Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ronkil Vieras
|
Lähetetty: 18.08.2004 06:35 Viestin aihe: Mikä kelpaa? |
|
|
Eli "valikoitteko" mitä lajeja, (siis joita saa metsästää), ammutte? Itse en ammu telkkiä, yleensäkään koko sukeltajia. Ja ammutteko niin paljon kuin hollille tulee? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
The Eye Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.08.2004 16:52 Viestin aihe: Re: Mikä kelpaa? |
|
|
ronkil kirjoitti: | Eli "valikoitteko" mitä lajeja, (siis joita saa metsästää), ammutte? Itse en ammu telkkiä, yleensäkään koko sukeltajia. Ja ammutteko niin paljon kuin hollille tulee? |
Heinuri/tavit/ ja yleensä muutkin puolisukeltajat , jos koira mukana niin menee muutkin . Saalis ei itselleni itse tarkoitus
Paria sorsaakun pääsee maistamaan niin riittä lättajalat, ja ruvetaan keskittymään kanalintuihin. _________________ Panzer Division |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.08.2004 17:35 Viestin aihe: |
|
|
Juu...heinäri,tavi,hanhet
Siinäpä ne tärkeimmät joskus oon haapanoita tiputtanu mutta pääasiassa suosin heinäriä.
Kyllä se telkkä useimmiten saa mennä menojaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jeppe Vieras
|
Lähetetty: 18.08.2004 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki riistasorsat ovat kelvollisia, enkä hyljeksi telkkiäkään, katsokaas se vain pitää osata se kumiankkakin käsitellä. Aina kun luvallinen lintu hollilla niin täräytän kun metällä kerran ollaan.
Koskelot ovat ainoa ryhmä, joita ei voi kyllä makunsa puolesta kehua, tosin tottumuskysymys sekin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.08.2004 22:05 Viestin aihe: |
|
|
Joo..onhan se tosi että laittamalla sen saa hyvän makuiseksi.
Kyllä muutaman telkän kun kerta viime syksynä ammuin niin ne laitoinkin mutta pääasiassa nuo sukeltajat ei hirveemmin kiinnosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaikkialas Vieras
|
Lähetetty: 18.08.2004 23:15 Viestin aihe: |
|
|
kaikki alas ja kaikki maistuu ku on vähääkää kokin taitoja!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.08.2004 23:20 Viestin aihe: |
|
|
kaikkialas kirjoitti: | kaikki alas ja kaikki maistuu ku on vähääkää kokin taitoja!!! |
Kyllä koskeloon tarvii sitten pikkusen enemmän kun vähän niitä kokin taitoja... tosin kokki kyllä kehui meikäläisen laittamaa koskeloa mutta itse maistoin selvästi sen saman mädän kalan sieltä "viimosen päälle kastikkeen" läpi.
En ammu koskeloa, kokeilu riitti. Koska en syö ja en tee muutakaan koskelosta, minun puolestani lentäkööt. Kaikki muut, telkkä, haapanat, heinurit, tukkasotkat, nokikanat, lehtokurpat ja hanhet tietenkin menee, mutta koskelot ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kimble Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.08.2004 12:59 Viestin aihe: |
|
|
Kaikkia tulee "hämmennettyä" ja jos itse ei kerran syö/hyödynnä, niin hyvänä vinkkinä, et viekää niille naapurin vanhoillepiioille/mummuille ja papoille läppänokkapaistit, älkääkä polkeko suohon niitä. Tulee hyvä mieli molemmille osapuolille.
Ne kyllä saa vaikka kissan maistumaan hyvältä, kun hauduttelevat monta vuorokautta lihoja leivinuunissa. Ja hyvällä tuurilla pyytävät vielä maistelemaan sorsapaistia, nams |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 19.08.2004 17:53 Viestin aihe: |
|
|
Heinäri/Tavit/Haapana/Hanhet ja jos supiloukkuun tarvii syöttiä niin sitten Telkkä. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.08.2004 19:11 Viestin aihe: |
|
|
Puolisukeltajia suosin, mutta varmasti tulee ammuttua sukeltajiakin. Ja kaikki mitä saan, teen ruoaksi ja syön tai ainaki maistan, oli se sitten vaikka koskelo.
Nimim. Ei koskeloa maistanu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Turmio Vieras
|
Lähetetty: 19.08.2004 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Itse en telkkää ja sotkia ammu ennenkuin loppusyksyllä. Syy on yksinkertaisesti se, että omilla sorsavesillä saalislinnut ovat lähinnä nuorialintuja ja em. lajien nuorilla yksilöillä ei kyllä ole oikein mistä laittaa sapuskaa. Loppusyksyllä on jo hieman lihaa luitten päällä ja kiristän jo telkkääkin...
Samaten jos eteeni ui sorsapoikue, jonka poikaset ovat vielä pienen kokoisia, en ammu. Kahtena vuonna on jahdin alussa käynyt tämmöinen tilanne.
Koska edes kanukkiin ei omilla sorsavesilla ole mahdollisuuksia, on heinäri mieluisin ja myös yleisin saalis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|