Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: 15.08.2004 12:05 Viestin aihe: |
|
|
Sorsat eivät pesi kahteen kertaan kesän aikana. Eivätkä myöskään pysty varsinaisesti uusintapesintään kanalintujen tapaan. Vesilinnuilla on kevätkesällä tietynpituinen ajanjakso, jolloin ne pystyvät munimaan munan päivän parin välein. Haudonta alkaa sitten, kun kaikki munat on munittu ja näin poikaset kuoriutuvat samaan aikaan. Eli myöhäiset poikueet ovat ensipesinnän myöhästymisiä.
Mukavasti on täällä pohjoisemmassakin vesilintuja näkynyt; isoja poikueita, jotka ovat pääosin jo lentokykyisiä. Perjantaina onkin sitten jo sadonkorjuun aika! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2004 14:02 Viestin aihe: |
|
|
Terve! Itse henkilökohtaisesti en niin tarkkaan asiaa tiedä mut olen vain monen kuullut sanovat et on tehnyt kahdet poikueet. asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta helevetisti sorsaa on |
|
Takaisin alkuun |
|
|
benelli81 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.08.2004 20:13 Viestin aihe: |
|
|
Jos tarkkoja ollaan niin sinisorsa pystyy useisiin uusintapesintöihin jos sen munat tuhoutuvat munintavaiheessa tietysti kevään aikaisuudesta riippuen. Toisista poikueista en varma ole vaikka niistä on ollut juttuja jopa metsästyslehdissä!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wezku Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.08.2004 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Tero21 kirjoitti: | Terve! Ollaan kuljettu kiertämässä tosiaan ja olemme löytäneet kaksi poikuetta jotka oli lento kyvyttömiä. toinen oli telkällä ja toinen oli heinärillä. Kaikki muut poikueet ovat lento kykyisiä. Täällä pesinnän onnistumisen takasi se ettei tulva huippua tullut. sitähän sanotaan täällä pohjoisessa juhannus tulvaksi. vesi pysyi koko ajan normaalia korkeampana. ja myös kalasaalitkin on sitä luokkaa ollut et huh huh.olen jutellut monen kaverin kans joka on kulkenut rannoilla ja kaikki on sanoneet et sorsia on 10-15 prossaa enemmän ku viime syksynä ja viime syksynä lensi aika hemmetin hyvin heinäreitä mut tänä syksynä tulee vähän eri tavalla lihaa alas heh
Ostin tossa viime syksynä Mossberg ultimangnum 12/89 pumpun ja olen nimittäin käynyt ampumassa useita kertoja kiekkoja täs kevään mittaan ja nyt sitten paukuteltiin variksia. |
Hyvähyvä.. innolla täälä etelässä oottamassa muuttosorsia _________________ beretta, voimaa ,laatua ja kaikkea muuta hyvää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero21 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2004 22:45 Viestin aihe: |
|
|
ei ne sorsat sinne tule ne sano oikasevansa tosta oulun kohdalta tietty jos ehtii sinne lähteä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|