Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jone Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Maa 2004 Viestejä: 30
|
Lähetetty: 11.11.2004 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Ensin omistin suzuki SJ410 -83 (1,2 datsunin koneella). Hyvin meni ja voimaakin oli riittävästi (70 hv). Lukkojen puuttumisen koin puutteeksi joten myin sen. Nykyään "maasturina" on VW Caravelle syncro 1,6 td
-88 ja siihen olen ERITTÄIN tyytyväinen. Menee lähes mihin vaan ja on sähkölukot. Ainoa puute on tehon puute. Mahtuu koirat, sukset, lapiot ja ukot sisätiloihin. Kuluttaa n. 10 litraa satasella seka-ajossa ja vero on 80 euroa vuodessa. Suosittelen lämpimästi! _________________ Ei oo sakun voittanutta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 11.11.2004 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan tuollainen lyhyt Suiska Vitara ihan pelkkä kaupunkimaasturi vai saisikohan tuollaisesta esim. korottamalla jonkinmoista kampetta maastoon?
Tuommoisia olis Saksanmaalla hurumykke ja halvalla. Vielä rättikattoisia, että vois sitten kesällä kruisailla terassille ja eukko kruisailisi sitten takasin kotia kun itse keikkuis huppelissa lavalla seisoen ja kaaresta kiinni pitäen kuin elokuvissa konsanaan...
Noniin, menipä taas... _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 12.11.2004 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Nissa king gab -87 sd 25 4x4 ihan käypä peli. Paras kuorma jahdissa 1 nuppa, 1 vasa, 5 miestä lavalla ja kopissa kuski + 1 mies ja kaksi koiraa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Samurai Vieras
|
Lähetetty: 14.11.2004 18:50 Viestin aihe: |
|
|
Petteri_N:
Oli viime viikonloppuna koeajossa Suzuki Vitara 1.6i, juuri tuotu puolirättikatto/irrotettava kovakatto saksanmaalta. Myyjä sanoi heti, että ei ole mikään maasturi, mutta tuota ei uskottu, kotiin auton kanssa ja alle korkeammat/karkeammat renkaat ja poikain tekemällä Off Road radalle kokeilemaan. Meni radan perusosan läpi kunnialla, muutaman kerran oli vaikeuksia, mutta esim. standardi Pajero ei tuosta radasta selvinnyt vaikka ei vielä mikään mahoton, eli hiekkakuopille rakennettu harjoitusrata, jyrkkiä nousuja, laskuja, liejua, vettä, louhikkoa jne. Niin paha rata kuitenkin, että sellainen joka ei ole maasturissa ollut matkassa ei usko, että siitä menisi läpi asti. Omilla renkailla hyvä ajaa maantiellä, lähes henkilöautomainen, paras vanhemmista millä oon ajanut. Polttoaineenkulutustakin tuli seurattua eli 120 kilometriä maantiellä vei 9 litraa ja ei tuntunut maastossakaan vievän enempää. Kauppoihin ei päästy, koska myyjä meinasi kusettaa oikein kunnolla hinnan suhteen eli jos tuollaista mielii saa kolme kertaa halvemmalla kun hakee saksanmaalta. Niin ja saatiin huippunopeuttakin 160 kmh mittarin mukaan maantiellä eli kova menijä, vääntöä tosin sais olla enemmän, mutta onhan niitä 2 litraisellakin koneella ja pidemmällä korilla mikä parempi ajaa maantiellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 14.11.2004 21:48 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos tiedosta Samurai! Tuo lyhyt kiinnostaa juuri siksi, että siinä on niin tajuttoman pienet nuo ylitykset ja lyhyt akselivälihän vaan parantaa ketteryyttä ja kulkevuutta maastossa. Käyttö olisi ehkä mallia mettäkaveri/vaimon kauppakassi. Ja tietty sitten se terassille ja takaisin ajelu _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Samurai Vieras
|
Lähetetty: 14.11.2004 23:51 Viestin aihe: |
|
|
Tuli pistettyä tilaukseen tuollainen paikalliselta autokoijarilta, joka hakee viikottain autoja saksanmaalta, otan kuitenkin normaalikattoisen ja taitaa olla pikkaisen halvempiakin kuin rättikattoiset "imagoautot". Kauppakassina menee varmasti, mutta voi käydä niin että on menetetty auto kun antaa naiselle käyttöön ne meinaa jotenkin ihastua noihin Suzukeihin, ite saan joka kerta haukut kun tuun mettästä likasella autolla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 28.11.2004 01:18 Viestin aihe: |
|
|
Nykyään LC60 vm.81 3+3 paku, ensin oli pätkä Patu ja sitten bj42. Hirvimetillä ajelen vaan teitä pitkin ja ruhot roudataan traktorilla tai vedetään porukalla tilanteen mukaan, joten en tartte autoa itsessään metsään menemisen takia. Tie loppuu niin reppu ja kivääri selkään ja menoks.
Vanhassa LC:ssä riittää mulle ajo-ominaisuudet metsäautoteille ja tilaakin on ihan kivasti.
Jos ajelisin ihan metsässäkin niin toi Suska olis siihen ihan kiva: kevyt ja näppärä peli.
Tää mun rohjo on metsään raskas mutta kankea. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
Liittynyt: 06 Hei 2004 Viestejä: 599 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 28.11.2004 11:00 Viestin aihe: |
|
|
Omistaako kukaan Suzuki Jimnyä? Minkähän lainen ajokki se olis.. Ei ole kuin 1.3 koneella, 4x4 ja aika pieni kokoinen..Täälä yhdellä metsähallituksen mihellä on sellainen -99 mallinen ja se ainakin sillä päästeli metsässä mettäkoneen perässä ilman mitään vaikeuksia _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koillislappi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 24 Mar 2007 Viestejä: 63 Paikkakunta: Pohjoinen
|
Lähetetty: 04.06.2011 14:05 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään kokemuksia toyota rav4 06 citymaasturissa bfgoodright all terrain renkaista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sabatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 425 Paikkakunta: Isokyrö
|
Lähetetty: 04.06.2011 17:30 Viestin aihe: |
|
|
Ennen oli sutsuki sj410,korotettuna, insa saharat alla ja vinssi nokassa. Nyt gen 1 pätkä pajero korotuksilla, mutapyörillä, turvakaarilla, vinssillä ja helvetinmoisella hardox panssarien määrällä varustettuna ja mielestäni paljon huonompi etenemään kuin suzuki.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 09.09.2011 22:50 Viestin aihe: |
|
|
Laitoin juuri Suzuki Sj410:n.
Pitää huomenna mettälinnustus reissulla tunnustella että miten etenee
Tekee jo mieli ruveta purku hommiin tämänkin kanssa mutta koitetaan pari reissua edes malttaa _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapanih Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2007 Viestejä: 1290 Paikkakunta: Posio
|
Lähetetty: 10.09.2011 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Jätä kuiteskin ase kotio, jos maasto-ominaisuuksia meinaat kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jar-sk-i Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tam 2007 Viestejä: 155
|
Lähetetty: 10.09.2011 09:03 Viestin aihe: |
|
|
se nyt on iha sama onkose ase vai ei mukana |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M..M Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Kes 2011 Viestejä: 594 Paikkakunta: POHJOIS-SAVO
|
Lähetetty: 10.09.2011 09:19 Viestin aihe: |
|
|
jar-sk-i kirjoitti: | se nyt on iha sama onkose ase vai ei mukana | eipä muuten ole, maastossa et saa kuljettaa metsästys asetta ajoneuvossa. ja metsäauto tie ei ole maastoa. mutta ojan toinen puoli jo on. _________________ MITÄ ET TEE TÄNÄÄN, EI SITÄ TARVITSE TEHDÄ HUOMENNAKAAN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|