Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Remmington Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.09.2004 16:46 Viestin aihe: Veneen naamiointi |
|
|
Mites tollasen veneen sais naamioitua hyvin kaislikkoon sulautuvaksi?
Onko kokemuksia mikä toimii hyvin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
280880 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.09.2004 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Liminganlahden pojilla on ainakin yritystä tossa hommassa... Toimivuudesta ei mulla kokemuksia, mut jospa joku käyttäjistä kertoilis. _________________ Kova kovaa vasten!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Woodsman Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 161 Paikkakunta: Vantaa, Keski-suomi, Etelä-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 01.09.2004 16:56 Viestin aihe: |
|
|
Maasto tai joku vastaava 3d-maastoverkko raakasti veneen päälle ja voi niitä kaisloja ottaa kyytiinkin että rikkoo lisää muotoja.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsästäjä89 Vieras
|
Lähetetty: 01.09.2004 17:33 Viestin aihe: |
|
|
no ei muuta kun vihreät tai maastonväriset maalit päälle ennen sorsastuskautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.09.2004 19:11 Viestin aihe: |
|
|
Itse maalasin veneen maastonväreihin
Sitte sitä kaislaa ja verkkoa voi myös käyttää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Luukeri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.09.2004 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Mä kikkailin 3D kaislakuvioisen verkon veneen päälle, olis siitä hyvä kuvakin mutta kuvan laittaminen vaatii kait maisterin tutkinnon
Oli ensimmäistä kertaa venekkin naamioitu asiallisesti, ja tulos oli sen mukaista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
browning Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.09.2004 16:36 Viestin aihe: |
|
|
itellä on erä-savon vene joka on ollu valmiiksi vihree..sit on lisätty maasto värii.on muuten hyvä vene..kevyt,äänetön ja hyvä soutaa
joskus sorsat lähtee melkeen veneen alta ku eivät huomaa _________________ ei se kaakana oo.ossuu siihen ku ottaapi tarpeheksi ennakkoo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 02.09.2004 19:39 Viestin aihe: |
|
|
ei ole ongelmia kun on armeijan vene. on jo värit valmiina ja on tukeva korkea laidat ja suorat. meinaan voi seistä laidan vieressä jos tarvii vedestä ottaa jotain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mol Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.09.2004 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Naamioverkko on toimiva ratkaisu, jos ei halua venettään maalata. Levittää sellaisen n. 6 x 2.5 neliöisen (vai mikä se koko nyt lieneekään) veneen pohjalle ikäänkuin vuoraten sen, niin hyvin maastoutuu. Lisäetuna on se, että lasikuituisessa soutuveneessä ainakin kaikki pienet kolinaäänetkin vaimenevat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
spray Vieras
|
Lähetetty: 03.09.2004 10:29 Viestin aihe: ruskeaksi |
|
|
itse maalasin veneeni sisäpuolen ruskeaksi ja ulkoapäin vene oliskin "haalistuneen terhin oranssi". luultavasti riittää naamioitumiseksi minulle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
*Konna* ***
|
Lähetetty: 02.08.2007 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Noniin! Operaatio veneestä kaislikkotuppo/mätäs!
Vene pitäisi siis saada naamioitua aloitukseen. Mahdollisesti laitan sen ankkurilla kiinni ja passitamme keskellä ei mitään kuvien ja pillin kera.
Kuvaa on hieman kutistettu joten ei ole aivan oikeissa suhteissa. Vene on 5m pitkä.
Miten siis kannattaisi naamioida tämänkaltainen vene? Kaikenlaiset ehdotukset otetaan vastaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-henri- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.08.2007 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Kun tuolla soutelee järvellä niin onko mitään toivoa etes,että sorsaparvi kaartaisi päälle jos laittasi,vaikka vihreän pressun veneenpohjalle peittämään sen valkoisen.?Ulkolaita on vaalean vihreä _________________ Finnclassic 512s SD 12/76 26" piipuilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
Lähetetty: 03.08.2007 02:06 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon miettinyt samaa asiaa monesti, Yksi asia on kuitenkin ratkaisematta. Miksi naamioida vene kaislatupoksi sen sijaan että voisi naamioida sen kalliokarikon/veden väriseksi. Tarkotan että pohja Laivaston mattaharmaa, kuten kylet ja laivaston naamioverkko levitetään listosti loivaksi veneen yli sähköputkien avulla veden pintaan?
Oon hokannu että varsinkin alkukaudesta "paikalliset" ränkät kiertää yllättävät tuppaat lahelmien keskellä kaukaa. Eri asia on tosin jos passittaa olemassa olevan kaislikon reunasta. Anyway silti maalaisin sisältä "veden väriseksi" ja sivuille jotain kaislamattoa vaikka sitten itse kanaverkkoon punottua mutta kuitenkin niin että kaartuu veneen laitojen sisäpuolelle. Linnut kun tiiraa maisemaa pääsääntösesti ylhäältä päin ei pelkällä sivunaamioinnilla ole omasta mielestä hirveästi merkitystä _________________ "Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
*Konna* ***
|
Lähetetty: 03.08.2007 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Toinen vaihtoehto voisi aivan hyvin olla tämä Tvällärin mainitsema luoto/louhikko-naamiointi.
Voisitko hieman vielä valaista tätä asiaa, jota en aivan täysin tajunnut
Lainaus: | laivaston naamioverkko levitetään listosti loivaksi veneen yli sähköputkien avulla veden pintaan? |
Millaista tämä laivaston naamioverkko on ? Sitä harmaata isopalaista, pahalle haisevaa armeijan verkkoa?
Lisää vain mietteitä ajatuksia. On niistä hyötyä varmasti muillekin kuin minulle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi72 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2007 10:57 Viestin aihe: |
|
|
280880 kirjoitti: | Liminganlahden pojilla on ainakin yritystä tossa hommassa... Toimivuudesta ei mulla kokemuksia, mut jospa joku käyttäjistä kertoilis. |
Veneen saa sähköputkella ja verkolla hyvin näkymättömäksi, mutta miten Limingan pojat ovat näiden vehkeiden naamioinnin ratkaisseet.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|