Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Eemeli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.01.2009 13:12 Viestin aihe: Sadolin puuöljy |
|
|
Onko kenelläkään kokemuksia Sadolin puuöljystä tukkiöljynä?
Teetin erään tukin aikoinaan jo poismyymääni pienoiskivääriin sepällä ja muistelen, että hän käsitteli pähkinäpuutukin juuri tuolla aineella. Siistiltä näytti, vieläkin toisinaan harmittaa tuon tukin kohtalo. Kaikkee sitä pitää mennä myymään...
Nyt sitten aikeena ottaa projektia ja laittaa Tikkaan uutta pinnoitetta ja arvelin josko kokeilis tuota. Hakutoiminnolla en ainakaan kenenkään kokemuksia tuotteesta löytänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Termari Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.01.2009 01:47 Viestin aihe: |
|
|
Ite en oo aseeseen tuota käyttänyt, mutta jonkinsortin kovapuusta tehtyihin puutarhamööpeleihin kylläkin. Mielestäni öljy ei imeytynyt kovin hyvin. Öljy jätti siten myös hieman tahmaisen pinnan, joka kylläkin häipyi ajan myötä. Aseen tukki joka on jo valmiiksi öljyinen tuskin imee uutta, varsinkaan ei niin fiiniä öljyä itseensä.
Itse olen käyttänyt Tarkka-merkkistä väritöntä öljyä. Vaikka pullo on vaatimattoman näköinen, olen tyytyväinen sen antamaan kosteussuojaan. Kerran vuodessa olen aseen tukit öljynnyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildgame Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 968 Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.01.2009 22:34 Viestin aihe: |
|
|
Iteon tullu jonkin verran käytettyä Osmo coloria kun sitä nuilta työmailta tuppaa joskus aina jäämään. Vielä en ainakaan oo seitsämässä vuodessa mitään huonoa havainnut, kerran vuoteen toistan käsittelyn _________________ Respect the Game.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.01.2009 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Osmo on huonekalukäyttöön mielestäni aika mukava aine. Imeytyneekö tarpeeksi tukkiin? Ei mahda kovin syvälle tunkeutua. Ohennettu esim. Danish Oil menee millitolkulla puuhun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2009 00:40 Viestin aihe: |
|
|
Osmo on hyvää tavaraa huonekaluihin ja täyttää myrkyttömyysvaatimukset hyvin. Älkää niitä maaöljypohjaisia tisleitä sutiko aseidenne tukkeihin. Ligniini hajoaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tomi-s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2009 14:31 Viestin aihe: |
|
|
Värittömällä osmolla vetelin haulikon puuosat tuli ihan mukavan näkönen pinta eikä tunnu kosteus jäävän puu osiin. _________________ ja niin maan perusteelisesti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|