Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
igorrock Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2008 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Hintaa pitää lisätä 600SEK , ruotsin myynti / maastavientilupa + n 300 SEK rahtia . Hinta ei näinkää ole kohtuuton . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2008 21:27 Viestin aihe: |
|
|
...eli n. 100€. Tiedän hyvin koska juuri olen ostamassa asetta ruotsista En kuitenkaan linkin asetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ripa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2008 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Ruotsin käytettyjen aseiden kauppa on sikäli "vääristynyt", että 6 luvanvaraista asetta on maksimi normimetsästäjälle (poikkeuksiakin taisi olla, mm. pistoolilajien kilpa-ampujat saivat haettua lisää kiintiötä). Vaihtopiippuaseet lasketaan yhdeksi aseeksi riippumatta vaihtopiippujen lukumäärästä.
Ennen uuden ostoa pitää joku vanhoista myydä pois, jos on jo 6 asetta. Tällöin moni myy vanhan aseen poisheittohintaan.
Kuitenkin, on vain fiksua tehdä täältä käsin hyviä hankintoja Ruotsista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kirppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2004 Viestejä: 957 Paikkakunta: jossain suomessa
|
Lähetetty: 30.07.2008 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Ripa kirjoitti: | Ruotsin käytettyjen aseiden kauppa on sikäli "vääristynyt", että 6 luvanvaraista asetta on maksimi normimetsästäjälle (poikkeuksiakin taisi olla, mm. pistoolilajien kilpa-ampujat saivat haettua lisää kiintiötä). Vaihtopiippuaseet lasketaan yhdeksi aseeksi riippumatta vaihtopiippujen lukumäärästä.
Ennen uuden ostoa pitää joku vanhoista myydä pois, jos on jo 6 asetta. Tällöin moni myy vanhan aseen poisheittohintaan.
no empä pidä tuota linjaa vääristyneenä itselläni on viisi asetta ja olen pitänyt linjana että myyn yhden pois jos hankin uuden tosin ei nykyään ole tarves vaihdella aseita kun on kaikki aseet hyväkuntoisia sekä kaliperiltaan mieleisiä _________________ minäkö yksinkertainen nyt en oikein ymmärrä
Viimeinen muokkaaja, kirppu pvm 30.07.2008 17:49, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2008 17:47 Viestin aihe: |
|
|
Allekirjoittaneella ollut ajatuksena että luvilla korkeintaan 10 asetta, ei enempää. Kohta on "garderoopissa" taas yhden aseen vajaus joten saas nähdä löytyykö jostain jotain kivaa ja kohtuuhintaista hankittavaa
Yksi kiilalukko/kipplauf -kivääri voisi olla varteenotettava ehdokas jos aletaan asetyyppiä haarukoimaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 31.07.2008 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Jos saan olla Igorrock utelias niin minkälaista asetta olet hommaamassa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 16:13 Viestin aihe: |
|
|
Tulollaan on 9,3x64 Husqvarnan 98 -aktiolla. Ase on erittäin kohtuu hintainen, vaatii vähän tukkitöitä (puu oikein sievä) ja virityskammen uudelleen muotoilun. Samoin kiikarin jalat menevät vaihtoon...kaikenkaikkiaan siis oikein mukava projekti
Samaan hintaan tulee vielä latausholkit sekä läjä luoteja ja hylsyjä. Laitan sitten joskus kuvia kun ase on "mallillaan".
Tosin tämänkin hankinnan jälkeen on vielä se yhden "vajaus" joten syksyn WIDFORSSin huutokaupaa odotellessa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 31.07.2008 16:49 Viestin aihe: |
|
|
No niin. Ruotsista löytää kyllä todellisia helmiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Tuo 9,3x64 tulee kanssa "Sveamammasta" . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 31.07.2008 17:00 Viestin aihe: |
|
|
Sedällä on 50-luvulla valmistettu Husqvarna juuri tuossa kaliiperissa. Hän asuu Ruotsissa ja kun viime syksynä hänen luonaan kävin ja kysyin mitä kyseinen ase maksoi niin 2 000 kr
Tosi asiallinen hirvipyssy kyllä on ja Aimpoint oli tähtäimenä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kivalo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 17:52 Viestin aihe: |
|
|
kirppu kirjoitti: | Ripa kirjoitti: | Ruotsin käytettyjen aseiden kauppa on sikäli "vääristynyt", että 6 luvanvaraista asetta on maksimi normimetsästäjälle (poikkeuksiakin taisi olla, mm. pistoolilajien kilpa-ampujat saivat haettua lisää kiintiötä). Vaihtopiippuaseet lasketaan yhdeksi aseeksi riippumatta vaihtopiippujen lukumäärästä.
no empä pidä tuota linjaa vääristyneenä itselläni on viisi asetta ja olen pitänyt linjana että myyn yhden pois jos hankin uuden tosin ei nykyään ole tarves vaihdella aseita kun on kaikki aseet hyväkuntoisia sekä kaliperiltaan mieleisiä | Sillä nyt ei ole vähääkään merkitystä onko yksi ase vaiko kolmekymmentä ainaskaan rikosten ehkäisemisen kannalta .Monikin tarvitsee erilaisia aseita metsästys,radalle ,pistoolilajit,jotenka äkkiä se 6 kpl täyteen tulee .Mutta niinhän se aina on suomessa ollut että mitä minä en ei saa muutkaan . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kirppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2004 Viestejä: 957 Paikkakunta: jossain suomessa
|
Lähetetty: 31.07.2008 18:21 Viestin aihe: |
|
|
kivalo kirjoitti: | Sillä nyt ei ole vähääkään merkitystä onko yksi ase vaiko kolmekymmentä ainaskaan rikosten ehkäisemisen kannalta .Monikin tarvitsee erilaisia aseita metsästys,radalle ,pistoolilajit,jotenka äkkiä se 6 kpl täyteen tulee .Mutta niinhän se aina on suomessa ollut että mitä minä en ei saa muutkaan . |
onhan noita aseita ollut monenlaista eläessäni mutta on tullut myytyä pois tarpeettomana kun ei niitä kaikkia kerkiä käyttämään kuitenkaan en minä ainakaan ole aseita rikoksen estämisen takia hankkinut vaan ihan rata ja metsätys käyttöön johon tuo minun asevalikoima on ihan riittävä _________________ minäkö yksinkertainen nyt en oikein ymmärrä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kivalo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Lueppas kirppu uudestaan mitä kirjoitin .Minun murheeni ei ole se montako tussaria omistat tai haluat tahi tarvitset taikka mihin tarkoitukseen olet ne hankkinut.Hälyttävintä on se et moni metsästäjä /alan harrastaja taikka virkamiehet esittää sellaisia kommentteja että ei ole perusteltua omistaa enempää kuin 6 asetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Toiset tarvitsee enemmän aseita, kuin toiset. Itsekin olen tarpeettomia myynyt pois vuosien aikana ja yhtäkään niistä en ole takaisin kaivannut. Kohta taon Tikka H 45 auraksi, kun on tarpeeton. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|