Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Haba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2007 21:43 Viestin aihe: Metsästäjälehdessä aikoinaan mainostettu sivujalka |
|
|
Muistaako kukaan mitä rihlakkoihin tarkoitettua sivujalkaa mainostettiin aikoinaan lähes jokaisessa metsästäjälehdessä?
Mielenkiinto tuotetta kohtaan heräsi , mutta nyt ei tietoa löydy _________________ 100m ME 9,32s |
|
Takaisin alkuun |
|
|
siru8 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2007 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Mahdat tarkoittaa Kalevi Hämäläisen valmistamaa jalkaa? En ole ihan varma nimestä. Olisko ollu Iisalmen suunnalla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2007 22:57 Viestin aihe: |
|
|
siru8 kirjoitti: | Mahdat tarkoittaa Kalevi Hämäläisen valmistamaa jalkaa? En ole ihan varma nimestä. Olisko ollu Iisalmen suunnalla? |
Minulle tuli myös Hämäläinen mieleen. Tuosta hänen kehittämästä pikajalasta taitaa olla vieläkin ilmoitus metsästäjä lehdessä.. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarruo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2007 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kyseinen kiikarin jalka on syntynyt Iisalmen suunnalla. Eli ideana on se, että kiikari on koko ajan kiinni aseessa ja se vain käännetään aseen päälle. Ei ole kyseinen kehitelmä saanut suurta suosiota. Idea on hyvä mutta... Kiikari on koko ajan kiinni oksissa, roskia menee kiikarin ja jalan väliin ja törmäily oksiin/muihin esteisiin ei tee varmasti hyvää kiikarille. Itsellä ei ole käytännön kokemusta, mutta olen kyseistä jalkaa kokeillut kaupassa. Minua se ei vakuuttanut, enkä keksi itse kyllä mitään järkevää käyttöäkään sille. Jos jollain on käytännön kokemusta niin haluaisin kyllä kuulla! Jalan keksijän tiedän ja olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa... _________________ Kaikki tyylillään, toiset erilailla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2007 23:25 Viestin aihe: |
|
|
Ei Kalevi, vaan Kauko Iisalmessa, eikä vain suunnalla. Soittamalla selviää tekeekö edelleen. KH-Ala sivujalka taisi olla jalustan nimi. Juttelin kerran Kaukon kanssa muita sepitteitä siellä käyttäessäni ja kivasti ne jalat kuuluivat menevän kaupaksi. Ongelmia oli ollut joskus jonkin Baikalin kanssa, kun ei ollut alkanut omistajalla osumat löytymään... sohlo sepälle ja kas, piipun läpi tiirattuna näkyykin vain puolet piipun suusta, sen verran kiero venkula oli se. Jalustalla kiikari asennetaan pystylinjaan nähden sivulle, eli haulikkomoodi toimii normaalisti piipun yli tihrustaen. Kiväärillä sitten ammutaan kiikarin läpi, kuinkas muuten. Kauko ei muutenkaan aivan turha viilaaja ole, vai moniko on sepän töinään valmistanut 7x33Sako revolverin ja saanut sen kaupaksikin? Tuntui ikävöivän yksilöä takaisin, eli myytyähän se oli tullut jossakin paikassa tienestin tarpeessa + sitten jokunen muukin tarina kaupan päälle. Vasen palsta:
http://epaper.mmd.net/riista/epagereader4.php?pgNum=62&issue=100 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.05.2007 15:54 Viestin aihe: |
|
|
jarruo kirjoitti: | olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa... |
Putkolassa? _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.05.2007 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on ollut tuo sivujalka Valmetin rihlassa pari vuotta jonka jälkeen vaihdoin takaisin vanhaan jalkaan. Kivääripuolen ampumisessa ei ollut mitään ongelmaa, pieni kallistus ei haitannut mitään. Syy miksi luovuin sen käytöstä oli se että haulikolla lentoon ammuttaessa minua häiritsi suunnattomasti kun se kiikari möllöttää silmään siinä oikealla puolella ja peittää myös näkökenttää. Parempi ammuskella vaikka kiikarin läpi kuin puoliksi sokkona. Roskat ja kolhut ei haitannut yhtään sen enempää kuin tavallisellakaan jalalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarruo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2007 00:17 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | jarruo kirjoitti: | olen työskennellyt nuoruudessani hetkisen samassa firmassa... |
Putkolassa? |
Sportiassa _________________ Kaikki tyylillään, toiset erilailla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|