OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

räkättirastaiden metsästys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 20.06.2007 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulis vaan tua pienari takaisin sakolta niin pääsisi hävittämään räksiä mökiltä ku tahtovat tunkea siihe mansikka maalle
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11365

LähetäLähetetty: 20.06.2007 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei näytä juipit uskovan kun hyvällä sanotaan. Mutta jos käräjillä tavataan niin voin kertoa että se olen minä joka istuu siellä pöydän mukavammalla puolella. Siellä toisella puolella näyttää olevan aika ikävä olla. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Raccoon
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2005
Viestejä: 494

LähetäLähetetty: 20.06.2007 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua ei sinänsä haittaa milloin pojat noita räksiä tiputtelee, mutta tuon turhan mainostuksen voisi jättää kyllä pois. Rolling Eyes Onko tuo parin räkätin pudotus piekkarilla edes sellainen uroteko mistä kehtaisi kehuskella?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4739

LähetäLähetetty: 20.06.2007 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näyttäähän nuo hurjimmat pistävän yhdestä pää-!&%¤#-ammutusta harakasta kuvakollaaseja Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
akseli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2006
Viestejä: 1009
Paikkakunta: kuopio

LähetäLähetetty: 20.06.2007 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pojat on poikia Wink Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pavo



Liittynyt: 25 Elo 2006
Viestejä: 4
Paikkakunta: Kauvatsa

LähetäLähetetty: 20.06.2007 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt tänä kevätkesänä oon pätkiny jtn 20-30 räksää, eikä tarvi väittää,että salametästystä, sillä luvat on kunnossa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mikko31
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 570
Paikkakunta: Thames city

LähetäLähetetty: 26.06.2007 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkka-ampuja kivääri vuosimallia kasiviis on lämpimänä.... Shocked
Liekkö paikallisen piruntorjuntaosaston piällysmies elikkäs kansankielellä rovasti Laughing

Elekää oloko niin vakavana...tää on tää maailma!
_________________
Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Der Hunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tam 2005
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 27.06.2007 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:


Käsitys siitä että on jotain mukavaa tapahtumassa taitaa hieman vaihdella. Minun ja rastaiden mielestä ei taida olla yhtään mukavaa että joku ampuu ne hengiltä huvin vuoksi. Kyllä mansikoissa on kieltämättä !&%¤# maku kun niitä pistää suuhunsa niin lähistöltä kaikuu jatkuva haulikon pauke josta tietää että rastaita tapetaan tämän mansikkanautinnon vuoksi.

Metsästyksen minä ymmärrän, olenhan innokas linnunpyytäjä itsekkin mutta en luontokappaleiden tappamista tappamisen ilosta.


Ja kaikki mitä en ymmärrä on aivan #¤/VÄÄRIN ja rikollista ja minä vaadin siitä rangaistuksen ankarimman mukaan!

Voi jestas sentään Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 27.06.2007 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räksähän on sitten ihan syötävä lintu. Joten jos niitä poikkeusluvalla tai muuten luvallisena aikana ampuilette, niin pankaas ottaen rintalihat talteen. Makoisaa. Nam.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Metsastyskerho1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 906

LähetäLähetetty: 27.06.2007 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska itse olen hakenut ja saanut näitä rauhoittamattomien lintujen tappolupia niin selvitän vähän homman motiiveja.

Yleensä näitä haetaan hygieniä syistä (mm teurastamot, kaatopaikat, maatilat, turkistarhat) tai jostain muusta pätevästä syystä (esim lentoasemat). Itselläni motiivina oli appivanhempieni maatilan suojeleminen ylitiheiden lintukantojen aiheuttamalta salmonellavaaralta ja hakemuksen mukana oli paikallisen terveystarkastajan puoltava lausunto.

Homman jujuna oli ensisijaisesti lintujen karkoittaminen kohteesta ja tihentymien hajaannuttaminen. Lintujen ampuminen oli vain toissijainen keino siihen, ei muuta. Mutta tosiasia oli että etenkin harakat ja varikset ovat sen verran älykkäitä lintuja että niitä on hankala karkoittaa millään pelottimilla, ne mokomat tottuvat niihin erittäin nopeasti. Maatilaa on hankala kietoa kokonaisuudessaan mihinkään verkkoonkaan. Ainoa mikä näytti auttavan oli muutaman linnun ampuminen minkä jälkeen linnut näyttivät tunnistavan jo autommekin ja pysyttelivät sen nähdessään kauempana pihapiiristä.

Mitään erityistä hupia hommaan ei sisältynyt, pikemminkin tein sen jonkinlaisena palveluksena appivanhemmille kun heillä oli ihan riittävästi työtä maatilan pyörittämisessäkin. Itseasiassa olisi ollut mielekkäämpääkin tekemistä kuin yrittää kyttäillä erittäin älykkäitä tunkeilijoita. Ampumaharjoitteluna homma oli helkkarin työlästä&kallista, ensin teit lupahakemuksen, maksoit yli 20 € pelkästään hakemuksen käsittelystä, sitten käytät laadukkaita metsästyspatruunoita (savikiekkopatruunoilla ei tee yhtään mitään variksien ja harakoiden kanssa) ja saat olla tarkkana ampumasuunnan kanssa ettei tule vaurioitettua sähkölinjaa.

Mitä tulee aseisiin niin käytin tähän pelkästään Valmet 412S haulikkoa ja siinä 3 mm hauleilla varustettuja Vihtavuoren ja Rottweilin metsästyspatruunoita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 28.06.2007 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä nuo trap- ja skeetpaukut on tuhon rastashommaan ihan omiaan. Hauleja on paljon ja varmasti pudottaa kun ampuu normiholleille eli n20-30m. Tuli taas "muutamia" harvennettua pyynnöstä...
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsastyskerho1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 906

LähetäLähetetty: 29.06.2007 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastaille nuo savikiekkopanokset ovat ihan käypiä mutta jos on tarvetta ampua myös variksia ja harakoita, niin se on jo eri juttu sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huntikas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2006
Viestejä: 795

LähetäLähetetty: 29.06.2007 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

akseli kirjoitti:
Pojat on poikia Wink Laughing


pojat on poikia, mutta tytöistä kasvaa joskus myös aikuisia Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Akide
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 14
Paikkakunta: Kiiminki

LähetäLähetetty: 29.06.2007 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo itellä kokemusta kunnollisesta rätkien ampumisesta mutta joskus oon muutaman impparilla ampunu. Ei oo itellä kyllä tietoakaan kuinka riepovaa se on jos jotku rätky tuhoaa mansikoita.. mutta en minä niitä rupia kyllä ampumaankaan koska ei niissä niin paljon ole sitä lihaa.. Voihan niitä joskus iha huviksee ammuskella mutta ei syötäväksi. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 30.06.2007 00:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akide kirjoitti:
Ei oo itellä kokemusta kunnollisesta rätkien ampumisesta mutta joskus oon muutaman impparilla ampunu. Ei oo itellä kyllä tietoakaan kuinka riepovaa se on jos jotku rätky tuhoaa mansikoita.. mutta en minä niitä rupia kyllä ampumaankaan koska ei niissä niin paljon ole sitä lihaa.. Voihan niitä joskus iha huviksee ammuskella mutta ei syötäväksi. Razz

Ravuissa on paljon vähemmän lihaa kuin rätkissä, mutta silti niitä ihan erikseen pyydetään ja syödään. Miksiköhän?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 4 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com