Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hector Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2008 21:49 Viestin aihe: |
|
|
dxman kirjoitti: | |
Kunhan käyttää riittävän krouvia luotia niin ei onttoja paikkoja tahdo löytyä . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SEL Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.10.2008 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Pari tapausta kun armonlaakia ei ammuttu:
1. Ampuja meni pistämään sarvipäätä reppu selässä. Hirvi kampes pystyyn ja ampija repun viilekkeestä mukaan, onneksi oli aukko ja viileke katkesi ajoissa, meni kuitenkun mukana muutamia metrejä.
2. Oli hirvi kumossa ja ukot ympärillä pyssyt tyhjennettyinä puuta vasten ja pentukoira retuutti hirveä. Tästä suivaantuneena hirvi nousi ja lähti ja meni menojaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tupella Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2008 10:31 Viestin aihe: |
|
|
Pystyyn kampeavat ovat yleensä olleet yläokahaarakkeisiin ampumalla lamautettuja. Jos on menoreikä selvästi lähellä pitkiä karvoja, ammu heti niskaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussi78 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.10.2008 11:35 Viestin aihe: |
|
|
Joo säkään ku ammut, heittää hirvi hienon kuperkeikan... Mutta poistuu paikalta kotvan päästä. Aina ku hirvi tippuu / heittää kuperkeikan heti osuman jälkeen, niin pitää olla valmiina ampumaan uudestaan. Mutta jos juoksee palan ja kaatuu, niin silloin tuskin karkaa enää. Jos hirves on elonmerkkejä ku pääset kaadolle, niin ei se armonlaukaus niin paljon maksa ettei sitä vois aina tehdä. Muistaa vain enste viedä koiran kauemmas. Eikä sinne kaadolle mennä sitte jalkojen puolelta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valaisija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2008 12:26 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Meni etujalan etupuolelta sisään, tuli toisen puolen kainalosta ulos ja jäi nahan alle. Korkeus oli hiukan alle "ratahirvikympin". Eli kyllä se läpi meni ihan siitä mist mun käsittääkseni pitäiskin Mut kun ette usko niin ette sit usko. Pitää jäädä odottamaan et jollekin käy vastaavalla tavalla. Mitä EN tietysti toivo... |
Toki uskotaan, älä sitä epäile. Tapaus vain on niin uskomaton, jotain siinä on täytynyt käydä. Olisiko luoti ollut kova eikä toiminut tai aukesi hitaasti?
Tuo osumapaikka katkaisee suuret suonet ja siitä heitetään helposti voltti.
Noi tyhjät paikat ovat liian lähellä rankaa. Jos luoti toimii niin niistä kohdin hirvi putoaa heti. Tiedän näitä tapauksia olleen ja voisi miettiä onko se toinen laaki sittenkään aina turha. _________________ Muista Matti Vanhasen asevastaisuus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2008 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Erikoinen ja uskomaton se tilanne mullekin oli Ja sen takia olen vieläkin aika varpasillaan ku meen kaadolle...
Joo, se rankalaukauksen jälkeen nousu onkin paljon yleisempää. Senkin olen nähny ainakin kerran Onneks oli uus pati piipussa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Julma-Henri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2008 16:57 Viestin aihe: |
|
|
no riippuu vähän tilanteesta. jos hirvi liikkuu vielä kun on menossa pistämään niin sillon tulee ammuttua armonlaukaus. tapauskohtasesti mennään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olsa Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tonko Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Hel 2005 Viestejä: 228 Paikkakunta: Koillismaalta
|
Lähetetty: 22.11.2008 23:34 Viestin aihe: |
|
|
No pärkele jos se konkurssi on yhdestä panoksesta kiini niin eihän sitä armonlaukausta kannata ampua, sehän on selevä. Meillä kuitenkin ollut tapana kaivaa ne tarvittavat kuulat vaikka aitanseinästä, ja sitten valettu ne uudelleen. Elekää tosiaan turhaan ampuko sitä niskalaakia,ja sitten kun se hirven kopara kolahtaa korvalliselle niin elekää tuluko sanomaan että ette tienny jotta nuin vois käyvvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
optimikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Kes 2007 Viestejä: 2785 Paikkakunta: Ala-Lapin kuusi
|
Lähetetty: 24.11.2008 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Johtopäätöksenä viesteistä siis ettei ole tarvetta _________________ Hallittu kaaos = selkeä epäjärjestys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 24.11.2008 17:27 Viestin aihe: |
|
|
eipäs vaan johtopäätöksenä että jos elukka kituu, niin coup de grace, ja jos ei, niin sitten ei. _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
quattro Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2008 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Itse oon ampunut jos vähänkin sätkii vaikka tiedän että kyllä se henki pakenis jos vähän oottelis. Ei se yks reikä siellä korvan takana haittaa ja tulee itelle ainakin parempi mieli ku sätkintä loppuu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
topintam Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2008 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Puukko niskaan vasalle niin rauhottuu het, aikaisii ei taida kannattaa mennä sorkkimaan, _________________ -itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
psk123 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2008 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Joo ei mulla katkes puukko |
|
Takaisin alkuun |