OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä henkilöauto jahtikulkupeliksi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ari K
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 170
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 09.03.2007 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyäänhän sitä ei siinä Land Cruiserissakaan ole enää akseleilla lukkoja, vaan ne korvataan jarruttamalla sitä sutivaa pyörää. Keskitasauspyörästöstä lukko toki löytyy. Siitä huolimatta ainakin ulkomaisten lehtien testeissä etenemiskykyä on kehuttu. Vielä enemmänhän on kehuttu Land Rover Discoveryn Terrain Response järjestelmää, jossa myöskään ei ole muita lukkoja kuin keskitasauspyörästön.

Tulipa taas offtopikkia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 09.03.2007 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen antanut mummoni uskotella minulle, että nuo jarruihin perustuvat järjestemät toimivat kyllä tilapäisessä pahan paikan ylityksessä mutta jatkuvaa rämpimistä eivät kestä, jossain mallissa oli ainakin ongelma kuumenemisen kanssa. Tuntuisi noin äkkiä ajatellen että perinteinen tasauspyörästön lukko toimii paremmin kuin jarruihin perustuva, mutta tämä on vaan arvaus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kivineva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2006
Viestejä: 1821

LähetäLähetetty: 09.03.2007 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ari K kirjoitti:
Nykyäänhän sitä ei siinä Land Cruiserissakaan ole enää akseleilla lukkoja, vaan ne korvataan jarruttamalla sitä sutivaa pyörää. Keskitasauspyörästöstä lukko toki löytyy. Siitä huolimatta ainakin ulkomaisten lehtien testeissä etenemiskykyä on kehuttu. Vielä enemmänhän on kehuttu Land Rover Discoveryn Terrain Response järjestelmää, jossa myöskään ei ole muita lukkoja kuin keskitasauspyörästön.


Sehän on sama systeemi kuin kaverin 100:ssa audissa(vuosimalli jotain 80 lukua), kun tuntuu että rupee sutimaan, niin painaa väärällä jalalla varovasti jarrua ja taas mennään. On muuten kaveri ajanut kohtuullisen lumisilla teilla tuolla audilla, johon muut henkilöautoillaan eivät ole edes tohtineet yrittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkasako
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2007
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 09.03.2007 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Repesorsa"]
Rastinsahi kirjoitti:
Joo, minä nostan kädet pystyyn. Jos mies ei ymmärrä mitä eroa on viskolukolla ja viskokytkimellä toteutetulla nelivedolla, niin turhapa sen kanssa on jaakata...


Lukekaa testi AutoBild N:ro22 marraskuu 2006.Eiköhän sieltä selviä,että KÄYTÄNNÖSSÄ ei mitään eroa,moittivat viellä subarua puskevaksi,eikä muutenkaan pärjännut esim Skodalle?Ei tarvitse mitään musta tuntuu mietelmiä,tuolla ne on käytännössä testattu,subarumiehet,älkää sitten pettykö?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 11.03.2007 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tikkasako kirjoitti:
Lukekaa testi AutoBild N:ro22 marraskuu 2006.Eiköhän sieltä selviä,että KÄYTÄNNÖSSÄ ei mitään eroa,moittivat viellä subarua puskevaksi,eikä muutenkaan pärjännut esim Skodalle?Ei tarvitse mitään musta tuntuu mietelmiä,tuolla ne on käytännössä testattu,subarumiehet,älkää sitten pettykö?


Autobild on sellainen pikkurillinkoukistajien lehti, ettei sitä viitsi lueskella. Suunnilleen samaa tasoa, kuin televisiosta tuleva ajoneuvos-ohjelma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kieppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 104

LähetäLähetetty: 14.03.2007 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auton täytyy olla uusi, testeissä menestynyt ja mahdollisimman kallis. Sillä on sitten mukava pyöriä kannokossa ja kuljetella sorsareissulla mutakossa pyörineitä koiria. Kuraroiskeet näyttävät uudella verhouksella paljon paremmalta kuin vanhalla. Aikuisten oikeesti täällä päin metsästäjät ovat ostelleet vanhoja Mitsun Pajeroja, metsäautoina mielestäni hyviä. Niitä on paljon tarjolla ja ovat yllättävän huokeita, eikä kilometrejäkään kannata säikähtää kunhan pellit on ruosteettomat. Eikä tarvitse käydä ulkona katsomassa jälkeä, jos sattuu peruuttamaan puuhun. Voi varautua remontteihin, mutta jos on mekaanikon vikaa niin ei kun ostamaan.

Viimeinen muokkaaja, Kieppi pvm 14.03.2007 10:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heguli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2005
Viestejä: 5666

LähetäLähetetty: 14.03.2007 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy se vanha laatokka oli oiva peli lumessa, taakse pari vanhaa pojan piikkipyörää kun huonolle polulle lähdettiin ja matka jatkui sinne mihin muillakin. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miihali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Elo 2004
Viestejä: 366

LähetäLähetetty: 14.03.2007 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subaru legacy farkkuna, sillä farkku mallissa on alennusvaihde. Edullinen ( 90 luvun alkupuolelta) oelvan neliveto. Maavara ei mikään ihmeellinen ole mutta itselle ainakin riittänyt. Lisäksi veneen laskeminen ja nostaminen huomattavasti kätevämpää nelikolla.
Siis kakkos / jahtiautoksi.
_________________
Ei ole huonoja ampujia, on vaan liian vähän patruunoita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.04.2007 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Case is closed…

Lopputulos oli aavistuksen yllättävä lähtökohdat huomioiden ja hyvin ei-metsästyksellinen. Asian tiimoilta tuli hyviä vinkkejä ja kiitokset myös lukuisista YV-viesteistä.

Homma meni suurin piirtein seuraavasti:

Jonkin aikaa tasapainoteltiin kaupunkimaasturin ja henkilöauton välillä. Kaupunkimaasturivaihtoehto päädyttiin loppusuoralla hylkäämään, samoin kuin nelivetoiset farmarit. Tähän johti nimenomaan omien todellisten ja toteutuneiden käyttötarpeiden tarkempi pohdinta ja arvio siitä, paljonko kalustoon ja sen ylläpitoon haluttiin sijoittaa.

Koska useimmilla merkeillä on valikoimissaan kaupunkimaasturi tai nelivetofarkku, niin se lienee osittain johtanut siihen, että valikoimista ei tahdo varsinaisesti ”pikkutiekelpoisia” henkilöautoja löytyä. Lähes poikkeuksetta ainakin etumaski on hyvin alhaalla, jos ajatellaan vaikka lumisilla teillä ajelua.

Valinnan kohdistuessa henkilöautoon erällisiä reunaehtoja höllennettiin ja painotus muuttui. Autoja on ollut niin VW:tä, Nissania, Saabia, Opeleita useampiakin ja samoin useampi Toyota vuosien varrella. Noista Toyota on ollut merkkinä oikeastaan ainoa, jonka luotettavuus suhteutettuna ikään ja ajokilometreihin on ollut sillä tasolla, mitä meidän käytössämme autolta odotetaan.

Merkiksi päätyi siis Toyota. Tässä vaiheessa auton pääkäyttäjän mieltymykset nousivat ykkösprioriteetille ja valinta kohdistui muutaman vuoden ikäiseen Corolla Versoon.

Jatkossa metsäreissut ajetaan mitä todennäköisimmin tuolla vanhimmalla Avensiksella. Tämä ei kyllä ole noissa hommissa missään nimessä vaihdossa menneen Vectran veroinen "pikkutiekelpoisuudesta" puhuttaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 05.04.2007 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no eipä ollu tälläkään keissillä kovin onnellinen loppu Very Happy
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5989

LähetäLähetetty: 05.04.2007 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä mitä. Itellä on ollu kaks kappaletta Sceniciä, yksi Picasso ja nyt kulumassa uudempi koppainen Corolla Verso diisselinä. Vielä ei ole ollut mitään vikaa. Paitsi Sakon Varmint ei pitkä piippuisena mahdu poikittain joka kohtaan takakontissa.

Ps. Lahtinen on ikääntynyt kun hommasi tuollaisen "paappa-pirssin" ettei wanhoja luita kolota alhaalla istuminen. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 05.04.2007 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Paitsi Sakon Varmint ei pitkä piippuisena mahdu poikittain joka kohtaan takakontissa.


Jänniä nuo pikkuautojen ongelmat...

Mulla oli tänään reki ja kolme koiraa, kaljaa, punkkua, autojääkaappi, kaira, lapio, laatikollinen romua, vararengas,kolme matkakassia ym. roinaa mukana ja noin kolmasosa oli käytössä.

Eräällä kaverilla oli kontissa mettäreissulla forest fox ja muuta pientä.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7525

LähetäLähetetty: 06.04.2007 00:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin muutes Pajeron. Ny olis myyrä bensa king cap nelikko... noista Pajeroista sen verran, että..
Aihe: Espanjalainen Auto
Espanjassa ei voida myydä Pajeroa samalla nimellä kuin muualla. Se
synnyttäisi vääriä mielleyhtymiä, sillä Pajero tarkoittaa Espanjaksi
runkkaria. Onko se tuo uusikaan nimi niin hyvä... Hahahahahahahahaaa


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 06.04.2007 02:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kieppi kirjoitti:
Auton täytyy olla uusi, testeissä menestynyt ja mahdollisimman kallis.


IMO, auton tulee olla sellainen ettei tarvitse miettiä kuinka uusi se on, kukaan välitä hevon humppaa testimenestyksestä tai onko sitä koskaan missään testattu ja hinta on suhteellinen käsite.

Oma valinta metsälle (ja satunnaiseen arkiajoonkin) on rungollinen naftakrematorio jonka kuskin paikalta näkee useimpien pakettiautojen kattojen yli, sisällä harmaata nahkaa kuin norsujen sukuhaudassa, väljät tilat seitsemälle hengelle + kaikille kamoille vaikka pitäisi ottaa jääkaappi varuiksi matkaan, maasto-ominaisuudet riittävät kytkettävien lukkojen ja kolmisenkymmentä senttiä leveiden rupulikumien kanssa (mahtuisi sinne kait... viisi senttiä leveämmät, jos jaksaisi vaihtaa), massaa kuin kuorma-autolla mikä se papereiden mukaan onkin, ja ulkoinen olemus lähinnä sellainen että ensivaikutelma on että Russki Maffia tai vähintään pari SWAT-ryhmää olisi saapunut metsälle. Tai markettiin, ihan sama.

Pitäisi vielä vaihtaa pakoputkisto ja chippi niin tarjolla olisi nykyisen teholukeman lisukkeiksi yhden Hiacen maksimiboforin verran lisää tehoa lennättää mutaa. Silti toimintasäde tankillisella on maantiellä pitkälle toistatuhatta kilometriä. Tehoa ei koskaan ole tarpeeksi, vääntökin on ihan kiva asia (mitäs tuo kehittää, puolet enemmän kuin 4.5l "iso" Land Cruiser) ja kun nykäisee lukot kiinni tuo joko kaivaa itsensä tonttiin joka pyörällä, kiipeää puuhun tai etenee. Tähän mennessä sillä on kertaalleen tasoitettu tietä "oikealle" offroadrenkaiselle lantaruiskulle - vai oliko se japero, who cares - kun tie loppui ja piti tehdä oma ajoura keskelle metsää. Ei se puiden väliin kovin helposti mahdu mutta samalla vaivalla ne puut tuuppaa nurinkin.

Ja joo, ajomukavuus maantiellä kestää vertailua vähän parempaankin henkilöautoon, 1000km siirtymät asfaltilla tai 200km "ajo omalla vastuulla" -merkatuilla hiekkateillä ei tunnu ns. missään. Viimemainittuja kokeiltiin viimesyksynä alun neljättä viikkoa lähes päivittäin, ensinmainittu triplattiin heti kättelyssä. Twisted Evil

Henkilöautot ovat ihan kivoja tavan arkiajossa mutta metsäkeikoille kulkuneuvot reitin mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CrB
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 1880

LähetäLähetetty: 06.04.2007 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tollanen hq:n esittelemä etenemisvehje muuten tuli bongattua parkkialueella jossain päin keski-Suomea. Olin kuolaamassa pikkudieselfarkussa etenemisvehkeen vasemmalla puolella. Ensiksi tuli mieleen, että kulkuväyläksi kävisi luukku pohjassa ja portaat. Vehkeessä oli takapyöristä puskuriin kohtalaisesti matkaa, joten peräylitys oli melko jyrkkään nouseva. Omistaja kumppaneineen saapui paikalle, mutta kiireyteni vuoksi etenemisvehkeen ääntely jäi bongaamatta.
_________________
Liikettä niveliin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 15 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com