OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Air-Tex kalvopuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 39, 40, 41  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 05.09.2004 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saakohan tuolta erätukusta tavaraa paikanpäältä haettuna??
Takaisin alkuun
jth76



Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 05.09.2004 19:33    Viestin aihe: Erätukun logistiikka Vastaa lainaamalla viestiä

Erätukun tavarat tulevat postin logistiikkapalvelun kautta Toijalasta. Oulunsalossa ei ole kuin mallirätit ja pieni varasto. Itelle tuli toinen ulkoilupuku väärän kokoisena ja kun hieman asiasta reklamoin niin viikossa oli uusi puku jo kotona.

Postin logistiikka palvelun hinnoittelu on pitkälti toimitusperusteinen, eli he ottavat hinnan per toimitus, ei lähetyksen koon mukaan, kun ei sille puljulle tuo postitusmaksa kuin sisäisen kustannuksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 07.09.2004 02:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Äly-Tex on se vanhempi puku joka on kalvopuvuksi todella surkea. Air-Tex on taas varustettu uudella parannetulla kalvolla joka on kehitystyön tuloksena saatu todella toimivaksi.
Tässäkin viestiketjussa sellaiset kaverit joilla on molemmat puvut ovat todenneet Air-Texin ylivoimaisuuden Äly-Texiin verrattuna.


Viime/toissavuonna varovasti ehdotin että Älytex olisi kuin jätesäkkiin pukeutuisi, perusteena että ostin puvun, käytin sitä aikani ja totesin että sehän on täyttä kusetusta. Vastauksissa ei sanoja säästelty, en kuulemma tiennyt mistä puhuin, olin kilpailevan kauppiaan palkkalistoilla ja kaikki muut mahdolliset kommentit maan ja taivaan väliltä.

Nyt kun tilalle on tullut Airtex, samat naamat myöntävät että olipas se Älytex syvältä ja tämä uusi on tosi loistava.

Uskaltaisinko sanoa ääneen että tälläkertaa en ostanut pukua vaan lainasin sen kaverilta kolmeksi päiväksi jahtiin ja se ei tuntunut hengittävän pätkääkään paremmin kuin vanha...

Omia pukuja on puolisen tusinaa, eniten käytetyt varmaankin chevalierin midland pro ja sastan wolf. Erätukun pukujen kehitystä on seurailtu mielenkiinnolla; jos ei muuta niin "etupaketti" on ihan hyvä lohdutuspalkinto joten seuraavan kehitysversion voisi taas kokeilla ostaakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 07.09.2004 07:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq kirjoitti:
Uskaltaisinko sanoa ääneen että tälläkertaa en ostanut pukua vaan lainasin sen kaverilta kolmeksi päiväksi jahtiin ja se ei tuntunut hengittävän pätkääkään paremmin kuin vanha... .

sano mitä sanot. uskottavuutesi on mennyttä kalua kun lukee sun aikaisempia setterikirjoituksia, iteki myönsit trollaavasi.
Takaisin alkuun
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 07.09.2004 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
sano mitä sanot. uskottavuutesi on mennyttä kalua kun lukee sun aikaisempia setterikirjoituksia, iteki myönsit trollaavasi.


No huh huh, onpas taas tuubaa, ettet vaan olisi niitä viime kerran ***-tex-miehiä joiden ostosten arvostelu käy suoraan itsetunnolle? Laughing

Sama juttu setterikeskustelussa, ei tarvinnut kuin sanoa että showkoira metsästää niin heti tuli spede ja n+1 katkeroitunutta kaveriaan kertomaan että eihän se voi pitää paikkaansa, ja että minun pitäisi jostakin käsittämättömästä syystä lähteä jonnekin hornan tuuttiin noudattamaan koiralla nakkisämpylöitä niinkuin "oikeat" setteriharrastajat (?!?) tekevät tjsp.

Näiden porukoiden käsitystä "uskottavuudesta" ei ymmärrettävästi oikein arvosteta. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 07.09.2004 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin tuntuu että täällä nämä uskonsa menettäneet on kuin apukoulun poikia. Eivät halua uskoa mitään mikä ei ole mielensä mukaan, vaikka joku nyt jotain tosiasiaa kirjoittaakin.

Tulipa mieleen, toisilla kun tuo älytex on niin viimeisen päälle vedenpitävä kuin olla voi ja joillakin hengittää kun höyryveturi, niin oiskohan kyseessä sellainen juttu että tämän tehtaan, virossako lienee, "tuotekehittelyosasto" ostaa varsinaisten vaate- tai kalvovalmistajien hylkykalvoja. Siis niitä jotka eivät läpäise valmistustoleransseja.

Jossakin täällä väläytettiin jopa että kyllähän airteksin tuotekehittelyosasto on parantanyt älystä airteksin ja siksi se on maailman paras. Eipä vain sillä ompelimolla omaa tuotekehittelyosastoa olla kalvon suunnitteluun. Kyseessä on sentään hieman perustutkimusta vaativampaa puuhastelua. Kuulemma. Varsinaisen puvun kaavat he kai itse piirtävät, ja valitsevat ne vetoketjutkin ihan itse. Ja sen kyllä huomaa. Tulee vain mieleen että kaupastahan saa hengittävää muovikalvoa ostaa kuka tahansa. Kaupasta saa myös kankaita ja vetoketjuja ja näillä eväillä kuka tahansa ompelutaitoinen piirtää kaavat ja rakentaa itselleen toimivan kalvoasun joka toimii ninkuin pitääkin ja kustannukset ovat älyteksin luokkaa.

No, eläkööt suomalaiset metsästäjät airtex-uskossa elämänsä loppuun asti. Itse en siinä puvussa suostu metsällä hikoilemaan. Parempiakin asuja on runsaasti. Niin, en ole ostanut airtexiä, enkä osta.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 07.09.2004 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieskeri kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Jokohan tämä !&%¤# alkaa loppumaan Airtexistä,puolesta ja vastaan.....


Ihan asiallista keskustelua jossa positiiviset kommentit puvusta sallitaan ja negatiivisia ei hyväksytä. Laughing Laughing

Jos !&%¤# kaipaat oheinen linkki on sinua varten:

http://forum.metsastys.net/forum/viewtopic.php?t=4887&


En minä sitä kaipaa mutta ajattele itse.Parikymmentä sivua yhdestä asusta ja 95% täysin mitäänsanomattomia kommentteja.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 07.09.2004 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ostanut puvun ja hakenut sen paikanpäältä joten lähetys kuluja ei tullut! Heillä on siellä varasto tai ainakin oli! Sitten siitä itse puvusta, eihän se kovin hyvin hengitä mutta ei hengitä myöskään Chevalierin eikä Sastankaan housut! Mutta lähes aina jahtiin lähtieesä tulee vedettyä Sastat tai Chevalierit jalkaan (miksiköhän) Wink . Ainoa poikkeus on 20.8 jolloin housut joutuvat normaalia kovemmalle käytölle Wink Wink Wink . Ei haittaa jos jahtijakt puku tulee kotiin riekaleina!
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 07.09.2004 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä tuntuu näitä airtexin kehujia riittävän. Itse epäilen vahvasti, että ainakin osa on erätukun edustajia. Tämähan on oiva paikka pönkittää myyntiä. Kauttarantain olen kuullut, että näitä kirjoituksia täällä on noteerattu erätukussa.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 08.09.2004 07:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq kirjoitti:
No huh huh, onpas taas tuubaa, ettet vaan olisi niitä viime kerran ***-tex-miehiä joiden ostosten arvostelu käy suoraan itsetunnolle? Laughing

Sama juttu setterikeskustelussa, ei tarvinnut kuin sanoa että showkoira metsästää niin heti tuli spede ja n+1 katkeroitunutta kaveriaan kertomaan että eihän se voi pitää paikkaansa, ja että minun pitäisi jostakin käsittämättömästä syystä lähteä jonnekin hornan tuuttiin noudattamaan koiralla nakkisämpylöitä niinkuin "oikeat" setteriharrastajat (?!?) tekevät tjsp.

Näiden porukoiden käsitystä "uskottavuudesta" ei ymmärrettävästi oikein arvosteta. Rolling Eyes


kannattaisi lukea omia tekstejäsi ja mitä tuli väitettyä siitä setteristäsi, näyttää dementia vaivaavan jo kouluikäisiäkin. seuraavaksi alatkin haukkumaan texporukoita ääliöiksi, niinkuin tapasi näyttää olevan. kenenkähän itsetunnolle arvostelu kävikään?
Takaisin alkuun
Samuli
Vieras





LähetäLähetetty: 08.09.2004 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi !
Syksy on edennyt jo senverran pitkälle että monelle on jo ehtinyt kertyä positiivisia/negatiivisia kokemuksia tälle kaudelle tulleesta Air-Tex puvusta.
Harkitsen puvun ostoa ja Air-Tex on eräs vaihtoehto.
Hinta tuntuu edulliselta kun huomioi tavaran määrän mutta mikä on laatu ? Erityisesti mietityttävät nuo vetoketjut jotka viimekauden puvuissa rikkoutuivat. Mainostavat että tässä uudemmassa on erikoisvahvistetut vetoketjut, mutta miten on käytönnössä ?
Onko kalvon hengittävyys parantunut edelliseen malliin verrattuna. Sateenkesto on ilmeisesti hyvä kun tässäkin viestiketjussa joku kertoi seisseensä puku päällä suihkussa 20 min kastumatta.
Entäs nuo kokoluokitukset ? Sovittamatta tilaaminen myös mietityttää kun pituutta on kertynyt lähes 2 metriä ja painoakin 0,1 tonnia.
Onko puku ollut mitoiltaan sopiva.

Kiitos jos joku viitsii vastata.

Terv. Samuli
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 08.09.2004 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei niissä vetskareissa muuta heikkoa ole, kuin se vedinosa josta otetaan sormilla kiinni. Ne oli vanhassa mallissa tehty muovista ja katkesivat. Uusissa ne lienee metallia.
Takaisin alkuun
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 08.09.2004 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samuli kirjoitti:
Hinta tuntuu edulliselta kun huomioi tavaran määrän mutta mikä on laatu ? Erityisesti mietityttävät nuo vetoketjut jotka viimekauden puvuissa rikkoutuivat.


Minulla alkaa nyt olla kokemusta puvusta jo useammalta reissulta. En kuitenkaan ole kokeillut muita kalvopukuja. Yhdet gore-tex-housut minulla on, mutta kalvollista metsästystakkia en ole aikaisemmin käyttänyt.

En ole huomannut vetoketjuissa mitään ihmeellistä. En sitten tiedä, kuinka kauan vetimiä pitäisi pitää, että vetoketjujen viallisuus ilmenisi.

Lainaus:
Onko kalvon hengittävyys parantunut edelliseen malliin verrattuna. Sateenkesto on ilmeisesti hyvä kun tässäkin viestiketjussa joku kertoi seisseensä puku päällä suihkussa 20 min kastumatta.


Sateenkesto on ollut hyvä. Vaikka vettä on välillä tullut kaatamalla, en ole sadeveden vuoksi kastunut. Tosin en jää avomaastoon seisomaan sateeseen, vaan vetäydyn puun alle suojaan kovalla sateella ja odotan, että sade laantuu.

Kalvon hengittävyyttä en osaa vertailla muihin pukuihin. Sen voin sanoa, että kyllä se hengittää. Minä hikoilen rasituksessa paljon. Kesällä ulkotöissä hikoilen herkästi T-paidan märäksi, vaikka olisin ilman takkia. Sen vuoksi air-texeissä ollessani paitani kastuu herkästi. Viime aikoina en ole pitänyt varsinaista puvun takkia, koska se on liian kuuma. Yllä on ollut etupaketissa tullut fleece-takki, joka minusta sopii mainiosti näin loppukesälle. Eilen kävelin pari tuntia koiran kanssa vaihtelevassa säässä. Liikkeelle lähtiessä oli aurinkoista, mutta loppumatkasta tuli vettä. Maasto vaihteli tiheästä metsästä heinäpeltoon. Alusvaatteet eivät kastuneet missään vaiheessa, eli asukokonaisuus toimi erittäin hyvin. Kunhan ilmat viilenevät, löydän käyttöä myös metsästysasun takille.

Yllä olevista kehuista huolimatta hieman epäilen metsästystakin riittävää hengittävyyttä. Kuten kerroin, en voi verrata sitä muihin pukuihin, mutta lämpimällä säällä olo on hieman tukala Jahti-takissa. Odotankin nyt viileämpiä ilmoja, jotta voin todeta, millainen takki on silloin. Toisaalta jos ajattelee koko Jahti-pakettia, on se kattava. Fleece on minusta sopinut hyvin näille loppukesän keleille, ja siinä olo on ollut ihan hyvä. Jalat minulla harvemmin hikoavat liikaa, joten housujen kanssa ei ole ollut ongelmaa.

Joku tuossa aikaisemmin kertoi, että hengittävyydestä kertoo hieman se, miten tavarat taskuissa kastuvat. Rintataskussa oleva GPS on minulla ollut hieman nihkeä ja housujen reisitaskussa oleva printattu kartta on kastunut käyttökelvottomaksi arviolta 20 tunnin käytön jälkeen. Eli kyllä siitä kalvosta jotain tulee läpi, mutta kun vertailukohtaa minulla ei ole, en osaa arvioida hyvyyttä.

Lainaus:
Entäs nuo kokoluokitukset ? Sovittamatta tilaaminen myös mietityttää kun pituutta on kertynyt lähes 2 metriä ja painoakin 0,1 tonnia. Onko puku ollut mitoiltaan sopiva.


Minulle puku oli sopiva. Se on reilu, eli alle mahtuu jonkin verran vaatetta. Siitä huolimatta takki ei ole telttamainen, vaan istuu riittävän hyvin. Etupaketin sälä istuu myös hyvin päälle. Hihat ja lahkeet ovat riittävän pitkät - minulle monesti housut jäävät liian lyhyiksi. Pukuni kokomerkintä on L, ja mittani ovat 183-95. Eiköhän sieltä löydy XL tai XXL sinullekin Smile

Laadullisesti fleece ei vaikuta yhtä hyvältä kuin varsinainen puku. Siinä on irrallisia langanpätkiä, ja toinen puoli tulee joissain kohdin läpi. Itse puku vaikuttaa laadukkaammalta.

Suosittelen pukua lievin varauksin. En voi verrata sitä muihin kalvopukuihin, joten en osaa sanoa absoluuttista hyvyyttä. Minä olen siihen hyvin tyytyväinen hintaansa nähden. Etupaketin sisällöstä on minulle hyötyä, joten se lisää ostoksen arvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.09.2004 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on Airteksi ollut nyt vuoden. Tältä syksyltä ei nyt kokemuksia ole, kun alkukauden keleissä asun käyttäminen olisi ollut melkoisen ”älyvapaata”. Ei noita pilkkihaalareitakaan tule pidettyä kesähelteillä Smile.

Koska kyseessä oli meikäläisellä ensimmäinen kalvoasu, niin sitä tuli/tulee käytettyä lähinnä kokemusten hankkimiseen. Sen verran hyviä kokemuksia kalvosta kuitenkin oli, että parisen viikkoa sitten oli helpompaa olla asukaupassa.

Tällä kertaa hankinnan alla oli kyllä MP-kamat. Jos minkäänmoisia kokemuksia kalvoista ei olisi ollut, niin tuskin olisi arvannut kalvoasuun sijoittaa suoralta kädeltä. MP-asurintamahan muistuttaa vähän metsästysasumarkkinoita, on jokusia erimerkkisiä goretex-asuja ja useampia erilaisilla ”vastaavilla kalvoilla” olevia asuja.

MP-rintamalla päädyin gorepukuun. Kuulin muutamaltakin taholta, että gore olisi näissä ylivoimasiesti paras. Ei ehkä niinkään tuo hengittävyys painotu, vaan se että ”ajoasu” elää jonkin verran ilmavirrassa ja tuo kalvo hieroontuu. Ilmeisesti monella kalvolla on ongelmana suotaminen tämän jälkeen, gorella taas pitäisi olla ylivoimainen kulutuskesto tässä mielessä. Saa nyt sitten nähdä.

Jos tuo pitää paikkansa, niin käytössä vaikuttaa varmaan metsästysasupuolellakin vaikkapa polvien, persuksien ja hartioiden kohdalla, erityisesti jos kantaa paljon reppua ja asetta olalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 08.09.2004 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
kannattaisi lukea omia tekstejäsi ja mitä tuli väitettyä siitä setteristäsi, näyttää dementia vaivaavan jo kouluikäisiäkin. seuraavaksi alatkin haukkumaan texporukoita ääliöiksi, niinkuin tapasi näyttää olevan. kenenkähän itsetunnolle arvostelu kävikään?


Ylläolevan perusteella ei juuri mikään jää epäselväksi tämänkään keskustelun lukijoille - noita nettihuutelijoita sun muita pikkusieluja näemmä riitti setteripuolellakin ja näyttävät loukkaantuvan verisesti heti jos heidän suuntaansa ei ole lääpällään tai julkeaa olla edes eri mieltä. Laughing

Settereiden tuonnille ulkomailta on yhä enemmän hyviä syitä. Niinkuin metsästyspukujenkin. Setterispedet eivät edes osaa kirjoittaa oikealle alueelleen, ehkä ottaa pannuun niin ettei veri kierrä kaulasta ylöspäin kun joku on kertonut ettei ritsanpaukkujen nouto olekaan Elämän Tarkoitus. Rolling Eyes

Noniin, puvuista olen sanonut mitä ajattelen, samoin settereistä, ja jos tähän mennessä nähdyn perusteella sanoisin suomalaisista metsästyssetterien harrastajistakin niin se täyttäisi vähintään herjauksen tunnusmerkistön joten annetaan vast'edes heidän vain huudella.

Jospa keskustelu jatkuu otsikon mukaan metsästysasusteista, ellei ole aikomusta tähän väliin tehdä mehtäirkusta rotumääritelmän mukaista vähäkarvaista turkisliiviä... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 39, 40, 41  Seuraava
Sivu 19 Yht. 41

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com