Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Redjur Vieras
|
Lähetetty: 05.11.2004 16:34 Viestin aihe: Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ? |
|
|
olen aina ihmeteellyt näitä jousimiehiä `?
Samaistuvatko he legendaariseen Robin Hoodiin vai peräti Ameriikan intiaaneihin hiippaillessaan sukkahousuissaan kasvot naamioväreillä maalattuna metsässä ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kivi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Huh 2004 Viestejä: 60 Paikkakunta: Vapaa metsästysoikeus
|
Lähetetty: 05.11.2004 18:22 Viestin aihe: pum pum huti |
|
|
Olen aina ihmetellyt näitä pyssymiehiä?
Samaistuvatko he legendaariseen David Crockettiin vai peräti Ruotsalaisiin musketööreihin hiippaillessaan Björn Borg kalsareissaan kevyt metsästysmeikki kasvoillaan metsässä ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
että näin Vieras
|
Lähetetty: 05.11.2004 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Nykyisenä teknillistyneenä aikakautena on paljon helpompi ymmärtää ruutiaseella metsästäviä kuin noita jousimiehiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
paremminkin näin Vieras
|
Lähetetty: 05.11.2004 21:34 Viestin aihe: |
|
|
että näin kirjoitti: | Nykyisenä teknillistyneenä aikakautena on paljon helpompi ymmärtää ruutiaseella metsästäviä kuin noita jousimiehiä. |
Tuo asenne nyt kertoo vain oman mielen pienuudesta ja pienimunaisesta jokapäiväisestä salattujen elämien tuijottelusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A-P Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.11.2004 02:17 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen tässä vuosia metsästellyt vain ja ainoastaan haulikolla ja kiväärillä...
Mutta onneksi tänä vuonna tarjoutui tilaisuus niinkin hienoon metsästysmuotoon kuin jousimetsästykseen , ja vielä sitä isompaa riistaa jousellla.
Jousimetsästystä aion ehdottomasti jatkaa muun ohella ja toivon todellakin että suomen lainsäätäjä ymmärtää jousimetsästystä sen verran että sallii kaiken riistan metsästyksen jousella.
Vielä en ole onnistunut riistaa kaatamaan jousella mutta uskoisin että kohtuullisen pian pääsen siihen tulokseen.. tosin mikäpä kiire tässä on...
Hienoja tapahtumia riistaeläinten puolelta olen nähnyt kahtena viikonloppuna huomattavasti enemmän kuin normaalisti koko vuonna , jousimetsästys kun on luonteeltaan erilaista kuin ruutiasemetsästys.
Ja ennenkaikkea hyuomattavasti vaativampaa mutta myös palkitsevampaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 06.11.2004 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Sukkahousut jalakaan uusi päivä alakaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A-P Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.11.2004 17:58 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mä käytän ainakin ihna samoja metsästys vaatteita kaikessa metsästyksessä ,, myös jousi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
arttu Vieras
|
Lähetetty: 06.11.2004 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Joo, kyllä mulla ainankin on sama kalvopuku päällä lähden sitten jousen taikka haulikon kanssa metsään . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 07.11.2004 11:29 Viestin aihe: |
|
|
Jousen kanssa liikuttaessa, mitä aikoinaan harrastin, on tietty erilaista kuin haulikon kanssa liikuttaessa. Liikkuminen rauhallisempaa ja ympäristön tarkkailu jotenkin toisen laista, jännempää kenties. Riistaahan pitää päästä lähemmäksi mitä haulikolla. Moniin vuosiin en ole jousta käyttänyt, tuolla se Bear Grizzly vastakaarijousi on "telakalla" valmiina seuraavaa jousikipinää varten
Jousi on metsästysmuotona hyvä/hieno vaihtoehto siinä tilanteessa kun alkaa päästä eroon riistaan saamisen ehdottomuudesta ja haluaa nauttia metsästyksen jännityksestä 100%:sti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Äijä Vieras
|
Lähetetty: 07.11.2004 20:13 Viestin aihe: |
|
|
Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ?
Ei ole.
Jaloin on keihäällä metsästys. Vihreät pikkukalsarit jalassa.
Vartalo värjätään mudalla maastoon sulautuvaksi.
Talvella ei mutaa vaan tervaa ja valkoisia höyheniä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rambe Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.11.2004 01:59 Viestin aihe: |
|
|
Olisko se vähän niinku tuo perhokalastus tuolla kalastuspuolella
Itsellä kun siihen seottua kävi niin että KIVAA oli mutta ei saanut juurikaan kaloja niinkuin kone-ongella aiemmin...
Mutta kun usko oli luja ja harrastus eteni alkoi saalistakin aina silloin tällöin karttua...
Minä en arvaa jousihommaa kokeilla vaikka se kovin kiinnostaisi, pelkään että jäisin siihenkin koukkuuun...
No ehkä sitten jos peuraakin saisi jousella kytätä _________________ Juohtuipa vain mieleeni...
ps.270W |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2004 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuo jousella metästys on sentään perinne, sillä onhan se vanhimpia ja tärkeimpiä aseita mitä ihminen on evoluution aikana kehittäny. Sillä saatiin riistaa => ruokaa!
Helppoahan se on nykyään vaan joku teeri pudottaa huippu aseilla latvasta ja hirviki kuolee nopsasti mutta entivanhaa kaikki oli erilaista. Riistan viereen piti hiipiä kuin aave ja taidolla kaataa se
Kyllä minä en yhtään mollaa jousimetsästystä, vaikka en jousta omistakaan, mutta olen kyllä miettinyt hankkivani sellaisen joskus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TK Vieras
|
Lähetetty: 03.12.2004 15:03 Viestin aihe: Re: Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ? |
|
|
Redjur kirjoitti: | olen aina ihmeteellyt näitä jousimiehiä `?
Samaistuvatko he legendaariseen Robin Hoodiin vai peräti Ameriikan intiaaneihin hiippaillessaan sukkahousuissaan kasvot naamioväreillä maalattuna metsässä ? |
Minä samaistun kiitollisena esi-isiini, jotka ruokkivat perheensä jousella tuollaiset 15 000 vuotta ennen kuin aidosta eränkäynnistä täysin vieraantunut agraari-insinööri keksi, että elämän voi ottaa myös hiiltä, rikkiä, salpietaria ja lyijyä putkeen sullomalla.
12-vuotisen jousimetsästysharrastukseni aikana en ole vielä naamaani maalannut, ja sukkahousujakin vain nuuhkin salaa vaimon ollessa kauppareissulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 03.12.2004 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Igor kirjoitti: |
Helppoahan se on nykyään vaan joku teeri pudottaa huippu aseilla latvasta ja hirviki kuolee nopsasti mutta entivanhaa kaikki oli erilaista. Riistan viereen piti hiipiä kuin aave ja taidolla kaataa se
|
Voihan sitä ruutipyssynkin kanssa hiipiä riistan viereen. Eikös vain? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valaisija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2004 18:59 Viestin aihe: |
|
|
Pyssymies kirjoitti: | Igor kirjoitti: |
|
Voihan sitä ruutipyssynkin kanssa hiipiä riistan viereen. Eikös vain? |
eiköhän se pidä vieläkin hiipiä kuin aave sen riistan viereen ja taidolla kaataa se |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|