Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2008 18:07 Viestin aihe: Ns. vanha deko uuden lain mukaiseksi? |
|
|
Sain äsken haltuuni muutamia vuosikymmeniä sitten dekottuja pyssyjä, eli piippuun hitsattu patruunapesän kohdalle tulppa, Mosinissa lukko ehjänä ja LS M/26:n lukko vähän jyrsitty muttei viistetty 45 astetta.
Jäin pohtimaan:
Ovat olleet edellisellä omistajalla laillisesti hankittuja, mutta olisko hänen jossain vaiheessa pitänyt muutta dekotapaa uusien sääntöjen mukaiseksi?
Haluaisin nämä laillisiksi dekoiksi, joten ilmeisesti minun olisi nyt vietävä nämä asesepälle työstettäväksi? Kuka kirjoittaa todistuksen, seppä vai vallesmanni?
Oletan, että pitäisi vielä käydä vallesmannilla näyttämässä? Mitenköhän selittää niitten alkuperää ilman että edellinen haltija joudu ongelmiin?? _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAK85 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2008 16:12 Viestin aihe: |
|
|
Lieneeköhän missään säädöstä että kerran dekotut aseet pitää aina uudelleen dekota kun määräykset muuttuvat. Sallikaa minun epäillä. Minä ainakaan en sitä teettäisi. Eipä noita monta olekaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2008 17:00 Viestin aihe: |
|
|
TAK85 kirjoitti: | Lieneeköhän missään säädöstä että kerran dekotut aseet pitää aina uudelleen dekota kun määräykset muuttuvat. Sallikaa minun epäillä. |
Ei välttämättä ole säädetty, että omistajan pitäisi tehdä mitään muutoksia. Sen sijaan minua huolettaa, että omistajan vaihtuessa pitäisi tehdä jotain. Eli nythän olen ostanut jotain mitä ei täytä nykysäädösten määritelmää dekoaseesta.
Tämä pohdiskelu johti y.m. kysymyksiin
TAK85 kirjoitti: | Minä ainakaan en sitä teettäisi. Eipä noita monta olekaan. | Olen kyllä periaattessa samaa mieltä. _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2008 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Viimeaikojen uutisten perusteella voi hyvin sanoa että deaktivoidut aseet on aseharrastajalle vaarallisempia kuin luvitetut aseet.
Jos haluaa ehdottoman varman päälle pelata niin sitten ei auta kun tekee tai teettää nuo nykyajan muutokset ja hankkii dekotodistukset poliisilta.
Teoriassa ne pitäisi voida jättää sikseen, mutta ehkei kannata kuunnella täältä saatuja mutu mielipiteitä. Ainahan voi tätä asiaa kysyä suoraan pääkallopaikalta aahystä - kerro sitten meillekkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2008 22:14 Viestin aihe: |
|
|
sikke kirjoitti: | Ainahan voi tätä asiaa kysyä suoraan pääkallopaikalta aahystä - kerro sitten meillekkin. |
Roger Wilco On toki fiksuinta tehdä näin, loppuviikosta kun ei enää tarvitsee soittaa asiakkaan tiloista ja kuullen... _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAK85 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.06.2008 18:38 Viestin aihe: |
|
|
Vastauksenkin arvaa - lähettäkää ne meille tänne tutkittavaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko2 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.06.2008 21:59 Viestin aihe: Re: Ns. vanha deko uuden lain mukaiseksi? |
|
|
[quote="Bokmal"]Sain äsken haltuuni muutamia vuosikymmeniä sitten dekottuja pyssyjä, eli piippuun hitsattu patruunapesän kohdalle tulppa, Mosinissa lukko ehjänä ja LS M/26:n lukko vähän jyrsitty muttei viistetty 45 astetta.
Eikös tuo Mosinin lukko tarvitse luvan? Ymmärtääkseni sulkulaite on luvanvarainen osa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAK85 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.06.2008 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa hommata asesepältä viistottu sulkukappale. Ei maksane paljoa.
Luvanvarainenhan se tuo ehjä sulkukappale on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.06.2008 11:21 Viestin aihe: |
|
|
TAK85 kirjoitti: | Ei maksane paljoa. |
Maksoi 7 € _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.07.2008 14:17 Viestin aihe: |
|
|
TAK85 kirjoitti: | Vastauksenkin arvaa - lähettäkää ne meille tänne tutkittavaksi. |
AAHY: "laita aseen nykysäännöksien mukaiseksi ja mikäli haluat todistuksen niin näytä paikalliselle vallesmannille".
Eli ei sen kummempaa... _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.07.2008 18:00 Viestin aihe: |
|
|
#@!!*$$@
Kaunis viaton LS26 lähti sepälle...
..ja tuli tällaisena takaisin!!! -KELE!!!
_________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
reka65 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2008 17:24 Viestin aihe: |
|
|
Ase kun oli jo dekottu teit mielestäni virheen viedessäsi sen sepälle.
Nyt kiroaa moni keräilijä nuo kuvat nähdessään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2008 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Ja niin kiroilen minäkin... Tätä sitä saa kun halvalla teettää tutulla kyläsepällä
Mutta ei sitä tällaiseksi raaski jättää, joten PJ:ltä on tulossa uusi oikeaoppisesti dekottu lukko.
Minä idiootti... _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
reka65 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2008 19:05 Viestin aihe: |
|
|
Tästä kuvasta saa jo käsityksen siitä millaisen raiskauksen voi seppä suorittaa.Tuo kuva varmasti kannustaa vanhojen dekojen omistajia laahaamaan dekonsa uudelleen dekottavaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.07.2008 23:38 Viestin aihe: |
|
|
No niin, maailma on taas järjestyksessä. PJ-Waffen-Guns toimitti pikavauhdilla oikein dekotun lukon.
_________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|