Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 21.04.2007 21:07 Viestin aihe: |
|
|
MIKU04 kirjoitti: | näköjään foorumin tapa pitää jotain alkoholia kuvassa....
|
Itse olen tämän asian ymmärtänyt seuraavasti:
Jokainen meistä on varmasti kuullut pikaruuasta, näistä hamppareista ja pizzoista.
Maailmallahan on ollut jo jonkinaikaa slow foow boomi, joka on Suomeenkin saapunut. Tämähän on ihan kannustettava kehityssuunta, jossa ruokaa laitetaan alkuperäisistä raaka-aineista ajan kanssa. Ruuan laittoon varataan aikaa, samoin kuin itse ruokailutapahtumaankin. Jollakin tavalla tässä slow food meiningissä on kuitenkin jonkinlainen muoti-ilmiömäinen ”kikkailempa Gantin paidassa design keittiössä ruokaa laittamassa, kun se on muotia”-leima
Metsästäjäthän ovat olleet slow food ilmiön kantavia voimia vuosikaudet tekemättä siitä sen suurempaa numeroa. Puhdasoppisin slow food ajatteluhan lähtee nimenomaan raaka-aineketjun alkupäästä, jota itse hankitun riistan käyttö ruokapöydässä puhdasoppisimmillaan edustaa.
Tästä syystä metsästäjien ruuanlaitossa on niin usein toinen käsi kiinni pullossa. Tämä on puhdasta sarkasmia, jolla puhdasoppisimmat slow food-jahtimiehet kyykyttävät trendipellejä: Vaikka ruoka on alusta asti luonnosta hankittua, ruuanlaitossa voidaan vielä osoittaa alan ylivertaista hallintaa pitämällä kokkausvaiheessa pulloa koko ajan toisessa kädessä ja suorittamalla koko kokkaustapahtuma, ja ruokailukin, ns. heikommalla kädellä.
Samaa suuntausta voidaan tarvittaessa soveltaa myös juomarintamaan, jos halutaan tehdä vaikutus vastakkaisen sukupuolen edustajaan tai muuten vaan hifistellä. Tällä ei ole tekemistä perinteisen suomalaisen slow drink-kulttuurin kanssa, jossa juomat on valmistettu omin voimin ja määrällisesti riittävästi suuriinkin urheilujuhliin.
Mylly pyörimään…
Fariinisokeri esiliotettuna kuumana liuoksena
Ta daa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
susihiisi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2006 Viestejä: 1396 Paikkakunta: Työvoimapula
|
Lähetetty: 21.04.2007 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Meinasitko antaa eukolle toisen mukin?! _________________ Joka sialle joulu koittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.04.2007 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tolla lahtisella on hyvät reseptit ja ohjeet, on asia mikä hyväs.
Metsästykseen tai ruuanlaittoon, puhumattakaan olut testeistä.
Niin pirun selvät kuvat viellä.
Voi olla että täällä joku on kysynytkin kameran merkkiä.
Voisit kertoa uudestaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 21.04.2007 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Sitä mä vaan ihmettelen, että mitenkä sä Lahtinen ehdit kaiken tekemään ja vielä täällä sen kertomaan jä kuvilla näyttämään.
Tuntuu, että itse on kaiken aikaa hääräämässä jotakin mutta suurin osa asioista jää suorittamatta. Tuntuu, ettei itse saa mitään aikaiseksi.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.04.2007 23:14 Viestin aihe: |
|
|
Turhaan punastelet Repe. Minäkään en saa mitään aikaiseksi, paitsi savolaisia projekteja, jotka ovat tekemistä vaille valmiita. Jos sinulla on samaa vikaa, niin taidat sittenkin olla savolainen. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 21.04.2007 23:32 Viestin aihe: |
|
|
Ei Lahtinen missään oikeissa töissä käy. Sehän on pro kirjoittelija ja eukko kaiketi kuvaa nuo sessiot. Manipätäkän se ottaa google analytics.comin kautta. Skripti on tälläkin sivustolla.... Eli ainakun joku lukee Lahtisen kirjoittaman viestin, niin skripti lyö pointsia Lahtiselle ja sen mainostamien tuotteiden edustajat maksavat lukukertojen mukaan...
Alko ja sikarinvalmistajat on maksaneet jo itsensä kipeiksi puhumattakaan panimoista. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 21.04.2007 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Saakeli, mä tein tänään firistä koko päivän ja sain jonkusen satasen mutta se vaati verta ja hikeä. PRKL.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 22.04.2007 00:00 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin tietämättäni tehnyt slow foodia vuosikymmenet.
Puskenut ruokaa mietolämpöisen uunin täyteen ja kypsymistä odotellessa pitänyt pullosta kiinni jopa kaksin käsin . . .
Tätä ei sitten tarkoitettu ivaksi kuin itselleni. Joko vaatimattoman ruoanlaittotaidon tai viinalle persouden vuoksi..
Lahtisen reseptit ovat todella hyvin esitettyjä, vaikka tuo juomapuoli on meikäläisen "käytännön juopottelijan" näkökannalta monimutkaista... _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.04.2007 00:15 Viestin aihe: |
|
|
Jopas rupes vanhallekin selviin asian ytin, on se hyvä joku viisas
valasee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 22.04.2007 00:19 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: |
Tuntuu, että itse on kaiken aikaa hääräämässä jotakin mutta suurin osa asioista jää suorittamatta. Tuntuu, ettei itse saa mitään aikaiseksi. |
Sama vika Rastinsahikaisella. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 22.04.2007 00:37 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan sitä totta pitää olla... ainakin siteeksi..
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 22.04.2007 01:21 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se niin on, ettei vilunkia tehdä jälkiä jättämättä.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 22.04.2007 01:29 Viestin aihe: |
|
|
Repesin....
Sullahan onkin päivitetympi versio Noscriptistä.... Site Advisorin poistin koneelta, mutta muistaakseni sekin pukkasi Lahtiselle punaista ristiä... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 22.04.2007 01:46 Viestin aihe: |
|
|
Tietoturvaan liittyvissä asioissa ei näköjään koskaan saa herpaantua hetkeksikään.
Mutta Lahtisesta ei kyllä olisi uskonut millään...
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.04.2007 04:00 Viestin aihe: |
|
|
Slow Food!
Hitaasti kypsytetty ja aamiaiseksi meneen.. Jos verrataan tavanomaiseen torigrillin kebabiin. niin kyllä tällänen perus pannulla lämmitetty slouvi lyö sellasen mennen tullen..
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|