Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pumppu-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2008 22:43 Viestin aihe: - |
|
|
Kysyn nyt tässäkin samaa asiaa, kun toisessa topicissa ei vastauskia tullut.
Että monelta olette menossa passiin? Itse arvelin mennä 4 aamulla. Ja olen johonkin 9 asti ja käyn syömässä ja 12 takasin. Ja 6 pois. _________________ TakametsienMies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 06.08.2008 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Mee ennemmin joskus klo 15 tietämissä ja oleile 20:00 saakka.
Aamulento alkaa pikkasen ennen auringonnousua, jos sellanen su aamuna nousee. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiramies Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Maa 2004 Viestejä: 537 Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa
|
Lähetetty: 06.08.2008 23:13 Viestin aihe: |
|
|
_________________ kuinka monta päivää on syksyyn ?
Viimeinen muokkaaja, Koiramies pvm 07.08.2008 00:41, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiramies Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Maa 2004 Viestejä: 537 Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa
|
Lähetetty: 06.08.2008 23:13 Viestin aihe: |
|
|
Huonolta näyttää viljojen suhteen. Ei puinnit ehdi. Täällä ei oo kun pieni parvi pelloilla. Ennen ollu jopa satoja.
Omalle ruokintapaikalle pitänee mennä sunnuntaina vaikka siellä ei käy kun parisenkymmentä kyyhkyä. Isommille pelloille sitten kun puinnit alkaneet.
Kyyhkyt lentelee iltasella hyvinkin vielä kahdeksalta ja yhdeksältäkin joten iltapassissa kannattaa kököttää koko ehtoo. _________________ kuinka monta päivää on syksyyn ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RusakkoKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2008 23:26 Viestin aihe: |
|
|
Ohraa muutama pelto puitu täällä.. Ja hernepeltojaki on alettu jo vetämään sileäksi.
Saa nähä miten käy..
Yksi hyvä paikka on jo avaukseen tiedossa mutta saa nähä mite käy. _________________ ▄▄█▀▀ █▬█ █ ▀█▀ ™ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kansleri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.08.2008 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Itellä oikea herkkupaikka erään vanhan autiotilan ympärillä olevan vehnäpellon laidalla. Pääsee vielä kiviraunion lomaan kytikseen.
Ainoa ongelma on, että vilja ei vaan kellerrä tarpeeksi ja saisi olla enempi laonnu. Mutta se on hyvä paikka katsella vaikka auringonnousua jos ei muuten.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikityttö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2008 23:45 Viestin aihe: |
|
|
tuosta ruokintapaikasta tuli suosittu kun siellä käy kauriit ja supikoiratkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 05:53 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Että monelta olette menossa passiin? |
Joka kerta sinne on tullut kimmerrettyä uskollisesti jo kello 4. Ja joka saakelin kerran pulut on aloittaneet lentonsa reilummin joskus kello 6 jälkeen. Nyt en perhana vieköön usko enää, että neljältä heräämällä saisin sen enempää puluja kuin aikaisempinakaan vuosina, lähden kello 0530 passiin. Ja sekin on liian aikaista tuollapäin. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pekkoherra Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.08.2008 06:56 Viestin aihe: Re: - |
|
|
pumppu-mies kirjoitti: | Että monelta olette menossa passiin? |
Viimeistään neljältä varmaan pellonreunalla että kerkee vähän pajuja asetella ja heittää naven paikoilleen. Viimevuosina ensimmäiset kyyhkyt ovat saapuneet klo 5.05 +-10min |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 07:39 Viestin aihe: |
|
|
Mä kyl sanoisin et jos viideltä on kaikki valmiina niin se kyllä riittää Ite oon joka vuosi ollu varttia vaille viis pellol, pestäny kuvat ketoon ja menny kojuun, ja koskaan ei oo kyyhkyt vielä ollu hereillä. Varikset kyl on aikaisemmin herääviä ja ne on jo ollu hereillä
Joo, enemmän toi sade haittaa siinä et pelloilla ei oo puimuri käyny. Nyt se kenel on hernepelto, puitu tai kunnolla lakoontunu pelto niin pääsee aika varmast kyyhkyn makuun. Meinaan silloin ku isol alueel on vaan yks tollanen sopiva pelto niin siellä on yleensä paljon liikettä. And I meen A LOT of... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 07:50 Viestin aihe: |
|
|
Oon minäki puoli kuuen aikaan monesti ekat puotellu. Ennemminki lentää, tosin niiden näkyminen riippuu usein jokiaavan sumutilanteesta.
Mutta hyvissä ajoinhan sinne pitää mennä. Ehtii asetella kuvat ja sitte juoda sen perinteisen fiilistelykahvin...
..joka usein päättyy siihen, että ensimmäinen kyyhky jo viuhtoo kuvien yli
On se "vanhankin" myönnettävä, että yhä vain sitä tahtoo tarttua semmonen pikkupojan into kun varhainen aamu alkaa tuoksua kostealle viljapellolle. Tietänette varmaan tuoksun...? _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 08:46 Viestin aihe: |
|
|
Todellakin!!! Puhut ihan asiaa deadline!!! Se fiilistelykahvi on just yks tärkeimmist ja hienoimmist hetkist, ku kuvat on paikallaan, koju pystyssä, äijä kojussa ja kovat piipussa. Ja usein just silloin ku on se muki huulilla, näkee ku aamun kajossa eka kyyhky lentää pellolle...
Mä en kyl yleensä oo saalista saanu ku joskus varttia vaille 6. Ekat linnut kyl näkee aikaisemmin mut ne yleensä lentää jonnekin langalle istumaan. Viime vuonna kyl kolme varista lens kuville niin et jouduin oikeen syöksymään kojuun kaivamaan asetta pussista ja laittamaan panoksia piippuun. Ehdin mä kuitenkin yhtä raapimaan sen verran et laulun sanoin "kaksi lensi pois"... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
j3pp3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 09:21 Viestin aihe: |
|
|
kerkiääpäs täältä haukiamiksen atk tunnilta kirjotteleen
meinaa räjähtää pää enää 3 päivää
:hasäsa08 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 09:25 Viestin aihe: |
|
|
Joku siinä kyllä kutkuttaa, ajatuksessa, että kohta pääsee taas metsästyskausi alkuun. Semmoinen odottava into alkaa kasaantua, kun miettii pulun liitoa peltoon, tähtäinristikon hakeutumista kyyhkysen keskelle ja liipasimen puristusta... Sitten saaliin haku ja odottelua... Taas tulee, liekö parempi ottaa haulikolla seuraavat... No nyt ne jo laski! Hitto tuohon tällään, ähäs jäipäs molemmat...
On se vaan mukavaa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamburhino Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.08.2008 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | korvestaja kirjoitti:
Piittaavatko kyyhkyt kurjista, vai luoko turvallisuutta? Näkys olevan muutama kurki pellolla, kun kävin kattomassa... |
Itse ainakin huomannut muutaman kerran sellaisen reaktion että kaikki kyyhkyt jotka ovat pellossa ja lähipuissa olleet ovat pölähtäneet lentoon kurkien saavuttua paikalle kailottamaan.
Tiedä sitten siitä mitä välittävät jo pellolla olevista kurjista ja tämäkin varmasti riippuu paljon pellon koosta.
Oma pelto noin hehtaarin ja eivät ainakaan siinä mahdu sovussa asumaan , näin ainakin omien havaintojen pohjalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|