Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kivineva Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2006 Viestejä: 1821
|
Lähetetty: 05.12.2007 21:39 Viestin aihe: |
|
|
HJ 61 lukkoakselilla (60:ssä ei taida olla ainakaan vakiona) ja jos vinssin vielä keulaan saa, niin kova peli metsämiehelle, mahtuu koirat ja kaverit kyytiin. Huoltoautoksi rekisteröitynä taitaa mennä vain kaksi paikkaiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jrussel Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2005 Viestejä: 549 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: 05.12.2007 22:41 Viestin aihe: |
|
|
kivineva kirjoitti: | HJ 61 lukkoakselilla (60:ssä ei taida olla ainakaan vakiona) ja jos vinssin vielä keulaan saa, niin kova peli metsämiehelle, mahtuu koirat ja kaverit kyytiin. Huoltoautoksi rekisteröitynä taitaa mennä vain kaksi paikkaiseksi. |
1+2 paikkainen,pitkä etupenkki ya know. _________________ en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
linker Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2007 Viestejä: 189
|
Lähetetty: 06.12.2007 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Gorba suuriseikkailija kirjoitti: | Autonostovinkkejä.
7. Joo ja sitten range. Todellisen trendipellen lelu. Safareilla yleensä kuski jolla on Camel vaatteet ja kellot mutta ei osaa tehdä edes siansorkkaa. Ja ajotaito on kuin Akk:n maastoajo-oppaasta. Must varusteet kattoteline jossa on rampit, lapio, tunkki, kumivene, camel tarrat kyljessä ja sitten joku stadilainen takapenkillä joka yrittää löytää "varusteille" käyttöohjeet "elämää kehäkolmosen sisällä" oppaasta. Pankinjohtajien varma vaihtoehto, mutta taitavan kuskin käsissä lähes voittamaton.
|
Olenkohan sitten tuo trendipelle...
Ei kai sentään... rangejakin on monenlaisia, niin kun omistajiaankin
Lelusta tuo on kyllä melko kaukana!
koira älähti kun kalikka kalahti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussi78 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Kes 2006 Viestejä: 18 Paikkakunta: Kurikka
|
Lähetetty: 07.12.2007 14:01 Viestin aihe: |
|
|
-87 uudemmat HJ60/61 on lukkoaksiloilla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 255
|
Lähetetty: 07.12.2007 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Jussi78 kirjoitti: | -87 uudemmat HJ60/61 on lukkoaksiloilla... |
Ei se ihan noin ole, esim. joissain -86 hj-61:ssä on lukot, vastaavasti taas -87 uudemmissa hj-60:ssä ei oo kaikissa lukkoja. Lukot on käsittääkseni lisävaruste ja maahantuoja on jostain syystä päättänyt tuoda -87 ja uudemmat kuusykköset valmiiksi lukoilla ja viimeisiä kuuskymppisiä myös jonkin verran. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2232 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 09.12.2007 01:00 Viestin aihe: |
|
|
Eipä sillä vakio kitkalukolla juuri mitään (kuulemma) tee. Ittellä on kylmästi kemppiliimalla takaperä lukossa. Pikkusen vaikuttaa kääntösäteeseen, mutta ei häiritsevästi. Jos maasto-ominaisuuksia katsoo, on hj60 "isojen poikien" mukaan parempi suuremman alaväännön vuoksi. Siihen vielä pitäs turdo saaha, niin alkais pääsemään maantielläkin. Ja nelilovinen (kestävin) loota tietenkin.
Hirvenvetohommissa toiminu erinomaisesti ja mahtuu koirat, äijät, kannot, hirvet yms kyytiin. Kylläpä tuolla on pahempaan paikkaan päässy, ku ite olis uskaltanu ajaa. Yllytettynä sitten pitäny kokkeilla. Onneksi on vielä päästy poiskin. Jostaki pitäs se mekaaninen vinssi vielä hommata, kun on joku entinen omistaja ilmeisesti rahanahneudessaan myynyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2080
|
Lähetetty: 09.12.2007 01:50 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: |
Hirvenvetohommissa toiminu erinomaisesti ja mahtuu koirat, äijät, kannot, hirvet yms kyytiin. Kylläpä tuolla on pahempaan paikkaan päässy, ku ite olis uskaltanu ajaa. Yllytettynä sitten pitäny kokkeilla. Onneksi on vielä päästy poiskin. |
Joo, tollasta pitkää (2+7?) hoojiitä todnäk 80-luvun loppumallia on tullut kuskattua eräskin t kilomeedri. Muistaakseni 4L kiisselivapari on nuossa koneena, mukava vietävä mettätiellä mutta tod !&%¤# ajaa pikitietä. "Kuluku" mitä parahin vaikkakin oli tavan renkaat alla. Jokapaikan ajoneuvo jos oikiat renkaat hommaa. Kestävä ja helposti huollettava kampe, harmi kun ovat niin jhinnoissaan. Koettelin saaha ittelle mettäautoksi muttei onnistunuu. Hyvä puoli noissa että pystyy sisällä iliman kirpistelyitä nukkumaan kakski raavasta. Kuljetuskapasiteeetttiä siis on, ainahhii omiski tarpeiksi. _________________ HPPH |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fygy Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Huh 2007 Viestejä: 935 Paikkakunta: Ryttylä
|
Lähetetty: 09.12.2007 02:17 Viestin aihe: |
|
|
Eikö kyse ollutkin maasto autosta? hyvällä maastoautolla ei todellakaan oo nautinto ajaa tiellä erä vehkeet on erikseen mut toisaalta riippuu ajosta tellä toyota hilux 33`kumeil jokapäiväses ajos mut matkaa on joku 30km yhteensä sit emännällä v70v volvo hyvin pärjää kumpikin mul työ matkaa 10km ja emännällä 19km |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 11.12.2007 13:15 Viestin aihe: |
|
|
-85 cherry on paras sillä pääsee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 11.12.2007 20:54 Viestin aihe: 4x4 |
|
|
No nykyään se on JEEP
OIIIIIIIO _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 11.01.2008 10:30 Viestin aihe: |
|
|
Volvon tapauksessa tuo ei ole "kitkalukon" (oikeasti haldex, joka on lamellikytkin, ei mitään tekemistä lukon kanssa) ongelma, vaan tuossa mallissa voimansiirto taakse otetaan toisen vetoakselin puolelta. Jos siis se "väärä" etunen vetää sutia, niin voimaa ei mene ollenkaan taakse. AWD-volvo on tällöin yksivetoinen. Luistonestolla tuota sitten korjataan, eli jarrutetaan sitä tyhjää pyörivää etusta. Tämä selittää ne kokemukset, joita joku volvo-mies täällä turinoi, että menee paremmin luistonesto päällä. "Normaalissa" nelivedossahan luistonesto hyydyttää. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
noniin Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 975
|
Lähetetty: 11.01.2008 10:34 Viestin aihe: |
|
|
Sinänsä sama mistä johtuu mutta mielestäni on aika hanurista markkinoida autoa "nelivetona" jos tekniikka on kuitenkin puutteellista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 11.01.2008 11:43 Viestin aihe: |
|
|
noniin kirjoitti: | Sinänsä sama mistä johtuu mutta mielestäni on aika hanurista markkinoida autoa "nelivetona" jos tekniikka on kuitenkin puutteellista. |
Ja noita "jatkuvalla nelivedolla" markkinoituja on aika paljon.. täysin nelivetosta autoa ei ole kaupasta suoraan saatavana.
3- vetosia on maastureissa vakiona!
Tossa on video missä on testattu citymaastureita.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
Asiaa tulee lopussa! Mäen nousussa erot alkaa selviään..
Ei oikein vahvasti mee niillä malleilla, joilla voimaa siirretään pyörältä toiselle jarrujen avulla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 11.01.2008 11:57 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: |
3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing |
Itseasiassa lähes kaikki citymaasturit ovat kaksivetoisia. Yksi raapii edestä, yksi takaa. Perissä kun ei ole lukkoja. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|