Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
arni Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.11.2007 23:09 Viestin aihe: Ketun ääntelyt. |
|
|
Keväällä helmi- maaliskuussa kettu räksyttää ja ulvahtelee kiimaansa. Syksyisin haukahtelu on emän pentujen komentamista ja nuorien kettujen epävarmuutta. Sitä tosin aika harvoin pääsee kuulemaan luonnossa. Jotkin poikueet ovat vielä kasassa elo-syyskuullakin ja emo komentaa poikasia kovasti kun havaitsee vaaran paikan tai edes sitä epäilee. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mikko31 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.11.2007 09:04 Viestin aihe: |
|
|
koittaa harhauttaa koiraa haukkumalla/esiintymällä sutena/ saatuaan ei ihan heti kuolettavan osuman! _________________ Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Reporetku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.11.2007 11:46 Viestin aihe: |
|
|
mikko31 kirjoitti: | koittaa harhauttaa koiraa haukkumalla/esiintymällä sutena/ saatuaan ei ihan heti kuolettavan osuman! |
Onkohan tullut luettua liikaa satuja Mikko Repolaisen oveluudesta  _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mikko31 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.11.2007 08:49 Viestin aihe: |
|
|
Juu...se on iljettävä!  _________________ Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rasvakaapeli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.12.2007 17:36 Viestin aihe: |
|
|
noh..
tältä syksyltä on 2 havaintoa siitä kun kettu päästelee ääntä:
ensimmäisellä kerralla olin peurakytiksellä 13.9,ja juuri ennen pimeää passikaveri vieressä lähti kävelemään minua kohti.meidän välissä oli vanhempi uroskettu,jota pääsin seurailemaan jonkin aikaa.
se käveli kaverin suunnasta matalana hitaasti pysähdellen ja pälyillen välillä taakseen.samalla se päästi n. 1-2 sekunnin pituisia rääkäisyjä.minusta se ei tiennyt mitään.
diagnoosi:se oli epävarma,mikä sitä seurasi ja huutojen äänensävystä sain sellaisen mielikuvan että se olisi vähän pelokas ja epävarma.
Miksi se ei pitänyt sen enempää kiirettä poistuessaan taitaa piillä siinä,ettei se tiennyt mikä seurasi ja se halusi ensin siitä selvän.
se ei tainnut ikinä selvitä sille..
toisella kerralla olin naapuriseuran kanssa hirvipassissa 24.11. klo. 09:00 havaitsin ketun(sukupuoli epäselvä)se oli täyskasvuisen kokoinen,joka oli tulossa kohti.se pysähtyi katselemaan minua n.40m päähän.jäi oikei istumaan.olin aivan liikkumatta n.3-5 minuuttia,ja kettu vain istui ja pällisteli.sitten liikahdin sen verran että laitoin käden taskuun,ja samantien repo lähti kuin tykin suusta tulosuuntaansa.aikaa meni n.5 minuuttia,ja se alkoi rääkyä noin 1-3 sekunnin pituisia rääkäisyjä noin 3 minuutin ajan 200m päässä minusta.nämä huudot kuuluivat tosi pitkälle,arv.melkein kilometrin päähän(muutkin hirvimiehet kuulivat ne huudot kun oli miltei tyyni).
kului n.30 min kun toinen selvästi eri kettu tuli ohitseni puoliravia kohti huudonlähdettä.
en tiedä minkälaisen johtopäätöksen tästä ääninäytteestä tekisi..??
jos se vain oli vihainen kun olin sen kivellä... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|