Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jasukki
|
Lähetetty: 14.11.2008 21:36 Viestin aihe: linnun jauhinkivet ja lyijyhaulikielto |
|
|
oletteko katsoneet vesilinnun/kanalinnun kivipiiraaseen,ainaski pohjois-karjalan alueella siel on vaan valkeita jauhinkiviä.miten lie muualla suomessa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2008 21:54 Viestin aihe: |
|
|
On muunkin värisiä. Pääasiassa kvartsi? kiviä tuntuisi olevan omalle kohdalle sattuneet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koillinen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.12.2008 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Joitakin metson kivipiiraita olen puhdistanut ja ottanut kivet talteen. Yhdessä oli yksi lyijyhauli mukana kivien seassa. Vesilintuja ei ole tullut tutkittua vaikka Liminganlahden lättäjalkojakin on ammuttu. Siellä nyt luulisi haulien tarttuvan nokkaan kuten myös Hailuodon vesillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
koilliskaira ***
|
Lähetetty: 18.12.2008 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Olen avannut ja "tutkinut" satoja kivipiiraita, sillä otan ne aina syötäväksi.
Keran olen yhdestä telkästä löytänyt useita hauleja kivipiirasta. Ammuin sen toissa syksynä Sallasta eräästä mutalampareesta. Oli raavas telkkä joten onhan se ehtinyt kiertää vaikka missä. Haulit oli jo jauhautuneet litteiksi. Huomasi hyvin selvästi kivien joukosta.
Telkkä oli muutenkin erikoinen tapaus sillä se oli napsinu mustikoita naamariin..kivipiira paljasti senkin.
Iso ja hyväkuntoinen vieläpä. _________________ Ne on saamamiehet ja pyytömiehet erikseen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika h Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.01.2009 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän sorsat mustikoita syö, joka päivä niiden kypsymisen jälkeen!
Muutamia hauleja on löytynyt sorsista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2010 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Telkän kivipiirassa olen haulin nähnyt minäkin. Kivien joukossa siis, eikä kivipiirassa haulinreikiä, vapaaehtoisesti oli sen napannut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|