Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
dxman ***
|
Lähetetty: 30.09.2008 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | jk. kyllä se seuruehommissa myös onnistuu. Pyydä päästä johonkin taka- tai sivupassiin ja ryhdy huutamaan. Olen noin saanut useita hirviä koirien ja toisten passimiesten tietämättä. Eläimet ovat tulleet huudolle ja naks. henki pois. |
Samaa tekisi mieli koetella, mutta meillä ilmoitetaan jahdin alussa, että hirvet metsästetään koirilla. Ns. pomppuhirven kaatajaa koiramiehet mulkoilee pahasti... No, tänä vuonna onkin 2/3 osaa vähemmän lupia kuin aiemmin, joten antaa koirien hoitaa vähät pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Barbi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2008 07:48 Viestin aihe: |
|
|
Mä katsoin että tuo oli lähinnä huumorilla heitetty slogan.. _________________ Paljon parempi unohtaa ja hymyillä kuin muistaa ja olla surullinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Haba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2008 08:47 Viestin aihe: |
|
|
5vasaa ja 4 aikaista nurin , 3 aikaista ja 1 vasa juoksee vielä. Toivottavasti säästyis sen verran että pääsis penikkaa koulimaan _________________ 100m ME 9,32s |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kala-Harri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2008 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Tarkoittaako Barbi minun kirjoitusta. Ei se mitään huumoria ollut. Yhtä hyvin demokraattisessa seurueessa saa ampua hirvet houkuttelemalla kuin koirilla, ajomiehillä tai muilla avuilla.
Joissain porukoissa koiramiehet ovat nostaneet itsensä liki Jumalan veroisiksi. Se on väärin. Jokaiselle pitää luoda samanlaiset mahdollisuudet. Jos joku sitten on niin pöljä, että tahtoo johonkin sivupassiin, niin sekin pitää suoda. Sieltä ne useat hirvet yleensä ammutaan. Itsekin olen suurimman, 14 -piikkisen ampunut sektorilta, johon ei mitään kukaan odottanut tulevaksi. Mutta niin vain tuli ja kuoli. _________________ Pääasia että mies viihtyy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Barbi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 08:20 Viestin aihe: |
|
|
hunter00 kirjoitti: | Barbi kirjoitti: | hunter00 kirjoitti: | Melkonen kehu haisee nuissa harrin jutuissa. |
Ahas...eikö voisi olla iloinen kaadoista ilman että täytyy tuo perisuomalainen luonne näyttää..
Ja katsos, toiset kun sen osaa... |
harri kirjoittaa:
Aikaa olisi kulkea hirvien perässä, joten tilatkaa nyt hurja metsien mies, mikäli hirvet eivät anna kotirauhaa. Pidän tonttinne siistinä hirvistä, voisi olla mainoslauseeni.
Tuo menee mielestäni jo vähän yli ja kyllä sen muutki osaa |
Tarkoitin tätä lihavoitua lausetta, kun joku mainitsi itsekehun haisevan...
......että minä pidin tätä lausetta sellaisena iskulauseena/mainoksena.
Lukaise ketjua edelliseltä sivulta. _________________ Paljon parempi unohtaa ja hymyillä kuin muistaa ja olla surullinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Tuo hirvien houkuttelu kiima-aikaan maastakäsin ei sitten ole mitään pumppuvikaisten hommaa, kaikki sonnit ei välttämättä känny pois kun lähtevät kiihkossaan tulemaan.. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kala-Harri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 18:18 Viestin aihe: |
|
|
No tuon kai jokainen tajusi vitsiksi. Enhän minä missään metsissä edes asu. Harmi jos joku menetti nyt yöunensa. Ei varmaan ole metsästäjä, jos noin pienestä liikuttuu. Äiti pyyhkii kyyneleet, ei huolta. _________________ Pääasia että mies viihtyy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hunter00 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Melkein meni tosiaan yöunet ja oikein kovasti kun nieleskelin ni sain pietettyä kyyneleet sisällä. Kerro toki pappa kun sulla tulee ne vetelät housuun sielä tunturissa sonnin vieressä ni lähetän sulle paperia ja äitini voi tulla pyyhkimään Uudet housut saat hoommata ite. _________________ Kaikki lämpimän p@skan tekijät on tapettavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Barbi kirjoitti: | Mä katsoin että tuo oli lähinnä huumorilla heitetty slogan.. |
Minun mielestä tänne ei huumori sovi. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kala-Harri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2008 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Jätetään kuule Hunter tämä tähän. Olen sen verran kellistänyt elukoita, ettei äitiäsi tarvitse vaivata mitenkään.
Jos on 5 karhua pistänyt nurin, katsonut kahden metrin päästä silmiin hurjistunutta ja haavoittunutta vesipuhvelia, niin ei yksi tai kaksikaan hirvisonnia saa housuihin mitään. Katos Huntteri, kun sitä varten on keksitty sellainen reikä, jonka päälle on pyöräytetty terästä. Teräkseen on kiinnitelty monenlaista materiaalia ja kampetta. Sieltä pienestä vipusesta kun vetäisee, alkaa sonnilla pahempi hätä olla.
En minä tuossa jutussani mitään kehunut, vaan vitsinä heitin sen metsien miehen. Erän sivuilla taas kuvasin tilanteen kuten se meni. Tai ne menivät.
Eikä sille mahda mitään, että toiset vuodesta toiseen saavat kaatoja ja toiset ei. Minäkin kuljen päivittäin reilun kympin lenkkejä tunturissa (tänään mm. 15 km ja 7 tuntia jahdissa). Kun tuon huhuilun osaa, kyllä niitä kaatomahdollisuuksia tulee enemmän kuin sohvalla makaillessa. Kun huhuiluaika menee ohi, alamme naakimaan ja siinäkin pitää osata jotenkin liikkua sekä ennen kaikkea tuntea eläinten liikkeet ja olinpaikat. Senkun kokeilette vain, onko tunturijahti helppoa.
Sama se on muussakin elämässä. Joku pärjää alallaan toisia paremmin kun hyvin pyrkii tekemään suorituksensa. Mitä näistä riitaa nostamaan. Ei pitäisi olla liian herkkä. Se kertoo henkilöstä paljon. _________________ Pääasia että mies viihtyy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika71 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 628 Paikkakunta: Keski-Suomi, Syvänmoa
|
Lähetetty: 03.10.2008 00:58 Viestin aihe: |
|
|
Meillä taas eräs ns. vahva persoona ampuu noin puolet seuramme lupamäärästä omasta kyttäyskopista. Tällä puolella tarkoitan 3-6 hirveä per syksy.
Muutamana alkusyksyn viikonloppuna toki voidaan metästää seurueena ja koirilla... Noin kuukauden jahdin jälkeen siirtyy seura lähes yksinomaan kyttäysjahtiin riistapelloilta. Kyllä kannustaa koiramiestä. _________________ Made In Finland |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiomalaikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 11:15 Viestin aihe: |
|
|
Voi !&%¤#"! mikä pelle toi Kalaharri. Etelänpelle on tappanu pari hirveä täältä lapista ja on nii !&%¤#"! hirvimies että.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiomalaikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 11:39 Viestin aihe: |
|
|
Ja ihan viis karhua...nekin täältä itäiseltä poronhoitoalueelta vai...Senverran poika kyllä kehuja ansaitsee, että saaliskuvat osaa fotosopata... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hunter00 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 14:20 Viestin aihe: |
|
|
Pelle mikä pelle. Kehuu itteä tarkka-ampujaksi ko on hirveen osunu, niitten täytyy kyllä olla sitte pieniä sielä tunturissa _________________ Kaikki lämpimän p@skan tekijät on tapettavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
borntohunt Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.10.2008 16:12 Viestin aihe: |
|
|
No huhhuh minkälaista keskustelua METSÄSTÄJILTÄ vieläpä kesken kauden!! Porukan pitäisi olla kytillä eikä vaan pyöriä täällä kateellisena haukkumassa muiden onnistumisia. Se on sitten varmaan oikeen TOSImies kun ampuu hirven, eikä puhu kellekkään mitään, korkeintaan johtajalle ilmoittaa että yksi risti lisää. Minä ainakin kun satun kaatamaan hirven, olen yleensä senverta tyytyväinen,( varsinkin jos olisin houkuttelemalla onnistunut suuren sonnin saamaan) Että kyllä siitä mielellään vähän porukoille kehuisi.
Menkää perskele metälle, ja lopettakaa tuo turhan pa###n jauhaminen!
Onnittelut mun puolesta Harrille, ite onnistuin eilen kaatamaan vasan pellolta melko pitkään matkaan, tarkemmin en kerro ettei mee kehumiseksi...
Eikä tullut ihan helposti, neljänä iltana kyttäsin, kerran 4 h putkeen kunnes onnisti. Ampua olis voinu aikaisemminkin mutta vaan varmoilta paikoilta iltajahdissa. _________________ Yildiz spzm 12/76
Tikka m695 300 win mag
Remington 581 22lr
CZ 550 375 H&H |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|