Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2004 16:57 Viestin aihe: Sorsa poikueet |
|
|
Terve! elikkäs olen huomannu sekä telkällä että heinärillä on muutamissa paikoissa poikaset jotka ovat aika untuvikkoja vielä.. eivät lennä vielä varmaan kuukauteen. viimesenä kolmena vuotena aika monet sorsat ovat tehneet kahdet poikueet täällä päin. mites muualla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 09.08.2004 17:01 Viestin aihe: |
|
|
Täälläpäin(keski-suomessa) on lentokykyisiä enkä ole nähnyt untuvikkoja pitkään aikaan. Tulee muuten melko hyvin poikasia tänävuonna, mites sielläpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2004 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Terve! Sorsien pesintä on onnistunu viime vuosina ihan hyvin. Tänä vuonna on kuulemma enemmän sorsia ku moniin vuosiin..
mut huomen aamulla kyyhkyyn |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Chili Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Näyttäähän tuo pesintä onnistuneen, en ole nimittäin ennen nähnyt niin paljon sorsia kerralla kuin toissapäivänä pienessä lahdukassa. Viime vuonna siellä oli vain satunnaisesti muutamia sorsia mutta nyt näimme ainakin viisi suurta poikuetta (neljä sorsapoikuetta ja yksi haapanapoikue) ja vielä lensi tosi läheltä joukko taveja joten vesi kielellä odottelemma sorsastuksen alkua! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sanktio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.08.2004 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Sorsilla havaintojeni perusteella todella hyvin onnistunut pesintä. Poikueparvessa 7-15 lintua ja lentää räpyttelevät jo! Näin Oulun seudulla. _________________ "Ehkä join, ehkä en, so not kunhan hyppy kulkee!" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 14:02 Viestin aihe: |
|
|
Terve! Ollaan kuljettu kiertämässä tosiaan ja olemme löytäneet kaksi poikuetta jotka oli lento kyvyttömiä. toinen oli telkällä ja toinen oli heinärillä. Kaikki muut poikueet ovat lento kykyisiä. Täällä pesinnän onnistumisen takasi se ettei tulva huippua tullut. sitähän sanotaan täällä pohjoisessa juhannus tulvaksi. vesi pysyi koko ajan normaalia korkeampana. ja myös kalasaalitkin on sitä luokkaa ollut et huh huh.olen jutellut monen kaverin kans joka on kulkenut rannoilla ja kaikki on sanoneet et sorsia on 10-15 prossaa enemmän ku viime syksynä ja viime syksynä lensi aika hemmetin hyvin heinäreitä mut tänä syksynä tulee vähän eri tavalla lihaa alas heh
Ostin tossa viime syksynä Mossberg ultimangnum 12/89 pumpun ja olen nimittäin käynyt ampumassa useita kertoja kiekkoja täs kevään mittaan ja nyt sitten paukuteltiin variksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Jep.Oon huomannu ihan samat asiat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
|
Lähetetty: 12.08.2004 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Termos
Itse kävin lomilla pyörähtämässä Etelä-Savossa ja vesilintuja oli todella paljon. Lähes jokaisessa lahukassa jossa oli pikkasenkin lutakkoa niin oli myös sorsapoikue. Parilla luonnonravintolammikolla tuli myös piipahdettua ja voi sitä sorsien määrää... Uskallan väittää että viimeiseen 10 vuoteen ei ole vesilintua ollut noin hyvin omilla jahtialueilla. Jätän tässä nyt kuitenkin tarkemmat paikkakunnat mainitsematta... Harmittaa vaan että itse ei pääse nauttimaan tuosta sorsastuksesta tänä vuonna. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 15:15 Viestin aihe: |
|
|
Termos!!! itse tiedän saman asian koska mulla on mummola kuopion lähettyvillä. sorsia löytyy aivan simona ja paikka on maaninka..
ja sillä kohal missä minä olen käyny niin siel lentää myös hanhia ihan mukavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Joo pesintä menny hyvin, poikaset lentää jo. En oo vielä huomannu oisko joku emo ehtiny toiset poikaset tehä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 17:01 Viestin aihe: |
|
|
Katsoin tuossa paripäivää sitten et heinäril oli 9kpl jälki kasvua perässä ja monessa muussakin poikueess 6-7kpl |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JiiPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Huh 2004 Viestejä: 317 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.08.2004 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Samoin täällä pohjanmaan merenrannalla. Poikueet isoja. Taveja kyllä reilusti enemmän kuin isompia rontteja. Positiivista kuitenkin et melko kookkaita haapana poikueita on näkynyt muutaman vuoden tauon jälkeen. Roudattu ohraa merenlahteen keväästä ja alkaa tuottamaan tulosta. Heinurin poikaset ottivat lentoharjoituksia kovassa pohjoistuulessa, kyllä oli hupaista seurattavaa. Toissapäivänä ruokaa viedessä yli 500 lintua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Terve! Olen huomannu saman asian kun rupeaa ruokkimaan toukokuusta lähtien niin parin vuoden päästä alkaa olemaan jo tulosta. eka vuonnakin tietty on jo normaalia enemmän sorsia paikalla jos on ruokkinu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2004 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Joo.Sama asia on täälläkin huomattu |
|
Takaisin alkuun |