Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MieVaan Vieras
|
Lähetetty: 03.08.2004 16:13 Viestin aihe: Haulikon metallipintojen huolto |
|
|
Millaisia olisi vinkkejä / ohjeita haulikon metallipintojen hoitoon? Piiputhan on helppo pitää hyvässä kuosissa ulkopuolelta, mutta omassa haulikossani lukkorungon ulkopuoliset metallipinnat ovat alkaneet tummua aikalailla vaikka jokaisen käyttökerran jälkeen olen ne (mielestäni tarpeeksi hyvin) puhdistanut. Eli miten saada metalliosat taas säihkymään?[/b] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.08.2004 12:40 Viestin aihe: |
|
|
Pidä kaikissa metallipinnoissa ohut kirkas öljypinta (esim. ompelukoneöljy) suojana. HUOM. Varo öljyämästä tuolla öljyllä puupintoja. Hanki myös vedetöntä vaseliinia ja sivele sitä ohuelti aseesi taitossa avautuviin pintoihin (ei siis koske pumppuja tai itselataavia). Em. vaseliini vähentää toisiinsa hankaavien metallipintojen kulutusta ja lisää näinollen aseesi ikää. Itse kyllä olen sitä mieltä että nuo kirkkaat ulkopinnat ovat haulikossa vain haitaksi koska heijastelevat ikävästi. Mutta jos kerran sellaiset on jo olemassa niin kyllä tuo edelläkertomani pitäisi riittää suojaamaan niitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 08.08.2004 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Sinistettyjen aseiden rautojen ulkopintoihin on tullut sipaistua trasselitukolla ohut kerros puhdistettua vaseliinia. Toimii hyvänä suojana kosteallakin kelillä ja pysyy öljyä paremmin pinnoissa. Tavaraa voi laittaa myös taittuvien aseiden "saranoihin". _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 08.08.2004 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Repesorsa kirjoitti: | Sinistettyjen aseiden rautojen ulkopintoihin on tullut sipaistua trasselitukolla ohut kerros puhdistettua vaseliinia. Toimii hyvänä suojana kosteallakin kelillä ja pysyy öljyä paremmin pinnoissa. Tavaraa voi laittaa myös taittuvien aseiden "saranoihin". |
Oon laittanut sitä pentisolin suihkevaseliinia kaikkien aseiden pintoihin (ja taitossa hankautuviin pintoihin). Sen kun hieroo sinistetyn raudan pintaan, niin pysyy aika kauan ja kestää kosteudessakin. En sitten tiedä tekeekö hyvää puupinnalle, jos sattuu sellaiselle joutumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 08.08.2004 18:10 Viestin aihe: |
|
|
Heh. Joku muukin käyttää samoja konsteja. Itellä vaan sattui olemaan muutama tuubi "valitsijarasvaa". _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tahra Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.08.2004 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen käyttänyt aseen ulkopinnoissa auton kestovahaa. Tekee kestävän kalvon, joka ei kulu käpistellessä pois ja vesi vierii pois "kuin hanhen selästä". Täytyy olla tietysti sellaista vahaa joka ei sisällä hiovia aineita ja ennen levitystä on pinnat puhdistettava huolellisesti rasvasta esim. asetonilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|