OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 11.01.2008 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:

3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing


Itseasiassa lähes kaikki citymaasturit ovat kaksivetoisia. Yksi raapii edestä, yksi takaa. Perissä kun ei ole lukkoja.


Kyllä, näin on.

Tarkoitin MAASTUREITA, en citymaastureita.. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 11.01.2008 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Lainaus:

3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing


Itseasiassa lähes kaikki citymaasturit ovat kaksivetoisia. Yksi raapii edestä, yksi takaa. Perissä kun ei ole lukkoja.


Kyllä, näin on.

Tarkoitin MAASTUREITA, en citymaastureita.. Wink


Jep, näin on. Pitäisi olla lukko sekä keskitasauspyörästössä, että molemmissa perissä jotta raapisi tasan just samalla tavalla joka nurkasta.

Subarulla ja Audilla (ja joissin vw:ssa) on kuitenkin nelivetojärjestelmä, joka jakaa vetoa pitävälle pyörälle. Nämä ovat sitten jo ihan ehtapelejä. Bemarin uusi järjestelmä lienee myös ihan fiksu.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 11.01.2008 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Subarulla ja Audilla (ja joissin vw:ssa) on kuitenkin nelivetojärjestelmä, joka jakaa vetoa pitävälle pyörälle. Nämä ovat sitten jo ihan ehtapelejä. Bemarin uusi järjestelmä lienee myös ihan fiksu.

Freelanderissa on Haldex monilevykytkin, kun toisissa on tavallinen monilevykytkin. Haldex on esikiristetty joten Freelander on aina liikkeelle lähdettäessä nelivetoinen ja vasta vauhtiin päästyään kytkee takapään pois päältä. Jos tie muuttuu liukkaaksi ja auton etupään lyödessä tyhjää 15 astetta kytkeytyy takapaa taas päälle. Veto ohjataan aina vetäville pyörille 1-4. Liikkeelle lähdettäessä auton etupää ei kaivaudu pehmeällä pohjalla maahan kuten monilevykytkinautot saattavat tehdä.

Miettikääpä minkä verran on 15 astetta, se on hyvin vähän jolloin takapää kytkeytyy liukkaalla kelillä päälle. Tuota ei edes ajettaessa huomaa milloin se tapahtuu. Liikkeellä lähtö jäältä tai lumesta on kuin tykin piipusta, kaikki renkaat vetää heti.

Niin, auto ei jää myöskään ristiriipuntaan, tekstattu on!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valaisija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 1158
Paikkakunta: north side

LähetäLähetetty: 11.01.2008 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuo paljoa maasto-ominaisuuksia paranna. Ajo- ja käyttömukavuutta sitäkin enempi.
_________________
Muista Matti Vanhasen asevastaisuus!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 11.01.2008 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:
Rastinsahi kirjoitti:
Subarulla ja Audilla (ja joissin vw:ssa) on kuitenkin nelivetojärjestelmä, joka jakaa vetoa pitävälle pyörälle. Nämä ovat sitten jo ihan ehtapelejä. Bemarin uusi järjestelmä lienee myös ihan fiksu.

Freelanderissa on Haldex monilevykytkin, kun toisissa on tavallinen monilevykytkin. Haldex on esikiristetty joten Freelander on aina liikkeelle lähdettäessä nelivetoinen ja vasta vauhtiin päästyään kytkee takapään pois päältä. Jos tie muuttuu liukkaaksi ja auton etupään lyödessä tyhjää 15 astetta kytkeytyy takapaa taas päälle. Veto ohjataan aina vetäville pyörille 1-4. Liikkeelle lähdettäessä auton etupää ei kaivaudu pehmeällä pohjalla maahan kuten monilevykytkinautot saattavat tehdä.

Miettikääpä minkä verran on 15 astetta, se on hyvin vähän jolloin takapää kytkeytyy liukkaalla kelillä päälle. Tuota ei edes ajettaessa huomaa milloin se tapahtuu. Liikkeellä lähtö jäältä tai lumesta on kuin tykin piipusta, kaikki renkaat vetää heti.

Niin, auto ei jää myöskään ristiriipuntaan, tekstattu on!


Kyllä sen huomaa, jos keskitasauspyörästön paikalla on joku korvike. (Haldex tms.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tms
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2004
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 11.01.2008 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suzuki sx 4? Pikku auto 4x4 ja luvataan 4 wd lukkoon!'

Myyjät antavat ympäripyöreitä kommentteja Evil or Very Mad

Muuta,jos on jotain kerrottavaa sutsukin 4 wd,niin avaudu!

Kaikki tieto on tervetullutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 11.01.2008 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Kyllä sen huomaa, jos keskitasauspyörästön paikalla on joku korvike. (Haldex tms.)

Toi on kyllä totta, kommenttini oli ohi topikista, joka liittyy täysverisiin maastureihin. Lähinnä vertailuni liittyi näihin korvikkeiden erilaisuuksiin, niistäkin kun joku nousee ykköseksi Wink Omassa valinnassa ei ollut epäselvää:
- oikean maasturin hinta nousi 5000 euroa vuoden vaihteessa
- korvikkeen laski lähes 3000 euroa
- ajan yli 30000 km vuodessa
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 11.01.2008 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:

Freelanderissa on Haldex monilevykytkin, kun toisissa on tavallinen monilevykytkin. Haldex on esikiristetty joten Freelander on aina liikkeelle lähdettäessä nelivetoinen ja vasta vauhtiin päästyään kytkee takapään pois päältä. Jos tie muuttuu liukkaaksi ja auton etupään lyödessä tyhjää 15 astetta kytkeytyy takapaa taas päälle. Veto ohjataan aina vetäville pyörille 1-4. Liikkeelle lähdettäessä auton etupää ei kaivaudu pehmeällä pohjalla maahan kuten monilevykytkinautot saattavat tehdä.

Miettikääpä minkä verran on 15 astetta, se on hyvin vähän jolloin takapää kytkeytyy liukkaalla kelillä päälle. Tuota ei edes ajettaessa huomaa milloin se tapahtuu. Liikkeellä lähtö jäältä tai lumesta on kuin tykin piipusta, kaikki renkaat vetää heti.

Niin, auto ei jää myöskään ristiriipuntaan, tekstattu on!


Niin tämä koskee uutta landeria, vanhemmissa on tavallinen visko.
Minä vuonna on muuttunut, en tiedä?
Tämä viskokin oli muuten "esijännitetty". Usein se lisäksi jännittyy lisää niin paljon että sen joutuu vaihtamaan...=P
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2232
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.01.2008 02:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
noniin kirjoitti:
Sinänsä sama mistä johtuu mutta mielestäni on aika hanurista markkinoida autoa "nelivetona" jos tekniikka on kuitenkin puutteellista. Evil or Very Mad


Ja noita "jatkuvalla nelivedolla" markkinoituja on aika paljon.. täysin nelivetosta autoa ei ole kaupasta suoraan saatavana.

3- vetosia on maastureissa vakiona! Laughing

Tossa on video missä on testattu citymaastureita.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0

Asiaa tulee lopussa! Mäen nousussa erot alkaa selviään..

Ei oikein vahvasti mee niillä malleilla, joilla voimaa siirretään pyörältä toiselle jarrujen avulla! Laughing


Hieman pistää epäilyttämään tommoset "testit", missä lukee heti alussa subaru vs all others. On nimittäin pikkusen helppo muokata tuloksia etukäteen sopivaan suuntaan. Laitetaan vaan muihin katurenkaat ja suparuun vähän karkeampi kuvio. Eipä kyllä kovin vakuuttavalta näyttänyt minkään auton meno. Oikealla maastoautolla ei olisi ollut missään testissä minkäänlaisia vaikeuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
standard
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2006
Viestejä: 510
Paikkakunta: vakka-suomi

LähetäLähetetty: 12.01.2008 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on noi aika hupaisaa katteltavaa kun kotipuolessa muutama hj60 ollu niin on ne sentaa maastureita sekä yks 92vm pajero. Paljon pahemmissa paikoissa ite ajellu noilla meitin maastureilla ja aina pois päässy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.01.2008 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:


Tossa on video missä on testattu citymaastureita.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0



Tämä se on yksi www:n ongelmista. Lähdekritiikki. Minkä tahansa lähteen käytössä on aina kysyttävä kuka, miten, miksi ja kenen tilaamana tai rahoittamana. Edellä käytetyn lähteen luotettavuustaso lähenee kyllä nollaa. En nyt ota kantaa tämän nimenomaisen testin autojen (keskinäiseen) paremmuuteen. Yhdelläkään en ole maastossa ajanut. Ja aika vähän cityssäkin.

Alkuperäiseen kysymykseen voisin vastata sen että vajavaisen kokemukseni perusteella ainakin Hj60 on maastossa aivan uskomaton laite. Maantiellä vaatii vaan jotkut muut alle kuin monsterimutamunkit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 12.01.2008 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy muistaa että maastoautoistakin puhuttaessa eri mallit ovat vain eri ominaisuuksien kokonaisuuksia. Toisten ominaisuudet sopii paremmin johonkin toiseen kuin jonkin toisen. Termistö sinällään ei muuta autoa miksikään muuksi mikä se on..

Mulle täysverisen maasturin tarve rajoittuisi pariin kertaan vuodessa, nyt vain sinne ei ajeta jos sellainen paikka tulee. Nykyisellä pelillä pääsee sinne mihin pitääkin ja poistulokin onnistuu varmemmin mitä "perusyksvetoisella". Itseasiassa arvostan todella paljon autossa, nelivetoisuudessa, vai pitäisikö sanoa monivetoisuudessa, liukkaan kelin ajo-ominaisuuksia. Suurin osa kilometreistä kertyy kuitenkin maanteillä, eikä kehnoille metsäautoteillekkään meno huoleta kun sen aika on.

Kyllä, haikailen kuitenkin myös siitä täysverisestä..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
V_P_K
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Väylänvarsi

LähetäLähetetty: 13.01.2008 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä olis lukemista jos murre on tuttu. Vaatii aikaa ja tupakkia ainakin omalla tekniikan sanastolla...
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm

Omassa Subarussa on jatkuva 2-veto, visko viskoo voimaa kokoajan eteen ja taakse. Nyky sitymaasturit ovat etuvetoautoja, polttoaine on liian kallista hukattavaksi taka-akselille.
Nelivedossa pitää saada pitkittäisakseli ja molemmat poikittaiset lukkoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V_P_K kirjoitti:
Tässä olis lukemista jos murre on tuttu. Vaatii aikaa ja tupakkia ainakin omalla tekniikan sanastolla...
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm

Omassa Subarussa on jatkuva 2-veto, visko viskoo voimaa kokoajan eteen ja taakse. Nyky sitymaasturit ovat etuvetoautoja, polttoaine on liian kallista hukattavaksi taka-akselille.
Nelivedossa pitää saada pitkittäisakseli ja molemmat poikittaiset lukkoon.


Mikähän moinen vajaa vetoinen Subaru on? Legacy? Wink


Viimeinen muokkaaja, LG1 pvm 13.01.2008 20:53, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 13.01.2008 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V_P_K kirjoitti:
Tässä olis lukemista jos murre on tuttu. Vaatii aikaa ja tupakkia ainakin omalla tekniikan sanastolla...
http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm

Omassa Subarussa on jatkuva 2-veto, visko viskoo voimaa kokoajan eteen ja taakse. Nyky sitymaasturit ovat etuvetoautoja, polttoaine on liian kallista hukattavaksi taka-akselille.
Nelivedossa pitää saada pitkittäisakseli ja molemmat poikittaiset lukkoon.


Mikähän moinen vajaa vetoinen Subaru on? Legacy? Wink

edit: mitähän näitä postauksia näin tuplana tulee..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 15 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com