Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
wildgame Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 968 Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.07.2007 13:53 Viestin aihe: |
|
|
www.eralle.net ja tee-se-itse ja kyyhkypilli? _________________ Respect the Game.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janneh Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 108 Paikkakunta: Turku, Kokkola
|
Lähetetty: 31.07.2007 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä siinä saa olla aikamoinen urpo joka rupeaa kyyhkyä ampumaan 2.5 millisillä 50 metriin. Oikeastaan ylipäänsä kyyhkyä, tai mitään muuta on vastuutonta ampua yli 35 metriin. Itsekkin nähnyt niin monta kyyhkyä jolla "höyhenet pöllynnyt" mutta matka on jatkunut. Pidetään mielestäni ne etäisyydet pieneninä niin ei supikoiria ruokita turhaan ja juosta haavakkojen perässä pitkin metsiä. _________________ Kovin on hiljasta!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jahtijahti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Mahtaako riittää upotus jos tulee vanhan TNT laatikon kannesta heittämällä läpi? Minun mielestä riittää, sillä levy on suht vahva... jos joku tietää minkälaista kantta tarkoitan, vastatkoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Montsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 14:42 Viestin aihe: |
|
|
jahtijahti kirjoitti: | Mahtaako riittää upotus jos tulee vanhan TNT laatikon kannesta heittämällä läpi? Minun mielestä riittää, sillä levy on suht vahva... jos joku tietää minkälaista kantta tarkoitan, vastatkoon. |
minkäs kokonen ryyni tuosta läpi paukahtanut herralla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 14:57 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sitä on kiva katsella jatkuvasti oli lentäviä 3-9 kyyhkyn parvia jotka lentää vaan ihan väärään suuntaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hiippari Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Mar 2005 Viestejä: 687 Paikkakunta: Etelä pohojanmaa
|
Lähetetty: 31.07.2007 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Janneh kirjoitti: | Kyllä siinä saa olla aikamoinen urpo joka rupeaa kyyhkyä ampumaan 2.5 millisillä 50 metriin. Oikeastaan ylipäänsä kyyhkyä, tai mitään muuta on vastuutonta ampua yli 35 metriin. Itsekkin nähnyt niin monta kyyhkyä jolla "höyhenet pöllynnyt" mutta matka on jatkunut. Pidetään mielestäni ne etäisyydet pieneninä niin ei supikoiria ruokita turhaan ja juosta haavakkojen perässä pitkin metsiä. |
Esimerkki Kaveri ampuu vieressä kuville tulevaa kyyhkyä tuloksena vain !&%¤#"! moinen pölähdys.kyyhky jatkaa silti lentoaan pakkohan sitä on ruveta paikkaamaan ,ettei raukka kärsisi Tässäkin tapauksessa lintu oli ensimmäisellä laakilla vain 15m päässä.Paikko laukauksella jo noin 45m.Haulit 2mm supistus parannettu sylinteri. Tilanteen jälkeen kysyin kaverilta,et millä ammuit? Vastaus oli et ei ne näytä kuolevan vielä 3.5mm kään. olin hieman huvittunut PIENET HAULIT JA AVARAT SUPISTUKSET ne ovat tappava yhditelmä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
j3pp3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 15:33 Viestin aihe: |
|
|
omalta ruokinnalta lähti tänään lentoon reilut 50 kyggeä mahtavatkohan mun henkipaltot muuttaa muille maille ennen alotusta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 15:35 Viestin aihe: |
|
|
hiippari kirjoitti: |
Esimerkki Kaveri ampuu vieressä kuville tulevaa kyyhkyä tuloksena vain !&%¤#"! moinen pölähdys.kyyhky jatkaa silti lentoaan pakkohan sitä on ruveta paikkaamaan ,ettei raukka kärsisi Tässäkin tapauksessa lintu oli ensimmäisellä laakilla vain 15m päässä.Paikko laukauksella jo noin 45m.Haulit 2mm supistus parannettu sylinteri. Tilanteen jälkeen kysyin kaverilta,et millä ammuit? Vastaus oli et ei ne näytä kuolevan vielä 3.5mm kään. olin hieman huvittunut PIENET HAULIT JA AVARAT SUPISTUKSET ne ovat tappava yhditelmä. |
Toinen roimii murkulaa ja toinen heinänsiemeniä... _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.07.2007 15:56 Viestin aihe: |
|
|
hiippari kirjoitti: | Esimerkki Kaveri ampuu vieressä kuville tulevaa kyyhkyä tuloksena vain !&%¤#"! moinen pölähdys.kyyhky jatkaa silti lentoaan pakkohan sitä on ruveta paikkaamaan ,ettei raukka kärsisi
|
Jos näkee linnun haavoittuvan, on syytäkin ampua makasiini tyhjäksi, jos ei muuten saa talteen. Mutta turha sinun on kuvitella, että 50 metriin 2 millinen tappaa tai tiputtaa muuta kuin vahingossa.
Laitappa kuvaa siitä kuviosta ja upotuksesta. Millä mittasit matkan? Minä lupaudun menemään 50 metrin päähän selin nahkatakki päällä, kun ammut 2 millin hauleilla. Karpo taisi tämän testatakin, tosin matkaa oli 70 metriä.
Itse käytän 2,5-2,75 millisiä 36 grammaisia, mutta pellossa on mitalla mitattu merkkipaalu 35 metrin kohdalla, sen yli ei ammuta, paitsi haavakkoa paikatessa, joita tosin ei pahemmin tule, kun pitää matkan oikeana heti lähdössä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hiippari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 16:21 Viestin aihe: |
|
|
50m on hieman eri asia kun 70m mutta siinä oon samaa mieltä et pidetään matkat kohtuullisina niin säästytään turhilta haavakoilta sitähän varten meillä om kuvat,ettei kauas tarvi ampua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.07.2007 16:29 Viestin aihe: |
|
|
hiippari kirjoitti: | 50m on hieman eri asia kun 70m
|
Silti saat ampua minua selkään viidestä kympistä.
Millä sinä mittasit matkan, kun ammuitte kuviota? Mihin testasit upotuksen? Onko mahdollista saada kuvaa foorumille? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leijona Valametti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 16:38 Viestin aihe: |
|
|
2 mm haulit vuan kutittaa viiessäkymmenessä metrissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 16:40 Viestin aihe: |
|
|
Joo, kyllä 2 milliä ja avara suppari alkaa nuille matkoille olemaan vähintäänkin mielenkiintoinen yhdistelmä.
Matka kun on soppeli, niin sillon varmasti tulee raatoja kyllä nuillakin. Ite en vaan paljo yli pariin kymppään alakas testaileen. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hiippari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2007 17:36 Viestin aihe: |
|
|
Torgoth kirjoitti: | hiippari kirjoitti: | 50m on hieman eri asia kun 70m
|
Silti saat ampua minua selkään viidestä kympistä.
Millä sinä mittasit matkan, kun ammuitte kuviota? Mihin testasit upotuksen? Onko mahdollista saada kuvaa foorumille? |
Matka mitattu etäisyysmittarilla... by perätukku Aseena sbe2 supparina puoliska. patruuna merkkiä hubertus skeet32g. Upotus normilautaan kaksi haulinmittaa. Kuvioista ei ole kuvia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaakkot Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.08.2007 19:32 Viestin aihe: |
|
|
mitä mieltä, vieläkö auttas tehhä joku ruokinta pläntti? Nimittäin aika huonosti omilla alueilla vilja peltoja... jäi tuo kyyhkyn seuraaminen vähän myöhäseksi tänä vuonna nääs.. _________________ joopa joo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|