Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2004 12:33 Viestin aihe: |
|
|
Siisti koira! Oliko aseena vieläpä rinnakkaispiippuinen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 27.09.2004 17:05 Viestin aihe: |
|
|
On jo pikkanen metto! Yks koppelo oli mullaki tänä vuonna teeren kokonen... Lintuja tullu ammuttua riittävästi, tosin ammun kyllä aina jos pennulla on hyvä haukku vieläki... Onnex olkoon Mika 22 ensimmäisestä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2004 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Ase on tuossa kuvassa rinnakkaispiippuinen Francotte 12/70 englantilaisella perällä. Valmistettu 1939. Oli hienossa kunnossa tuo ase, kunnes tuli minulle _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2004 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kiitos
Joo tosiaan en viitsi tuosta painosta väitellä kun en ole virallista painoa punninnut.Mutta olihan tuo vanhemmankin porukan mukaan kohtuu hyväkokoinen
Vieläkin töissä pyöri eilisen tapahtumat mielessä.Ei tollasta ihan heti unohda.Mahtava juttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso E Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.09.2004 19:49 Viestin aihe: Huonosti tänä vuonna (tähän asti) |
|
|
Minä oon sepelkyyhky jahdin alusta asti ollu vissiin yhtä vaille metällä joka viikonloppu, ja saalis tänä vuonna on ennätys HUONO. Edellisinä vuosina, kun oon viikonlopun viettäny metässä, vaikka Villinpohjolan mailla, niin hyvin usein kiintiöt on tullu täyteen ja lisääkin saalista olisi vielä tarjolla.
Ja mettäkanalintu aiheesta hieman poiketen, niin serkun kaa ku ollaan oltu metällä niin parhaillaan viikonlopulta 3 sorsaa ja rusakko. Tai rusakko ja kaksi pyytä ym ym, siis pointti on että saalista on tullu. Sitten keski Suomessa sukulaisten mailla sorsia vie lisää ja supi passissa supeja viisikin tunnissa.
Tänä vuonna saldo on tähän asti vaan 3 pyytä. Uskomattoman huonosti on tänä vuonna saalista tullu? Riistaa kyllä näkyy, mutta mistä tuo johtuu ku aina karkaavat tavalla tai toisella tai ei pääse/kerkeä ampumaan? Monasti käy niin että esim. kun jahtaa jotakin tiettyä saalista niin paikkoja kyllä monelle muulle elukalle tulee kuin sille mitä jahtaa ja niitä kun ei taas voi ampua milloin mistäkin syystä (kiintiö, kyseisen lajin rauhoitus alueella, väärät patruunat piipussa, ym) _________________ Teeri, metso, pyy, siinä sulle syy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2004 21:03 Viestin aihe: |
|
|
Liekkö mikä. Minä taas olen koiran seisonnalle lompsiessa ihmetellyt tänä syksynä kun lintu lähtee alle 15 metrin päästä koiran nokasta (siis siitä mistä koira sitä seisoi) lähes aina.
Esim. koppelo oli piikissä viidessä metrissä viime viikolla. Samoin sitä ennen riekko, mutta se nyt ei ole ihmeellistä riekon kyseessä ollessa... _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
steelpanther Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.09.2004 18:26 Viestin aihe: |
|
|
Tähän mennessä saalista on kertynyt ihan mukavasti. Parina viikonloppuna olen päässyt jahtiin Kuusamon maisemissa.
Saaliina 7 riekkoa, 1 metso, 1 koppelo, 3 teertä, 1 pyy, 3 jänistä.
Vielä muutaman teeren voisi huurteisina pakkasaamuina ampua kiväärillä.
Saalis on täyttänyt odotukseni ja alkaa minun osalta riittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsästäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Huh 2004 Viestejä: 124 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 28.09.2004 19:56 Viestin aihe: |
|
|
Itse tuli käytyä Pohjois-Kuhmossa metillä ja lintuja oli aika hyvin...tuli sitä jokunen omaan reppuunkin... Reissun kohokohta oli ehdottomasti se, kun sain elämäni ensimmäisen mustan metson... vaikka ei ollu se vanha metso niin kyllä se silti mukavasti suupieliä virnisti Kolme syksyä piti sitä ensimmäistä jahdata... _________________ Ei laukausta ilman toista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
martza Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.09.2004 21:46 Viestin aihe: |
|
|
Sain ensimmäisen ukkometsoni 25.9.2004.
_________________ Baikal IJ-43M ---> varma saalis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 430 Paikkakunta: ympär mualimmoo...
|
Lähetetty: 28.09.2004 21:53 Viestin aihe: . |
|
|
On se mehto kyllä komea lintu, itse taidan odotella vielä pari vuotta ennen kun alan jahtaamaan tuota omaa ekaa mehtoa, näyttää siltä että ois metsästys mailla hieman mehto kanta nousemassa _________________ Täähän on selevä homma.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 28.09.2004 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän noita aina näkyy.. 2 kertaa käyny käveleksimässä metässä tänä syksynä 2 ukkomehtoo ja koppelo näkyny... Ei kuisteskaa oo tullu ammuttua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunnterman Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.09.2004 10:42 Viestin aihe: |
|
|
Meinnaatteko täytättää metsojanne? Itellä on ukkometso täytetttävänä. On se vaan mukava laittaa sit seinälle ja katella siitä sitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pössi Vieras
|
Lähetetty: 29.09.2004 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Paljonko metson täytättäminen maksaa?voiko lihat käyttää ihan normaalisti ravinnoksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korpi ukko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.09.2004 11:46 Viestin aihe: |
|
|
On tota riistaa sattunu olemaan aika hirmuisesti mut oon saanu 1 poikateeren ja 3 pyytä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunnterman Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.09.2004 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu vahan kuka täytättää mut sanotaanko et 100-200 euroo metson täytättäminen. Lihat saa itelle tietenki. Mut jos aikoo täytättää: saalis eläin pitää saada mahdollisimman nopeasti pakastimeen eikä sille saa ite mennä tekemään mitään. Ei edes suolistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|