OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kivineva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2006
Viestejä: 1821

LähetäLähetetty: 05.12.2007 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HJ 61 lukkoakselilla (60:ssä ei taida olla ainakaan vakiona) ja jos vinssin vielä keulaan saa, niin kova peli metsämiehelle, mahtuu koirat ja kaverit kyytiin. Huoltoautoksi rekisteröitynä taitaa mennä vain kaksi paikkaiseksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 05.12.2007 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kivineva kirjoitti:
HJ 61 lukkoakselilla (60:ssä ei taida olla ainakaan vakiona) ja jos vinssin vielä keulaan saa, niin kova peli metsämiehelle, mahtuu koirat ja kaverit kyytiin. Huoltoautoksi rekisteröitynä taitaa mennä vain kaksi paikkaiseksi.

1+2 paikkainen,pitkä etupenkki ya know.
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
linker
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2007
Viestejä: 189

LähetäLähetetty: 06.12.2007 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gorba suuriseikkailija kirjoitti:
Autonostovinkkejä.
7. Joo ja sitten range. Todellisen trendipellen lelu. Safareilla yleensä kuski jolla on Camel vaatteet ja kellot mutta ei osaa tehdä edes siansorkkaa. Ja ajotaito on kuin Akk:n maastoajo-oppaasta. Must varusteet kattoteline jossa on rampit, lapio, tunkki, kumivene, camel tarrat kyljessä ja sitten joku stadilainen takapenkillä joka yrittää löytää "varusteille" käyttöohjeet "elämää kehäkolmosen sisällä" oppaasta. Pankinjohtajien varma vaihtoehto, mutta taitavan kuskin käsissä lähes voittamaton.


Olenkohan sitten tuo trendipelle...
Ei kai sentään... rangejakin on monenlaisia, niin kun omistajiaankin Razz
Lelusta tuo on kyllä melko kaukana!

koira älähti kun kalikka kalahti Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussi78
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Kes 2006
Viestejä: 18
Paikkakunta: Kurikka

LähetäLähetetty: 07.12.2007 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-87 uudemmat HJ60/61 on lukkoaksiloilla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 07.12.2007 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jussi78 kirjoitti:
-87 uudemmat HJ60/61 on lukkoaksiloilla...


Ei se ihan noin ole, esim. joissain -86 hj-61:ssä on lukot, vastaavasti taas -87 uudemmissa hj-60:ssä ei oo kaikissa lukkoja. Lukot on käsittääkseni lisävaruste ja maahantuoja on jostain syystä päättänyt tuoda -87 ja uudemmat kuusykköset valmiiksi lukoilla ja viimeisiä kuuskymppisiä myös jonkin verran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2232
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 09.12.2007 01:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä sillä vakio kitkalukolla juuri mitään (kuulemma) tee. Ittellä on kylmästi kemppiliimalla takaperä lukossa. Pikkusen vaikuttaa kääntösäteeseen, mutta ei häiritsevästi. Jos maasto-ominaisuuksia katsoo, on hj60 "isojen poikien" mukaan parempi suuremman alaväännön vuoksi. Siihen vielä pitäs turdo saaha, niin alkais pääsemään maantielläkin. Ja nelilovinen (kestävin) loota tietenkin.

Hirvenvetohommissa toiminu erinomaisesti ja mahtuu koirat, äijät, kannot, hirvet yms kyytiin. Kylläpä tuolla on pahempaan paikkaan päässy, ku ite olis uskaltanu ajaa. Yllytettynä sitten pitäny kokkeilla. Onneksi on vielä päästy poiskin. Jostaki pitäs se mekaaninen vinssi vielä hommata, kun on joku entinen omistaja ilmeisesti rahanahneudessaan myynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2080

LähetäLähetetty: 09.12.2007 01:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:

Hirvenvetohommissa toiminu erinomaisesti ja mahtuu koirat, äijät, kannot, hirvet yms kyytiin. Kylläpä tuolla on pahempaan paikkaan päässy, ku ite olis uskaltanu ajaa. Yllytettynä sitten pitäny kokkeilla. Onneksi on vielä päästy poiskin.


Joo, tollasta pitkää (2+7?) hoojiitä todnäk 80-luvun loppumallia on tullut kuskattua eräskin t kilomeedri. Muistaakseni 4L kiisselivapari on nuossa koneena, mukava vietävä mettätiellä mutta tod !&%¤# ajaa pikitietä. "Kuluku" mitä parahin vaikkakin oli tavan renkaat alla. Jokapaikan ajoneuvo jos oikiat renkaat hommaa. Kestävä ja helposti huollettava kampe, harmi kun ovat niin jhinnoissaan. Koettelin saaha ittelle mettäautoksi muttei onnistunuu. Hyvä puoli noissa että pystyy sisällä iliman kirpistelyitä nukkumaan kakski raavasta. Kuljetuskapasiteeetttiä siis on, ainahhii omiski tarpeiksi.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fygy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 935
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 09.12.2007 02:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö kyse ollutkin maasto autosta? hyvällä maastoautolla ei todellakaan oo nautinto ajaa tiellä erä vehkeet on erikseen mut toisaalta riippuu ajosta tellä toyota hilux 33`kumeil jokapäiväses ajos mut matkaa on joku 30km yhteensä sit emännällä v70v volvo hyvin pärjää kumpikin mul työ matkaa 10km ja emännällä 19km
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mosberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 1630
Paikkakunta: Suoperämaa

LähetäLähetetty: 11.12.2007 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-85 cherry on paras sillä pääsee Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 1142
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 11.12.2007 20:54    Viestin aihe: 4x4 Vastaa lainaamalla viestiä

No nykyään se on JEEP
OIIIIIIIO Wink
_________________
Ampuminen on sitte herkkä laji
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 11.01.2008 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin toimii noin volvojen "kitkalukot"

http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 11.01.2008 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volvon tapauksessa tuo ei ole "kitkalukon" (oikeasti haldex, joka on lamellikytkin, ei mitään tekemistä lukon kanssa) ongelma, vaan tuossa mallissa voimansiirto taakse otetaan toisen vetoakselin puolelta. Jos siis se "väärä" etunen vetää sutia, niin voimaa ei mene ollenkaan taakse. AWD-volvo on tällöin yksivetoinen. Luistonestolla tuota sitten korjataan, eli jarrutetaan sitä tyhjää pyörivää etusta. Tämä selittää ne kokemukset, joita joku volvo-mies täällä turinoi, että menee paremmin luistonesto päällä. "Normaalissa" nelivedossahan luistonesto hyydyttää.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
noniin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 975

LähetäLähetetty: 11.01.2008 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinänsä sama mistä johtuu mutta mielestäni on aika hanurista markkinoida autoa "nelivetona" jos tekniikka on kuitenkin puutteellista. Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 11.01.2008 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noniin kirjoitti:
Sinänsä sama mistä johtuu mutta mielestäni on aika hanurista markkinoida autoa "nelivetona" jos tekniikka on kuitenkin puutteellista. Evil or Very Mad


Ja noita "jatkuvalla nelivedolla" markkinoituja on aika paljon.. täysin nelivetosta autoa ei ole kaupasta suoraan saatavana.

3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing

Tossa on video missä on testattu citymaastureita.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0

Asiaa tulee lopussa! Mäen nousussa erot alkaa selviään..

Ei oikein vahvasti mee niillä malleilla, joilla voimaa siirretään pyörältä toiselle jarrujen avulla! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 11.01.2008 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing


Itseasiassa lähes kaikki citymaasturit ovat kaksivetoisia. Yksi raapii edestä, yksi takaa. Perissä kun ei ole lukkoja.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 14 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com