Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 22:22 Viestin aihe: |
|
|
"Kohta taon Tikka H 45 auraksi, kun on tarpeeton."
Älä helkkarissa. Lahjoita ennemmin vaikka minulle.
Siitä saa luotipiipulla (esim. kal.30-30, aktiolle oltava ns. matalapaine-kaliiberi) oikein hyvän aseen peuran ja kauriin kyttäykseen. Laukaisukin jo valmiiksi lähes erinomainen. Uuden piipun vaihto maksaa suunnilleen saman verran kuin BAIKAL IJ-18.
Eli homman nimi se että alkuperäinen haulipiippu poikki sopivasti sulkujen etupuolelta, tilalle kierteillä tahi juottamalla luotipippu johon sitten työstetään sopiva pesä. Ulosvedinkin pelittää pienellä "säädöllä" kun on R-kantainen hylsy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kirppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2004 Viestejä: 957 Paikkakunta: jossain suomessa
|
Lähetetty: 31.07.2008 22:30 Viestin aihe: |
|
|
kivalo kirjoitti: | Lueppas kirppu uudestaan mitä kirjoitin .Minun murheeni ei ole se montako tussaria omistat tai haluat tahi tarvitset taikka mihin tarkoitukseen olet ne hankkinut.Hälyttävintä on se et moni metsästäjä /alan harrastaja taikka virkamiehet esittää sellaisia kommentteja että ei ole perusteltua omistaa enempää kuin 6 asetta. |
mihin niitä aseita tarvitaan enemmän kun tuon 5 tai 6 kun niitä ei kuitenkaan kaikkea kerralla pysty käyttämään _________________ minäkö yksinkertainen nyt en oikein ymmärrä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Moro
Kuolasin juuri vähän aikaa sitten Blocketissa myynnissä ollutta BRNO sivulukkoista ja rinnakkaispiippuista haulikkoa.Hintaa oli kokonaista 160 euroa!Suomessa oli myynnissä kolme kappaletta ko.asetta ja keski hintapyynti oli n.1100 euroa...
Onkelmaksi rupeaa vain tuleen ylläkäyty keskustelu aselupien määrästä ja omien asekaappien ahtaus.
Että koska se vallesanni saa tarpeekseen meikäläisen asehankinnoista ja kun sitten todella tarvitsen jonkun uuden aseen niin se nostaa kädet pystyyn, että "ei enää pysty, että mihkä ihmeeseen sää tarvit näitä kaikkia aseita"?
Vähän niin kävikin jo kun täytin eilen lupahakemukset no.17, 18, ja 19
Siinä yhdessä virkailijan kanssa käytiin läpi aseita joita omistan kun ilmotin, että yks menee taas vaihdossa ja yksinkertaisesti unohdin pari asetta, joista toisesta on vasta se ostolupa väliaikaisena kantolupana ja yks muovikortti on kateissa, kun setä sattu kuoleen talvella jolla ko.ase oli lainassa.Hain kyllä aseen ja kortin pois mutta en oikein tiä että mihin oon pannu sen kantoluvan.
Nimittäin mulla on tismalleen kaks paperilla samanlaista remarin pumppua ja kummankaan kantolupaa ei ollut mukana laitoksella.
Se toinen on jossain kotona mutta olin tullu juuri asekaupoilta ja jättäny sen toisen pumpun ja aseluvan sinne liikkeeseen.Olin aika nolona kun en osannut heti selvittää, että mikä ase meni vaihdossa.Virkailija halus sen heti kirjoittaa hakemuksen taakse, että mikä meni ko.aseeseen vaihdossa.
Samalla vedettiin yhdestä luvasta yksissä tuumin yks rinnakkaislupa yli, jota en enään tarvitse.
Siinä jo hätäpäissäni ehdin kertoa, että onhan osa aseista ns.perintöaseita joita ei voi edes käyttää, että vodaanhan ne deaktivoida jos on tarpeen, mutta virkailija tajus yskän ja sano että ei sillä nyt oo merkitystä, vaikka onhan sulla jo aikapaljon näitä aseita, että tuleehan se raja jossain vaiheessa vastaan, mutta ei tässä nyt siitä ole kyse ja luvat tulee sitten postissa...
Oli niin tyytyväinen, että meinasin lähteä maksamatta.Virkailija kehu kauniisti hymyillen, että pitäis nää vielä maksaakkin, että 80 euroa kiitos.
Vaihdoin Reminton Expressin 12/76 26" piipulla samanlaiseen, mutta 20/76 camo ja 21" piipulla pojalle.
Sekin on tavallaan ongelma, että kun ostaa lapsille aseita niin ne kartuttaa omaa rekisteriä.Ei sinne ostolupa hakemukseen oikein voi runoilla, että ase tulee oikeastaan 10-vuotiaalle jota opetan metsästämään ja ampumaan...
T:V-V _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kivalo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 23:31 Viestin aihe: |
|
|
kirppu kirjoitti: | kivalo kirjoitti: | Lueppas kirppu uudestaan mitä kirjoitin .Minun murheeni ei ole se montako tussaria omistat tai haluat tahi tarvitset taikka mihin tarkoitukseen olet ne hankkinut.Hälyttävintä on se et moni metsästäjä /alan harrastaja taikka virkamiehet esittää sellaisia kommentteja että ei ole perusteltua omistaa enempää kuin 6 asetta. |
mihin niitä aseita tarvitaan enemmän kun tuon 5 tai 6 kun niitä ei kuitenkaan kaikkea kerralla pysty käyttämään | No annappa sinä hyvä selitys sille MIKSI täytyy rajoittaa aseiden määrä johonkin kpl siis perusteltu syy.Jos jollain on tarve niitä ostaa uusia eri tarkoituksiin ,vaihtaa ,taikka muuten vaan keräillä ,onko pelkästään
halu holhota kenties rajoittajilla .Vihreä aate ,eu-fani ,mikä lie syy .Jos kaverilla on kaikki edellytykset kunnossa se on ihan sama hankkiiko se elämänsä aikana itselleen YHDEN vaiko KYMMENEN asetta esimerkiksi.Tämä juttu kenties on käsitelty tähän ,vaikuttaa vähän ..........
Hyvät jahtisyksyt niin yhden kuin kymmenien aseiden omistajille . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 07:18 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | "Kohta taon Tikka H 45 auraksi, kun on tarpeeton."
Älä helkkarissa. Lahjoita ennemmin vaikka minulle.
Siitä saa luotipiipulla (esim. kal.30-30, aktiolle oltava ns. matalapaine-kaliiberi) oikein hyvän aseen peuran ja kauriin kyttäykseen. Laukaisukin jo valmiiksi lähes erinomainen. Uuden piipun vaihto maksaa suunnilleen saman verran kuin BAIKAL IJ-18.
Eli homman nimi se että alkuperäinen haulipiippu poikki sopivasti sulkujen etupuolelta, tilalle kierteillä tahi juottamalla luotipippu johon sitten työstetään sopiva pesä. Ulosvedinkin pelittää pienellä "säädöllä" kun on R-kantainen hylsy. |
Ei ole mahdoton ajatus. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 01.08.2008 19:51 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | ...eli n. 100€. Tiedän hyvin koska juuri olen ostamassa asetta ruotsista En kuitenkaan linkin asetta. |
Hommaatko tilaamalla vai haetko itse? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlajorma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2008 00:02 Viestin aihe: |
|
|
Elkää hyvät veljet tänne palstoille noita linkkejä edullisista aseista laittako Nytkin kova kuume uuden lintuniuhan hankkimiseksi ja edellisen aseen luvat vallesmannilla työn alla Eilen lisäksi löysin hienon rinnakkaispiippuisen _________________ aina roiskuu kun rapataan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2008 07:20 Viestin aihe: |
|
|
"Hommaatko tilaamalla vai haetko itse?"
Ase tulee matkahuollon kautta. Tukholmasta voisi kyllä noutaakin. Koska en ole hakemassa mitään kasa-ammunta -asetta niin luotan myyjän tietoihin ja valokuviin aseen teknisestä kunnosta ja tarkkuudesta. Tuon kaliiberin aseella kun ei ole tarvettakaan hakea ns. kolikko-kasoja . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 02.08.2008 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Ostitko kenties itse Widforssilta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
makuyl Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2008 21:34 Viestin aihe: |
|
|
Ase löytyi itseasiassa tuolta. Samalla kaverilla on toinenkin ase myynnissä joten ilmoitus lienee vielä näkyvillä.
http://www.jagareforbundet.se/annonser/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 03.08.2008 12:29 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Pitäis löytää Ruotsista tuollainen Valmet shooting system. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 07.04.2009 15:16 Viestin aihe: |
|
|
Katselin tuossa Ace Gunin sivuja. Drilinkejä ja rihlakoita katsellessa heräsi kysymys että tuokohan ko. firma aseita Ruotsista?
5.6X52R kaliiperi on erittäin yleinen siellä ja noissa melkein kaikissa drillingeissä oli tuo kaliiperi.
http://www.ace-gun.com/product_details.php?p=375 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leverman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.04.2009 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Sieltähän ne on Ruåtsinmaalta peräisin, samoin kuin ainakin parin muun kotimaisen kauppiaan valikoimat pääsääntöisesti (eli Pyssypuoti ja Ase-ami). Hinnat on länsinaapurissa kohdallaan, joten kannattaa ostella isommissa erissä ja myydä sitten täällä yksittäin. Yleensä ottaen noissa on hyvänä puolena sekin, että keskiverto-svenskimetsästäjä pitää aseistaan parempaa huolta kuin suomalainen metsäjuntti, joista osa ilmeisesti vetää aseitaan hihnasta perässään pitkin metsiä, tai ainakin siltä ne näyttävät kun niitä tarjotaan vaihdossa, ja sitten pitäisi vielä saada niistä p-skoista ihan tolkuton hinta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|