Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vasta-alottelija Vieras
|
Lähetetty: 19.08.2004 11:37 Viestin aihe: aseen käyttöönotto? |
|
|
moros,
Oon tällainen vasta-alkaja metsästyksessä, ja hommasin just ekan oman uuden aseeni. Niin kysymyksenä on että pitääkö se käsitellä tai puhdistaa jotenkin ennen kuin sen voi ottaa "käyttöön" eli onko noissa jotain suojarasvoja tahi muita aineita. Ase ois baikali, mikäli nyt merkillä on jotain merkitystä. kiitetään jo etukäteen jos joku vastais... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 19.08.2004 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Vedä tuppo piipun läpi ja sitten ampumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.08.2004 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Joo piipuhan kannattaa putsata, sekä ulkopuolelta kaikki säilykerasvat vetää pois esim. rätillä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.A.V.O. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2004 20:25 Viestin aihe: aseen |
|
|
Jos kyse on käytetystä aseesta olen tehnyt yleensä seuraavanlaisen operaation. Ase osiksi, osat siistiin järjestykseen ja huolellinen puhdistus, silmämääräinen tarkastus(kulumat, väänymät, halkeamat, syöpymät). Piipun olen puhdistanut, tarkistanut suoruuden silmämääräisesti ja tulkannut. Oikein pahasti epäilyttävät ja kriittiset osat olen myös särötarkastanut.Sulkuväli on myös syytä mulkaista. Lopullinen testi ampumalla(paitsi ne aseet jossa on AMPUMAKIELTO). Muutamissa tapauksissa tälläinen peruustellinen tarkastus on maksanut vaivan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|