Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
reiittäjä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.10.2007 20:06 Viestin aihe: 13 g MEGA hirviluotina ? |
|
|
Olen käyttänyt 12 g MEGA:a hirviluotina onnistuneesti. Onkohan eroa tehokkuudessa ja kaato-ominaisuuksissa, kun käytetään 13 grammasta ? Kertokaas kokemuksia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2007 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Ja tuota se kaliiperi oli? Varmaan lyijy irtoaa vaipasta yhtä äkäseen ku 12 grammasessakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2007 20:24 Viestin aihe: |
|
|
Käytin 13 g Megaa aikoinani 30-06:ssa ja ihan hyvin toimi niissä neljässä kaadossa, mitkä tein tuolla luodilla. Kaksi luotia neljästä sain talteenkin ja olivat avautuneet normaalisti. Jäämäpainosta ei ole tietoa. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
6mm br rem Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 1634 Paikkakunta: Hämeen reunalla
|
Lähetetty: 11.10.2007 23:48 Viestin aihe: |
|
|
Toimii paremmin kuin 12g vastaava.Riistaan ammuttuja luoteja ei ole yhtään tallessa kun ovat menneet läpi,jopa hirvestä kunnon luuosuman saaneena.Aukeaa hyvin hiljaisessakin vauhdissa mutta kestää n 800 lähdötkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heguli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2007 15:09 Viestin aihe: |
|
|
12g megaa oon ampunu siitä asti kun se tuli myyntiin , enkä vaihda
jos eivät tekemistä lopeta. eikä mulla ole vaipat irtoilleet.
tuskin se 13g:kaan huonompi olis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 12.10.2007 17:07 Viestin aihe: |
|
|
heguli kirjoitti: | 12g megaa oon ampunu siitä asti kun se tuli myyntiin , enkä vaihda
Ladalla olen ikäni ajanut, enkä pois vaihda elleivät tekemistä lopeta. Eikä mulla ole vikoja ollut!!!
Tuskin ne mersutkaan sen huonompia olis...
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heguli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2007 17:50 Viestin aihe: |
|
|
VKK kirjoitti: | heguli kirjoitti: | 12g megaa oon ampunu siitä asti kun se tuli myyntiin , enkä vaihda
Ladalla olen ikäni ajanut, enkä pois vaihda elleivät tekemistä lopeta. Eikä mulla ole vikoja ollut!!!
Tuskin ne mersutkaan sen huonompia olis...
|
miks vaihtaisin johonkin muuhun kun toi Ladakin on hyvin asiansa hoitanut.
mitä mä voittaisin ostamalla vaikkapa sen Mersun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
var jägare Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2007 19:40 Viestin aihe: Re: 13 g MEGA hirviluotina ? |
|
|
reiittäjä kirjoitti: | Olen käyttänyt 12 g MEGA:a hirviluotina onnistuneesti. Onkohan eroa tehokkuudessa ja kaato-ominaisuuksissa, kun käytetään 13 grammasta ? Kertokaas kokemuksia |
Uusimmassa Mettä&kalassa oli taas yksi hirviluotitesti ja kyllä siinä Lapuan Mega sijoittui aivan yllättävän hyvin ja hyvin siinä sijoittui myöskin Sakon vanha lyijynokka Hammerheatti. Naturaalikset (log rangea lukuunottamatta) sen sijaan jäi pitkälle matkalle aukeamattomina aivan hännille.
Hiukka harmitti, kun siinä oli Normalta otettu mukaan vanha Alaska (joka myös sijoittui huonosti) eikä Norman Oryx:iä, jonka pitäis oikeasti juotettuna luotina olla huomattavasti parempi. Ruottalainen mikä ruottalainen, mutta jos luoti pelaa niin mikäettei ?
Tuosta 13 grammasesta on vaikea sanoa, että paraneeko kokonaisuus, vaikka paino vähä lisääntyiskin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 13.10.2007 21:37 Viestin aihe: |
|
|
On olemassa myös ns. premium-luokan luoteja, jotka toimivat hajoamatta myös luuosumissa, kuitenkin aukeavat pehmytkudoksessa. Kotimaisista luodeista yksikään ei mielestäni lukeudu tähän kategoriaan.
Uudessa rekyylissä on jonkinlainen 45-70 luotien testi, Riista lehdessä käsitellään myös muita kalibereja(samaa testiä). Tosin näitä testejä täytyy aina muistaa lukea varauksin. Ne ovat todella kaukana absoluuttisesta totuudesta AINA. Varsinkin pyynti&onki-lehdessä, jonka toimittajien taso on vähintäänkin kyseenalainen...
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
luttinen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.10.2007 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin on itselläkin 13g toiminut....aiemmin ollut 12g käytössä! Normaalisti oli auennut kun tänään löytyi luotikin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
6mm br rem Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 1634 Paikkakunta: Hämeen reunalla
|
Lähetetty: 14.10.2007 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Juu tiedän että on ns premium luoteja. No silloin 10 vuotta sitten ei pahemmin ns premiumeja näkynyt kauppojen hyllyillä joten oli ammuttava mitä oli. Yhtään ko luotia ei ole hajonnut kappaleiksi vaikka on osunut etujalan niveleenkin,läpi meni aikasesta sonnista. Hirviä kaadettiin 30 kpl paikkeilla ja peuroja kymmeniä.Siinä on mielestäni hyvä kestotesti,vaikka ei varmasti ole paras mutta toimiva. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|