Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 08.03.2007 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Aijai! Nyt taisi repe sortua itse siihen merkkiuskollisuuden suohon
Mitä tuohon huoltamiseen tulee, niin ei se tietenkään kallista ole silloin kun mitään ei tarvitse tehdä. Subarukin on kuitenkin ihan vaan auto ja siitä hajoaa kaikennäköisä osia - toisista enemmän, toisista vähemmän. Joistakin yksilöistä paljon, joistakin ei juuri mitään. Silloin kun jotain menee rikki, niin se on subarun kohdalla kallista puuhaa - tämä ihan autoasentajalta mielipiteenä kuultuna. |
Kyllä se on kallista kaikkien merkkieh kohdalla nykyään. Tuttavalla meni viime vuonna mondeosta vaihdelaatikko sököksi ja vieläpä Ruotsissa. Olivat Åressa laskettelemassa. Maksoi pitkälle yli 5000 euroa.
Toisekseen, jos luit yhtään kirjoituksiani, niin eipä ole mulla enää Subarua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 08.03.2007 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Kiul kirjoitti: | Tai sitten en vaan tiedä paremmasta tai minulla ei joskus ennen ole ollut parempaa 'nelivetoa' johon verrata tai luotan omiin kokemuksiini tai .... |
Sinäpä sen sanoit itse! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 08.03.2007 15:19 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: |
Aijai! Nyt taisi repe sortua itse siihen merkkiuskollisuuden suohon
|
Kuka ylistää volokkaria joka autokeskustelussa?
Viimeinen muokkaaja, Spede pvm 08.03.2007 15:20, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 08.03.2007 15:20 Viestin aihe: |
|
|
En minä ainakaan, pois se minusta Just ehdin haukkua sen viskovedonkin ihan !&%¤#! _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.03.2007 15:36 Viestin aihe: |
|
|
Enkä minä ainakaan, vaikka on jo neljäs Golf peräkkäin menossa Tosin yhdessäkään ei ole sitä Haldexin viskoskeidaa ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 08.03.2007 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Kiul kirjoitti: | Enkä minä ainakaan, vaikka on jo neljäs Golf peräkkäin menossa Tosin yhdessäkään ei ole sitä Haldexin viskoskeidaa ollut. |
Nyt sulla on menny puurot ja vellit ihan sekasin. Se HALDEX ei ole viskokytkin.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 08.03.2007 17:08 Viestin aihe: |
|
|
Kumpi on parempi, mansikkatikkari vai salmiakkitikkari? _________________ Jussa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dreeke Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.03.2007 23:05 Viestin aihe: |
|
|
Voi hyvä isä!! Jättäkää ny ne autot edes mettän reunaan ja menkää kävellen sinne mettän puolelle.. Sen verran pitää jaksaa kävellä ettei aivan jänismakuukselle tartte ajaa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkasako Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.03.2007 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Turhaan kävin kaupassa hakemassa rautalankaa???????Olikin jo muutamille selvinnyt,että sehän onkin sitä ihan samaa viskoa siellä subarussakin?????Mutta sen verran,että lopetetaan tuo nimittely,vaikka siihen itsekkin syyllistyin??????Tosin iän perusteella voisin kyllä pojitella,mutta en sorru siihen?????????Mitäs pahaa muuten kysymys merkeissä on??????
Ei ole ei. Paitsi eräälle nulikalle joka pistää jokaisen virkkeen perään kysymysmerkin. [/quote] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 09.03.2007 00:22 Viestin aihe: |
|
|
tikkasako kirjoitti: | Turhaan kävin kaupassa hakemassa rautalankaa???????Olikin jo muutamille selvinnyt,että sehän onkin sitä ihan samaa viskoa siellä subarussakin?????Mutta sen verran,että lopetetaan tuo nimittely,vaikka siihen itsekkin syyllistyin??????Tosin iän perusteella voisin kyllä pojitella,mutta en sorru siihen?????????Mitäs pahaa muuten kysymys merkeissä on??????
Ei ole ei. Paitsi eräälle nulikalle joka pistää jokaisen virkkeen perään kysymysmerkin. |
Rautalankaa ja rautalankaa. Väännä siitä sitten itsellesi, että Subarussa on jatkuva neliveto ja sun volkkarissas on osa-aikaneliveto (part-time 4WD).
http://www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.03.2007 01:02 Viestin aihe: |
|
|
Eikö vielläkään menny perille?Subarussa kun on tuo keskitasauspyörästö,niin viskon on pakko olla siellä,ilman kesk.tas.pyör.visko voi olla suoraan kartaanissa?Sun subarus on varsinainen neliveto (jakaa kummallekkin akselille varmasti vetoa tarpeen mukaan)vasta sitten kun tuo visko on kytkeytynyt?Niin käy myös muissa järjestelmissä.Selvitä itsellesi,kuinka tasauspyörästö toimii ilman lukkoa tai lukon kanssa?Tai kysy joltain joka on asiaan perehtynyt,niin huomaat ihan varmasti,mitä tarkoitan.Voit tietenkin kutsua sitä vaikka jatkuvaksi,mutta tuo kytkeytyvä visko sen vasta aiheuttaa?Sitä en tiedä,miksi subaru jätti tuon kesk.tas.pyörästön,se tuo kuitenkin painoa ja kun se ei ole välttämätön,niin muut ovat jättäneet sen pois?
Rautalankaa ja rautalankaa. Väännä siitä sitten itsellesi, että Subarussa on jatkuva neliveto ja sun volkkarissas on osa-aikaneliveto (part-time 4WD).
http://www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm
[/quote] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.03.2007 01:35 Viestin aihe: |
|
|
volkkarissas on osa-aikaneliveto (part-time 4WD).
Ai niin,ei ole tällä hetkellä fulltime,all while drive,osa,täys,eikä minkään laista nelkkua?(No taas tuli tuo kys,merkki ,voi olla jotain kirjootus virheitäkin,mutta haitanneeko nuo,ei minua ainakaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.03.2007 06:18 Viestin aihe: |
|
|
Repesorsa kirjoitti: | Veikkaan, ettet pety, jos ostat jonkin Subarun nelivetomallin. On meinaan aivan ykkös-neliveto, eikä mikään naurettava viskolukkoviritys. (volvo, honda, vw, suzuki tai mitä niitä nyt onkaan)
Mulla on jossakin videoleike, jossa ruotsalainen autolehti vertaili volvon nelivetoista ja subarua keskenään. Täytyykin kaivaa se esille jostakin. |
No joo, olishan tuo pitäny arvata?Aikani kuluksi mietiskelin,että mistä ihmeestä tämä erittely koko tai osa-aika on alkanut?Kuitenkin sama asia loppuviimeks?No eipä kirjoittaja tainnut silloin tietää,mistä kaikista tuo naurettava viskolukkoviritys löytyykäään?
HUH HUH
Kumpi oli ennen?MUNA vai KANA |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 09.03.2007 10:09 Viestin aihe: |
|
|
Edelleen on näköjään tikkasakolla ymmärrys samalla tasolla äidinkielen osaamisen kanssa
Lainaus: | että mistä ihmeestä tämä erittely koko tai osa-aika on alkanut?Kuitenkin sama asia loppuviimeks? |
Kun ei ole sama asia. Jos autossa on keskitasauspyörästö, vetävät taka-akselin pyörätkin koko ajan. Kytkeytyvissä ei vedä. Siksi esim. Kpiispan ja meikäläisen autot puskevat aluksi kun mutkassa painaa kaasua. Veto menee etupyörille ja vasta luiston alkaessa taakse. Monissa keskitasauspyörästöllä toteutetuissa nelivedoissa on vieläpä takapainotteinen vetotapa. Mikä tässä on niin jumalattoman vaikeaa ymmärtää?
Lainaus: | niin muut ovat jättäneet sen pois? |
Höpöhöpö. Löytyy monestakin autosta.
Mutta kerropa mulle missä volkkarissa on viskolukko? Tai Hondassa? Tai yleensäkään, missä autoissa sellainen on?
Sitten trollin kimpusta miete Lahtiselle. Nyt kun olet patonkimaan ihmeitäkin miettinyt, niin oletko sumplinut sitä Xantiaa? _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2007 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Subarumiestenkin pitää muistaa, että ei se sielläkään ole yhtä puuta koko systeemi, vaan esim. perän tasauspyörästössä on viskolukko. Tasauspyörästön lukituksessa on siis viive, toisin kuin esim. napalukoilla olevissa.
|
Napalukoilla ei kyllä ole mitään tekemistä tasauspyörästön lukituksen kanssa. Napalukoillahan vaan vapautetaan pyörä akselista. Automaattiset napalukot on toki usein hanurista ja lakkaavat jossain vaiheessa toimimasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|