Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 13:51 Viestin aihe: |
|
|
tuo mittää leipää...nisuahan tuo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Over&Under ***
|
Lähetetty: 01.03.2008 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Sarkasmi on vakava taiteenlaji..
vaikka tuo Vilperin makaronilaatikko ei huonolta näyttänytkään, niin silti olen itse sitä mieltä, että jos se peuranjauheliha unohtuu pakkaseen niin ei tarvitse tänne kuvasarjaa sikanautakokkailuista laittaa. _________________ jepjep... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 01.03.2008 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Ihan ystävällinen pyyntö Marcus82: voisitko poistaa tuon ja avata sille vaikka oman osion; näitä mun ruualaittohjeita luetaan myös Espanjassa ja hyvä sinällään että tulee kaikenlaisia kommentteja, mutta pyytäisin porukkaa edes pysymään suurinpiirtein aiheessa.
http://espanja.org/node/7364
Joten jos kiinostusta riittää niin mukaan vaan!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 01.03.2008 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Over&Under: Aina ei ole sitä riistaa juuri sillä hetkellä käytettävissä ja jos sinulla ei mielikuvitus riitä sen sikanaudan korvaamiseen peuranlihalla, niin en mahda mitään; tärkeintä on mielestäni ohjeet sinällään ja niiden tarvittava soveltaminen kotikeittiössä!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Over&Under ***
|
Lähetetty: 01.03.2008 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Olen sangen mielikuvitukseton tyyppi.
Eipä siinä jos joskus livetään, mutta mulla on semmoinen kutina että vilperin viestiketjut ovat aiheesta riippumatta enemmän tai vähemmän aiheen vierestä.
EDIT: Toki hirvipaistitopikki on hatunnoston arvoinen, sellaisia mun puolestani lisää! _________________ jepjep... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 17:52 Viestin aihe: |
|
|
Ei tämä nyt mitenkään vierestä liippaa. Meillä ainakin kokeillaan tässä parin päivän sisällä viliperin lootaa, lihana vain hirven jauhelihaa. Pitää ensin syödä tuo sulamaan otettu vasan paahtopaisti.
Toki voisi se lihaosio olla riistaa, mutta itelläkin tahtoo olla vaikeuksia muistaa ottaa lihat sulamaan. Joskus olen kyllä tehnyt tuommoiseen pataruokaan ihan suoraan jäisenä paistettuna jauhelihan. Ihan kelpoa tulee. tarttee vaan hyvän valurautapannun ja tehokkaan lieden. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 18:01 Viestin aihe: |
|
|
Jos ei halua sulattaa jauhelihaa mikrossa (miksi ei ?), niin nyssäkän voi laittaa uimaan haaleaan veteen. Sulaa muuten yllättävän nopeasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 20:06 Viestin aihe: |
|
|
Juha kirjoitti: | Jos ei halua sulattaa jauhelihaa mikrossa (miksi ei ?), niin nyssäkän voi laittaa uimaan haaleaan veteen. Sulaa muuten yllättävän nopeasti. | Tuo haalea vesi on parempi kun mikro.....meinaa mikrossa ruveta kypsymään ..........vaekka kuinka pienellä tehoja... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 20:15 Viestin aihe: |
|
|
petra kirjoitti: | Juha kirjoitti: | Jos ei halua sulattaa jauhelihaa mikrossa (miksi ei ?), niin nyssäkän voi laittaa uimaan haaleaan veteen. Sulaa muuten yllättävän nopeasti. | Tuo haalea vesi on parempi kun mikro.....meinaa mikrossa ruveta kypsymään ..........vaekka kuinka pienellä tehoja... |
On tullu näitäkin kokeiltua. Jos sulattaa mikrossa, saa olla kyllä kärppänä pyörittelemässä, ettei ala kypsymään. Ite oon huomannu paremmaksi paistaa jäätyneenä. Jäätyneenä paistaessa kannattaa laittaa pannulle pienissä erissä, ettei ala kovin pahasti keittymään. Olis se kaasuhella tässäkin mahtava, ei loppuis tehot kesken niinku näissä halpis sähköhelloissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Kun työn alla on makaroonilaatikko tai joku muu nesteessä kypsennettävä pataruoka, niin se pieni "mikrokypsennys" ei vaikuta lopputulokseen käytännössä mitenkään. Mummonlihapullia ja muita taikinoita tehdessä pitää olla huolellisempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Juha kirjoitti: | Mummonlihapullia | |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 01.03.2008 21:19 Viestin aihe: |
|
|
Kylä soonniin että liha on pilalla jos sen sulattaa muuten kuin hitaasti jääkaapissa. Hyi helevetti sitä makua mikron tai vähänkään liian lämpimän vesihauteen jäljiltä. No, okei, käristys on oma lukunsa ja jäisenä uunitettu paisti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
santeri ***
|
Lähetetty: 01.03.2008 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Kuulin että sielä etelässä syötiin makaronin Vilperilaatikkoa.
Mahtoko olla juttua vaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.03.2008 23:51 Viestin aihe: |
|
|
!&%¤#"!..luin tuota vilperin etelän foorumia...........vilperihän syöpi samasta kupista mörrisä kans |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.03.2008 00:20 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Hyi helevetti sitä makua mikron tai vähänkään liian lämpimän vesihauteen jäljiltä. |
Tässä olen samaa mieltä. En kyllä enää sulattele vesihauteessa tai mikrossa jauhelihaa. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|