Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2007 17:41 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | hei tuhannen-nahan-mies, en tiedä keneen viittasit, toivottavasti vain yleisesti.
oskari vastaa tyylilleen uskollisesti...
Lainaus: | Monasti vaan niitä pelätään pyytää tai mäyrä piiloittaa itsensä ja kaikki koirat eivät niitä löydä jne ja sanotaan että kanta on pieni, mäyrä on söpö, ei tee pahaa ja niitä ei saa tappaa |
|
Jusekin puhuu fiksusta vastaamisesta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jääkäri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 611 Paikkakunta: nurmo/seinäjoki
|
Lähetetty: 18.08.2007 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Elokuun alusta lähtien olen vienyt lokinraatoja jokirantaan, osaa on käyty repimässä kun on sulkia ympäri rantaa. Suurin osa lokeista on kadonnut ja heinikko mennyt linttaan haaskapaikan ympäriltä. Olisiko paras keino viedä koira iltahämärissä haaskanlähistölle?
Eilen pääsin ensi kertaa seuraamaan luolakoirajahtia ja tutustumaan erilaisiin luoliin, oli hyvä reissu ja mäyräkin tuli saaliiksi. _________________ laitetaan kaikki punaselle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ujopökäle Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2007 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Tämmönen loukku olis tarkotus minkille kyhätä viikonlopulla.
Loukku on tarkoitus asentaa siten, että alemmassa kuvassa oleva harmaa osa menee lumen alle ja putket jäävät lumen tasolle.
Mitä arveletta nuista ylhäällä olevista hajureijistä, onko ylimääräsiä, vai leviääköhän hajut nuita putkia pitkin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2007 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on jo supikoirasaldo kaksi kappaletta tänä syksynä. Molemmilla kerroila koira löysi ja sain ampua ihan metrin päästä. Tänäaamuna tuli toinen. Koira toimii kuin pystykorva linnulle. Se haukkuu ja rähisee ja supi ei mene pakoon. On helppo kävellä viereen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ulppi
|
Lähetetty: 29.08.2007 18:57 Viestin aihe: |
|
|
kertokaapas joku hyvä vinkki millä saisi viritettyä uudet duke hetitappavat raudat. Ne jouset kun on niin saakelin jäykät. Kun olin vähän aikaa itse yrittänyt saada niitä vireeseen niin menin näyttämään niitä isä ukolle. No se niiden kanssa jonkin aikaa ähisi, hermostui ja käski paiskaamaan ne mettään No en heittäny vielä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bonus ***
|
Lähetetty: 29.08.2007 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Ulppi: Kokeileppa ruuvipenkissä pari kertaa pyöräyttää, niin johan saa käsin paljo helpommin.. _________________ Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
Lähetetty: 29.08.2007 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Ulppi kirjoitti: | kertokaapas joku hyvä vinkki millä saisi viritettyä uudet duke hetitappavat raudat. Ne jouset kun on niin saakelin jäykät. Kun olin vähän aikaa itse yrittänyt saada niitä vireeseen niin menin näyttämään niitä isä ukolle. No se niiden kanssa jonkin aikaa ähisi, hermostui ja käski paiskaamaan ne mettään No en heittäny vielä |
Otat vaan jousen reilusti käteen ja puristat. Toisella kädellä voi tarvittaessa avittaa peukalollaja etusormella jousen silmukoitten kohdalta. Toisen jousen kanssa sama temppu.
Ei se sen kummoisempaa tekniikkaa vaadi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ulppi
|
Lähetetty: 29.08.2007 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Kun tarpeeks kauan yritin niin onnistuhan se
kiitos vaan neuvosta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-= JH =- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.08.2007 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Ulppi kirjoitti: | kertokaapas joku hyvä vinkki millä saisi viritettyä uudet duke hetitappavat raudat. Ne jouset kun on niin saakelin jäykät. Kun olin vähän aikaa itse yrittänyt saada niitä vireeseen niin menin näyttämään niitä isä ukolle. No se niiden kanssa jonkin aikaa ähisi, hermostui ja käski paiskaamaan ne mettään No en heittäny vielä |
Itse ainakin viritän raudat narulla eli narun toiseen päähän tehdään lenkki, johon pistetään jalkaterä läpi. Narun toinen pää pujotellaan sopivasti "jousilenkkien" läpi, jolloin saadaan aikaan ristiinveto kiristettäessä/vedettäessä narun toisesta päästä - vaikea selittää mutta kuva selittäs kaiken. Muistaakseni Lahtisella oli jossain topicissa kuva narulla virittämisestä? Kyllähän toi käsinvirittäminen onnistuu kevät/syyskelillä, mutta ainakin itsellä noi sormet ei talvella aina ota käskytystä vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Navarone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2008 17:58 Viestin aihe: |
|
|
onhan täällä tämmöinen _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petopartio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2008 21:56 Viestin aihe: |
|
|
jossei rautoja saa käsivoimin väännettyä kiinni(kaikki majavan rautoja pienemmät) niin on kylä parempi ettei niitä virittäkkään _________________ ne on saamamiehet ja pyyntimiehet erikseen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21323 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.02.2008 22:04 Viestin aihe: |
|
|
petopartio kirjoitti: | jossei rautoja saa käsivoimin väännettyä kiinni(kaikki majavan rautoja pienemmät) niin on kylä parempi ettei niitä virittäkkään |
Jep. Lisää hellan ääressä harjoittelua kuten meikäläisellä joskus pikkupoikana. En silloin saanut millään minkin rautoja vireeseen ja ajattelin ettei suurempia voikkaan saada mutta kuinkas ollakkaan harjoitus tekee mestarin . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|