkuun puku päällä. Päällykangas ei imenyt mitenkään innokkaasti vettä sisäänsä. Toki sekin vettyi, kun riittävästi kastelin. Painokin lisääntyi, mutta luulen, että olisin jaksanut vielä kävellä märälläkin puvulla Wink Luulen tosin, etten koskaan ole suihkua vastaavassa rankkasateessa metsällä. Kalvo piti vettä, mutta kainalovetskareista pääsi tulemaan sisään. Samoin etuvetskarista tuli vettä puvun alle. Luulen kyllä, että käytännössä puku pitää. Nyt pyörin ja voimistelin siihen malliin, että vesi meni paikkoihin, joihin se ei normaalisti mene.

Eihän tuollainen suihkutesti kerro puvusta oikeassa käytössä. Kokeilin lähinnä, ettei kalvossa ole reikää.

Jos oheispaketin tavarat kestävät käytössä, otin ne ilolla vastaan. Kaikille roippeille, paitsi liiveille, löytyy kyllä käyttöä. Palataan asiaan sitten, kun saan enemmän kokemuksia. Ensivaikutelma on positiivinen, enkä ainakaan vielä harmittele ostosta. Taskuja puvussa piisaa ja se istuu minulla hyvin. Vaimon puku ei istu ihan yhtä hyvin, mutta vyötärönauhalla takki saatiin kiristymään kuosiin. Lisäksi täytyy muistaa, että kylmällä ilmalla alle tulee tavaraa. En löytänyt irrallisia langanpätkiä tai kankaanpalasia. Myöskään en nähnyt huonoja ompeleita, eli siltä osin puku vaikuttaa ihan laadukkaalta.

Housun etumuksen tarranauha ei minua haittaa. Pidän joka tapauksessa metsästyshousut henkseleillä ylhäällä, joten vyötärön kanssa ei ole niin tarkkaa. Suosittelen muuten muitakin kokeilemaan henkseleitä. Kun muutama vuosi sitten kokeilin niitä ensimmäisen kerran, en vyöhön palaa koskaan metsästysasussa.

Kritiikin esittämisestä: Pitäisi suotavana, että negatiivisen kokemuksen saaneet kirjoittaisivat hieman perusteluja. "Se on !&%¤#" -kommentti ilman perusteluja kertoo enemmänkin sen kirjoittajasta kuin puvusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maku013
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2004
Viestejä: 107
Paikkakunta: Mansester (toimialue: Keski-Savo)

LähetäLähetetty: 05.08.2004 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Soittelin Erätukkuun kyselläkseni noita hoito-ohjeita. Naisääni sieltä kertoili heleällä äänellä, notta puvun ainut ja oikea hoito tapahtuu pesten normaalissa 40-asteen pesussa. Linkousta kannattaa välttää. Kuivumaan laitettava vettävaluvana, jos mahdollista.

Huuhteluaineet ovat erityisesti pannassa, samoin muutkin kyllästeet. Kertoi, ettei DropStop pintaa saa erikseen suihkuttaa millään lisäkyllästeellä, sillä tuolloin on vaarana, että ko. käsittely tukkii pinnan muuttaen sen molempiin suuntiin läpäisemättömäksi.

--maku013--
--------------------------------------------------------
mikään ei ole mahdotonta, emme vain mahdollisesti
tiedä vielä kaikkea tarpeellista.
--------------------------------------------------------
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 05.08.2004 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Kalvo piti vettä, mutta kainalovetskareista pääsi tulemaan sisään. Samoin etuvetskarista tuli vettä puvun alle"

Ja kyse piti olla vedenpitävästä puvusta?

Olet oikeassa siinä, että suihkutesti ei vastaa kenttäolosuhteita. Tuollainen tunninkin kestävä runsas sade nimittäin kastelee perinpohjaisesti ja lyhyt suihkussakäynti on vielä kevyttä kamaa sen rinnalla. Jokainen joka on ollut kunnon vesisateessa tietää tämän. Siinä on laadukkaat sadevaatteetkin kovilla.

Meilläpäin ainakin hirvijahdissa ollaan oli sää mikä tahansa. Ja passissa ollaan loppuun asti vaikka sataisi kuinka paljon.

Siinä kysytään jo varusteilta laatua.

Pelkkä vedenpitävä kalvo ei riitä. Vaan myös kokonaisuuden tulee olla kunnossa. Harva puku se on joka kalvosta vuotaa. Heikoin kohta on saumat, vetoketjut sun muut rensselit.

Ongelman näen myös siinä, että pukuja ei testata kenttäolosuhteissa eikä kokonaisuutena. Mainostetaan vain kalvojen testituloksia, jotka on saatu aikaan laboratorio-olosuhteissa, jotka eivät vastaa käytännön elämää.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 05.08.2004 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseäni ihmetyttää edelleen seuraava seikka:

Erälehti on käsittääkseni vuosien varrella tehnyt muutamankin metsästysasutestin, jossa on ollut useita eri pukuja. Nuo testit ovat mielestäni vaikuttaneet asiallisilta ja kiihkottomilta.

Itse olen odotellut jo hetken aikaa vertailutestiä, jossa mukana olisi Air-texasu yhtenä ”halpiskalvoasuna” ja muutamia muitakin halpiskalvoasuja (noitahan on useammaltakin valmistajalta). Luonnollisesti testissä olisi myös puolentusinaa tyyristä aidolla gore-kalvolla olevaa asua.

Moisella kombinaatiolla voisi tavallinen kuluttajakin saada jonkinmoista informaatiota esimerkiksi siitä väitteestä, että aito gore on aivan ylivoimainen verrattuna muihin kalvoihin. Samoin pukuja voitaisiin verrata keskenään nimenomaan, miten ne sopivat metsästykäyttöön, kestävät kipinöitä, kuivuvat standardikastelun jälkeen jne.

Aika huonosti saa meinaan vertailukelpoista daattaa, jos meikällä on Airtexwilleri ja kaverilla gorepellepuku ja molemmat kehuu suu vaahdossa omiaan… Smile


Tämä alkaa varmaan olla pian samaa kauraa kuin Baikal tai Valmet 412 aikoinaan, mikään lehti ei ”uskalla” antaa kriittisiä arvioita, kun lukijakunnasta liki puolet on ”käyttäjiä” Smile

Ainakin itseäni kiinnostaisi pukuvertailu. Monihan on jo pitänyt tyhmänä, kun Airtekstiilit hankin. Itse vasta tuon myönnän, jos menen referenssiksi hehkuttelujen perusteella hommaamaan kalliit goreteksit ja nuo osoittautuvat OMASSA KÄYTÖSSÄ ominaisuuksiltaan ~samanlaisiksi mitä nykyinen halpisasu.
Takaisin alkuun
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.08.2004 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjautuminen unohtui edellisestä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lepex
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hei 2004
Viestejä: 90
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 05.08.2004 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän sitä nyt tässä tekis? Ei kai tuossa Air-Texissä rahojaan ihan kankkulan kaivoon heitä, kaikkia tuotteitahan joku haukkuu aina.

Tosin, ei mulla kyllä rahaa oliskaan mihinkään Wolfin Z-Liner pukuun, joten kai tuo sitten täytyy käydä hakemassa pois toi JAhtiJakt-puku....
Kohta nähdään, onko se hyvä eli ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 05.08.2004 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
"Olet oikeassa siinä, että suihkutesti ei vastaa kenttäolosuhteita. Tuollainen tunninkin kestävä runsas sade nimittäin kastelee perinpohjaisesti ja lyhyt suihkussakäynti on vielä kevyttä kamaa sen rinnalla. Jokainen joka on ollut kunnon vesisateessa tietää tämän. Siinä on laadukkaat sadevaatteetkin kovilla.


Lähinnä tarkoitin sitä, että suihku tulee vinosta. Sade tulee ainakin meilläpäin yleensä ylhäältä. Vinosta tuleva suihkuvesi tunkeutuu helpommin vetoketjun suojaläppien alle, jotka normaalisti pitävät sadeveden. Lisäksi suihkusta tulee vettä nopeammin. Mutta palataan asiaan, kun olen saanut käytännön kokemusta.

Lainaus:
Meilläpäin ainakin hirvijahdissa ollaan oli sää mikä tahansa. Ja passissa ollaan loppuun asti vaikka sataisi kuinka paljon.


Tämä onkin yksi syy, miksen minä mene hirviporukkaan. Metsästys on minulle harrastus, ja valitsen itse, milloin haluan harrastaa ja milloin en. Teen jo nyt valveillaoloajastani lähes 50 % vieraalle hommia. Loppuajan haluan pyhittää itselleni. Tämän vuoksi en tarvitse täydellistä vedenpitävyyttä puvultani. En mene rankkasateella metsälle - kanakoiralla metsästys tuntuu rankkasateella olevankin täysin turhaa hommaa. Kuten huomataan, ihmisillä on erilaisia tarpeita. Jos JahtiJakt-puku ei minulle riitä, lienee pakko ostaa puku, joka riittää.

Lainaus:
Pelkkä vedenpitävä kalvo ei riitä. Vaan myös kokonaisuuden tulee olla kunnossa. Harva puku se on joka kalvosta vuotaa. Heikoin kohta on saumat, vetoketjut sun muut rensselit.


Tuolla suihkutestillä halusinkin testata vain sen, että kalvossa ei ole reikiä, ja sen, että saumat pitävät. Vetoketjuvuodon haitta tulee esille vasta käytännön olosuhteissa. Siinä olet oikeassa, että kokonaisuus ratkaisee.

Lainaus:
Ongelman näen myös siinä, että pukuja ei testata kenttäolosuhteissa eikä kokonaisuutena. Mainostetaan vain kalvojen testituloksia, jotka on saatu aikaan laboratorio-olosuhteissa, jotka eivät vastaa käytännön elämää.


Pitäisi saada puolueeton testaaja. Laboratoriossa tehdyt kokeet eivät paljon maksa ulkopuolisella teetettynä. Tuloksia voidaan pitää luotettavana, koska ne on tehnyt puolueeton laboratorio. Jos pukuvalmistajan pitäisi maksaa ulkopuoliselle vielä kenttätesteistä, tulisi testeille hintaa. Valmistajan omilla kenttätesteillä voidaan pyykiä vaikka pepaa, senhän me tiedämme.

Minua on tässä ihmetyttänyt se, että monien mukaan ns. ovh-hinnaltaan 500 euron pukuja saa käytännössä aina puoleen hintaan. Herää kysymys, että onko tuollainen raivokkaan ylihinnan pyytäminen järkevää. Ainakin minä olen tottunut siihen, että tuotteen hintalapusta näkee ainakin hintaluokan. Erikoistarjoukset on tietty erikseen. Jos liikkeessä on puku hintaan 500 euroa, eikä missään lue erikoistarjouksesta, en oletusarvoisesti lähde siitä, että saan puvun puoleen hintaan. 10 % voi tinkaamalla lähteä pois, mutta harvemmin enemmän. Miksi puvut ovat siitä poikkeuksellisia tuotteita, että tinkaamalla lähtee puolet hinnasta? Maksaako riittävän moni kuitenkin täyden hinnan, jotta kannattaa pyytää reilusti liikaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 05.08.2004 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jesh....asiahan on lopuillaan niin että mielipiteistä ei voi kun kiistellä. Eli mitä allekirjoitukseni sanoo niin allekirjoitan sen edelleen. Razz Sitten jos sattuu vielä asia joka on oikein periaattellinen niin ollaankin tasolla jolla ei ole järjen kanssa enää mitää tekemistä. Ostakoon kukin mitä haluaa ja kehukoon omaansa. Näinhän se menee. Omaa pukupakettia odotellaan vielä....

Ryssäkin on ryssä vaikka voissa paistas...(eli turha tulla kehumaan mitään venäläistä) Twisted Evil Wink
Takaisin alkuun
Susna
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 05.08.2004 17:34    Viestin aihe: Air-tex kalvopuku Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli postissa tilaukseni mukaan 3 viikon toimitusajalla. Kerrankin sopiva puku meikäläisen mitoille Embarassed .Takissa oli koko S ja housuissa ei kokonumerointia. Tavallisesti S-koko ei mahdu viereenkään Wink.
Varmaan olisin tilannut koon M, jollei pituus-painoa olisi voinut ilmoittaa.Tästä kymmenen pistettä Erätukulle.Ensivaikutelma kalvopuvusta oli positiivinen, asu tuntui heti "omalta", istui kuin räätälillä teetetty, ei puristanut eikä kinnannut mistään. Ompeleet olivat hyvin tehty, irrallisia lankoja ei roikkunut, eikä saumat olleet vinoja tai edestaas tikattuja Laughing . Ainut kohta joka häiritsi, oli ns. lämmittelytaskut.Ne tuntui kuumilta "paikoilta" Evil or Very Mad . Liekö ilman lämpötilalla ollut asiaa (+24 C).Eilen testasin sitä ulkona ukkossateessa (+23).Hiki tuli mutta kuivana pysyi.
"Etupaketti" sisälsi vähemmän hienoa tavaraa, fleece tuntui heppoiselta polarfleeceen verrattuna, käytäntö näyttää kestääkö. Kääntötakki tuntui hiukan jäykältä.Väliasu ohuelta ja hentoiselta.Kalvolakki oli järjettömän ruma!Iso ja lyhytlippainen.Pipo oli kans koolla pilattu.Näytti melkein pikku-G:ltä!Hirviliivi lähinnä rekvisiittaa!
Mutta eipä hintakaan huimannut!Raaskii pistää päälle heti ekalle metsäreissulle.Sitten lisää kommentteja.

ps. tiedoksi kaikille, että edustan sitä toista sukupuolta kuin enemmistö Suomen metsästäjistä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 39, 40, 41  Seuraava
Sivu 10 Yht. 41

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com