OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

USA:han menossa

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Woge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2004
Viestejä: 184
Paikkakunta: suomessa

LähetäLähetetty: 13.07.2007 09:44    Viestin aihe: USA:han menossa Vastaa lainaamalla viestiä

Olen menossa New Yorkin laitamille pariksi viikoksi ja tuli mieleen että mitä minä sieltä saan tuoda ja mitä en? On hiukan hakusessa nuo Jenkkien aselait joten apuja tarvitaan. Tullit yms maksut jo tiedänkin mutta saanko tuoda esimerkiksi luoteja jälleenlatausta varten tai haulikon supistajia omaan käyttöön?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sarma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2005
Viestejä: 517
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 13.07.2007 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos todellakin aiot tehdä tuon niin laita ne luodit sitten ainakin ruumaan, ei missään nimessä käsimatkatavaroihin. Itse olisin varovainen koska tuossa maassa on lakeja liittovaltiotason lisäksi osavaltioiden, piirikuntien, kaupunkien ja jopa ihan yksittäisten kylienkin tasolla. Etenkin ulkomaalaisen on likimain mahdoton olla selvillä näistä kaikista, joskin muistelen kuulleeni että mm NYC olisi paikka jossa ilman maahanmuuttoviisumia olevan ulkomaalaisen on kategorisesti mahdoton pitää asetta luvallisesti hallussaan -> sama politiikka saattaa hyvinkin koskea myös ammuksia ja niiden komponentteja.

Itse kysyisin tätä joko USA:n suurlähetystöstä tai AFT:ltä, todennäköisimmät lainsäädännölliset rajoitukset tuollaiselle tuonnille kun ovat luultavasti siellä matkakohteessasi. Toki Suomen lainsäädännön pykälät erityisen vaarallisista ammuksista yms kannattaa pitää mielessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Konu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 117

LähetäLähetetty: 13.07.2007 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no mä muistelen omaa nykin matkaa -99. Menin manhattanin pikku italian kulmilla olleeseen aseliikkeeseen sisään ihan katselumielellä. Myyjä ei suostunut oikein edes keskusteluun vaikka ilmotin että katselisin vain. Ei lopulta halunnut myydä edes tekstiilipohjalta mitään. Noh ehkä se olisi myynyt jos olisi kunnolla selittänyt mutta ostohalutkin oli aika laimeat niin annoin olla. Tunnetustihan New Yourkkilaiset on tylyjen maineessa. Pitää siis osittain paikkansa.

En oikeen usko että tavallisimpien luotien tuonti on kustannustehokasta - meinaan eiks lentokoneessa ole painoraja. Siellä on virallisesti joku 100$ vientiraja aseen osille mutta en usko että ne lentomatkustajia siinä mielessä seuraa. Eihän ne tiedä kun et kerro. Läpivalaisussa voi tietty aiheuttaa hämminkiä kaikki selvästi aseisiin liittyvä. Haulikon supistaja ei terveellä järjellä ajatellen kuullosta siltä että se liikuttaa niitä. Tän tyyppistä pientarvike osaa mä kyllä toisin sen enempiä kyselemättä. batf kieltää tiettyjen aseen osien tuonnin ja siinä voisi törmätä siihen että suomessa luvitettu puoliautomaatti aseen varaosa onkin siellä kiellettyjen listalla konetuliaseen varaosana. Lähinnä tulee mieleen joku G3, M1A, FAL mutta ei nää haulikko miestä koske.

Hauskana juttuna jäi mieleen että ostin sieltä matkalta alumiinisen pesismailan. Se ei mahtunut matkalaukkuun ja tungin sen reppuun. Heti kentällä sen tuli joku musta security mies nappaamaan pois. No aattelin että sinne se jäi - mutta ihmeekseni se tuli suomessa matkalaukku hihnalla muiden tavaroitteni joukossa takasin.. mistä ihmeestä se tiesi mihin mä matkustan Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Woge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2004
Viestejä: 184
Paikkakunta: suomessa

LähetäLähetetty: 13.07.2007 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se onkin hyvin todennäköistä etten sieltä mitään muuta tuo kuin ehkä jonkun metsästysasun jos sattuu sopiva kohdalle, mutta varmuuden vuoksi kyselin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com