Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
wilkastus Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 351
|
Lähetetty: 01.01.2008 15:16 Viestin aihe: Mistä liipasinkaari englantilaisperäiseen suhlilaiseen |
|
|
Hommasin vanhaan rinnakkaiseen suoran perän, mutta en löytänyt siihen sopivaa liipasinkaarta. Suoraan peräänhän kuuluu liipasinkaari, joka on tukin puolelta paljon pidempi kuin pistooliperäisen - ja luonnollisesti suora.
Kukahan tekisi nätin liipasinkaaren, jonka kierre sopisi suhlilaiseen pohjalevyyn? Vai tietääkö joku, mistä originaalin liipasinkaaren voisi hommata? Ostoilmoitukseen ei ainakaan foorumilta löytynyt tarjoajia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 01.01.2008 15:32 Viestin aihe: |
|
|
Helpoiten saat sopivan kun jatkat hitsaamalla alkuperäistä. Paras tulos tulee jos hitsaat kaasulla niin liitos ei karkene ja kestää istutusvaiheen vaatimaa pientä taivuttelua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Hei 2005 Viestejä: 2167
|
Lähetetty: 01.01.2008 17:17 Viestin aihe: |
|
|
Toinen vaihtoehto on että kysy joltain sepältä. Kyllä ne tuonlaisen homman osaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aloe vera Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 02 Tam 2007 Viestejä: 17 Paikkakunta: Rääkkylä
|
Lähetetty: 01.01.2008 22:40 Viestin aihe: liipasin kaari |
|
|
Muutin vävypojantekeleen suhlin perän englantilaiseksi, ja sain kyllä auttavan entisestä liipasinkaaresta taivuttelemalla. Pieksin lopuksi nylokkivasaralla lautapalikkaa vasten ja sen jälkeen kaari sinistettiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 01.01.2008 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Englantilaisen liipasinkaaren "pyrstö" on syystä niin pitkä kuin se on. Tukin kaula on pitkä ja ohut ja siten erittäin altis katkeamaan. Kaaren "pyrstön" ainoa tarkoitus onkin tukea puuta mahdollisissa rasitustilanteissa. Kaaren asentamisessa hankalin vaihe on juuri tuon "pyrstön" istuttaminen tukkiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|