Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juvu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.08.2007 14:23 Viestin aihe: Puoliautomaatin käyttö rusakon metsätyksessä |
|
|
Ollaan tässä kaverin kanssa väitelty, että montako patruunaa saa olla puoliautomaatti haulikon lippaassa kun on kyse rusakon metsästyksestä..Koskeeko rusakon metsätystäkin "kaksi lippaassa, yksi piipussa laki" vai saako lippaassa olla enemmän kuin kaksi paukkua LAIN MUKAAN?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtaaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Maa 2004 Viestejä: 2693 Paikkakunta: EU:n maakunta
|
Lähetetty: 26.08.2007 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Katsoppa kuule ihan itse Finlexistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
E_h_e ***
Liittynyt: 12 Jou 2004 Viestejä: 2169 Paikkakunta: Maarianhaminasta itään
|
Lähetetty: 26.08.2007 14:35 Viestin aihe: |
|
|
Metsästyslaki (28.6.1993/615)
...
33 § Pyyntivälineet ja pyyntimenetelmät
Metsästyksessä on kielletty seuraavien pyyntivälineiden ja pyyntimenetelmien käyttö:
...
7) automaattiset aseet ja sellaiset itselataavat aseet, joiden lippaaseen mahtuu enemmän kuin kolme patruunaa;
...
34 § Pyyntivälineitä ja pyyntimenetelmiä koskevat tarkemmat säännökset
...
Metsästysasetus( 12.7.1993/666)
...
16 §
Yleiset ampuma-asevaatimukset
Riistaeläimen ampumiseen käytettävän rihlatun luotiaseen luodin osumaenergian on piipun suusta mitattuna oltava vähintään 150 joulea (E 0 > 150 J).
Sen lisäksi, mitä 1 momentissa säädetään, on:
...
Itselataavaa asetta, jonka lippaaseen mahtuu enemmän kuin kaksi patruunaa, ei saa käyttää riistalintujen, metsäjäniksen, euroopanmajavan, suden, karhun, hillerin, saukon, näädän, ilveksen, itämeren norpan, kirjohylkeen, hallin eikä rauhoittamattomien lintujen ampumiseen.
...
Lisätietoja: Finlex _________________ Errare humanum est |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2007 14:55 Viestin aihe: |
|
|
Siis hetkinen: Nyt kysyn tästä suoraan vaikka tiedän mitä Finlexissä sanotaan: Eli nyt mun puolariin menee 1 piippuun ja 2 lippaaseen. Saanko siis lyhentää tuota rajoitinta että lippaaseen menee 3 (kolme) patruunaa yhden mennessä piippuun, eli yhteensä neljä?
Sori mä kysyn tät uudestaan, mutta mä haluan tietää tämän 101% varmasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2007 14:58 Viestin aihe: |
|
|
JpLe kirjoitti: | Siis hetkinen: Nyt kysyn tästä suoraan vaikka tiedän mitä Finlexissä sanotaan: Eli nyt mun puolariin menee 1 piippuun ja 2 lippaaseen. Saanko siis lyhentää tuota rajoitinta että lippaaseen menee 3 (kolme) patruunaa yhden mennessä piippuun, eli yhteensä neljä?
Eli rusakkoa saa ampua aseella johon menee yksi piippun ja 3 lippaaseen? Jos näin on, onpas helevetin tyhmä laki, koska mites sä todistat jos kävelet pelloillaa 3 lippaassa ja yksi piipussa ja joku tuleekin väittämään, että olet vaikkapa fasaani - tai peltopyyjahdissa?
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mart Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2007 17:02 Viestin aihe: |
|
|
JpLe kirjoitti: | Siis hetkinen: Nyt kysyn tästä suoraan vaikka tiedän mitä Finlexissä sanotaan: Eli nyt mun puolariin menee 1 piippuun ja 2 lippaaseen. Saanko siis lyhentää tuota rajoitinta että lippaaseen menee 3 (kolme) patruunaa yhden mennessä piippuun, eli yhteensä neljä?
No sikäli mikäli metsästät rusakkoa niin kyllä. Mutta mikäli metsästät esim. metsäjänistä niin et. Ampumaradalla taas et tarvitse lain kirjaimen täyttämiseen rajoitinta laisiinkaan, vaan voit laittaa itselataavaan vaikka jatkomakasiinin. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2007 17:58 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä, tuli selväksi kiitos. Mutta mitäs piru teet tuon kanssa kun joku tulee valittamaan että metsästät metsäjänistä ja rajoitin on liian lyhyt?
Aina näitä kusipäitä löytyykin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 26.08.2007 18:05 Viestin aihe: |
|
|
Niin, tai jos taivas putoaa niskaan. Entä sitten, metsäkansan jälkeläinen? _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildgame Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 968 Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.08.2007 09:50 Viestin aihe: |
|
|
JpLe kirjoitti: | Hyvä, tuli selväksi kiitos. Mutta mitäs piru teet tuon kanssa kun joku tulee valittamaan että metsästät metsäjänistä ja rajoitin on liian lyhyt?
Aina näitä kusipäitä löytyykin... |
Et sitten saa rusakkoa hengiltä kolmella? _________________ Respect the Game.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2007 13:51 Viestin aihe: |
|
|
Lahtaaja kirjoitti: | Katsoppa kuule ihan itse Finlexistä. |
Kiitos tästä äly vapaasta kommentista
JpLe kirjoitti: | Hyvä, tuli selväksi kiitos. Mutta mitäs piru teet tuon kanssa kun joku tulee valittamaan että metsästät metsäjänistä ja rajoitin on liian lyhyt? |
Se on vähän sama asia, kuin sorsajahdin aikana on pellolla passissa ja sanoo luvan tarkastajalle että oon kyyhkysjahdissa..Mitäpä ne siihen voi sanoa (ellei kuvia oo pellolla ) ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.08.2007 13:52 Viestin aihe: |
|
|
juvu kirjoitti: | Lahtaaja kirjoitti: | Katsoppa kuule ihan itse Finlexistä. |
Kiitos tästä erittäin antoisasta kommentista
JpLe kirjoitti: | Hyvä, tuli selväksi kiitos. Mutta mitäs piru teet tuon kanssa kun joku tulee valittamaan että metsästät metsäjänistä ja rajoitin on liian lyhyt? |
Se on vähän sama asia, kuin sorsajahdin aikana on pellolla passissa ja sanoo luvan tarkastajalle että oon kyyhkysjahdissa..Mitäpä ne siihen voi sanoa (ellei kuvia oo pellolla ) ? |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
sasu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2007 16:57 Viestin aihe: |
|
|
wildgame kirjoitti: | Et sitten saa rusakkoa hengiltä kolmella? |
Ei siitä varmaan ole kyse, vaan siitä pitääkö sen makasiinin rajoittimen kanssa räpeltää joka kerta kun vaihtaa aseen käyttökohdetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildgame Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 968 Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.08.2007 17:04 Viestin aihe: |
|
|
No enpä itse ainakaan viitsi alkaa rajotinta poistamaan jos russon perään lähden... helevetin hidasta laittaa se takasin jos sattuukin kettu tai supi pomppaamaan edestä _________________ Respect the Game.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2007 17:39 Viestin aihe: |
|
|
wildgame kirjoitti: | No enpä itse ainakaan viitsi alkaa rajotinta poistamaan jos russon perään lähden... helevetin hidasta laittaa se takasin jos sattuukin kettu tai supi pomppaamaan edestä |
Ei tarvikkaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2007 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Mä luulen että koko rajoitinhomma on turha. Ei muuta kuin laki uusiksi ja puolarissakin saa käyttää 1+4 tai miten monta sitten sinne meneekään... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|