Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bob Miller Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hei 2006 Viestejä: 448 Paikkakunta: Tavipaikat Oulun suunnalla
|
Lähetetty: 01.07.2008 20:42 Viestin aihe: |
|
|
kinttu kirjoitti: | Pieni joki virtaa pellon reunaa pitkin jota myöden välillä vilahtaa sorsia. Voiko samalle alueelle myös ruokkia sorsia? |
Toki voi, mutta sorsat saattavat ruveta käymään jo siinä kyyhkyille tarkoittamassasi riistapellossa ilman sen kummempaa ruokintaa. _________________ Postaajana 100% pelle ja pyyntimiehenä täys vitsi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antiherbe Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Kes 2008 Viestejä: 78 Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
|
Lähetetty: 01.07.2008 20:50 Viestin aihe: |
|
|
ei voi. nimenomaan tuohon malliin eei voi ruokkia sorsia ko se virtaa se joki _________________ joko saa rallattaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 20:57 Viestin aihe: |
|
|
rupesin miettimään tässä tulevaa kyge peltoani, ja ajattelin tehdä samalla muutaman ruokintalavan metsään pellon viereen. metsä on siis nuorta kuusikkoa, ehkä hieman suomaista. siellä tuntui ainakin viime vuonna olevan kyyhkyä, joten mitä mieltä olette että ruokintapellon läheisyyteen vie vielä lavoja? ja onko luvallista viedä lavoja ko. metsään, koska en sitä metsää omista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 21:18 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa kysäistä maanomistajalta aina lupa, ei tule ihmettelyä. Se on selvä peli, eikä tarvi sitten arpoa että mitä mieltä maanomistaja lavoista on. Vaikka se homma olisi sallittuakin. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 21:25 Viestin aihe: |
|
|
näin on siis tehtävä. kyllä meinaa ruveta polttelemaan, piru teidät periköön kun tänne kirjoittelette ja saatte nuoren metsästäjän kärsimään ja odottelemaan turhan aikaisin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
+JAHTAAJA+ Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.07.2008 21:35 Viestin aihe: |
|
|
mulla on saman tapaista vikaa kun piti puhistaa pyssykin vaikka oli puhas ja tekis mieli alkaa jo ruokkimaan mut pitää yrittää oottaa pariviikkoo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 22:19 Viestin aihe: |
|
|
nyt piti poltellessa jo väsäillä kaksi ruokintalavaa mitä ootte mieltä, minä kokoinen lavan pitäisi olla? ja onko yksi iso parempi kuin esim. kolme pientä? kun itse tein trukkilavoista, niihin vain vyötärön korkuiset jalat alle. siinä naulaillessani rupesin miettimään että onkohan turhan pienet, vai mitä tuumaatte? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 22:25 Viestin aihe: |
|
|
mikä olisi suositeltava määrä kyyhkyn kuvia peltoon? oon kuullut että liian vähästä on vain haittaa, joten mikä olis sopiva määrä noin 20mx50m suikaleeseen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
_baikkali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 22:55 Viestin aihe: Kyyhkyjahti 2008 |
|
|
Meinaakko ruokinnalta pyytää? itte laitan jahtiporukan kanssa sen päälle 50 kuvaa peltoon onko liiasta haittaa? jossain mun mielestä puhuttiin että liika on liikaa ja varsinkin elokuussa ei tarvitsisi niin paljoo kuvia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 23:11 Viestin aihe: |
|
|
joo ruokinnalle kylläpä kyllä.. itellä nyt vasta nipullinen uimalakki mallia, pitänee toinen satsi käydä ostamassa.. oon kuullut myös että variksen kaaveesta on apua kyyhkypellolla, onko näin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Nyrkkisääntö nro 1: sen kokoset kuvaparvet, kuin on parvet ilmassakin. Eli alkusyksystä pienemmät.
Nyrkkisääntö nro 2: suurempi parvi on keskimäärin turvallisemman tuntoinen kuin pienempi.
Siitä saikkaamalla se lähtee. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2008 00:00 Viestin aihe: |
|
|
Samaa mieltä deadlinen kanssa. Jos puluja lentää vaan neljän parvissa, turha on viedä peltoon 200 kuvaa. Ja jos puluja lentää sadan parvissa vähän väliä yli, niin ei taida kuvia edes tarvia... _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2008 00:07 Viestin aihe: |
|
|
entäs tämä varis-juttu, onko siitä apua, jos linnut ei lennä näissä satojen parvissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2008 00:10 Viestin aihe: |
|
|
Olen kokeillut ja on ollut apua, joskin saattaa olla, että se tuntuu siltä. Koskaan kun ei voi tietää täysin varmasti, että tuleeko pulut vaan normaalia nopeampaa peltoon.
Mutta kahdella variksen kuvalla pulut tulee kyllä suoraan kuville, kun olen niitä pitänyt alkukaudesta jossain sivummalla "syömässä". Lisänä on sekin juttu, että jos ei näy puluja ja variksia lentää ohi, saattaapi saada harvennettua variskantaa. Varret kun kieppaavat sen muovivariksen ylitse ja parhaassa tapauksessa laskeutuvat lähipuihin raakkumaan. Hiljaisena aamuna voi siis joskus tiputella variksia pulujen sijaan. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.07.2008 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Variksen kuvat sijoitan yleensä pellon reunaan tallustelemaan ja pulut keskemmälle peltoa. Sellainen 20 metriä variksen ja pulun kuvan välille, niin ei näytä oudolta. Jos variksen kuvat laittaa kyyhkyjen sekaan, pulut lentävät useammin epäluuloisena ohitse. Poislukien nuoret hölmöläiset, jotka taitaisivat tulla vaikka lipalle istumaan _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|