Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
||hunter
|
Lähetetty: 25.01.2009 14:07 Viestin aihe: miten rakentaa kamera teline aseeseen? vai voiko ostaa josta |
|
|
eli miettiny tässä kuinka aseeseen saisi tollaisen normin digikameran kiinni? onko kellään itse rakennettuja telineitä jne?jos on voisitteko ystävällisesti laittaa viesti ja ohjeita? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Körmy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2009 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Ois hyvä vähän saada perus tietoa että mihin aseeseen? Kivääri,haulikko,mikä kaliiperi? Niin ja sitten tietysti se että minkälaisen kuvakulman haluaa kuviin eli mihin kohtaan se kamera pitäisi kiinnittää? Se myös mietityttää että miten aiot toteuttaa sen kameran laukaisemisen samalla aikaa kun ammut esimerkiksi aseella? Lienee sillonhan se kuva on tarkoitus saada. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olba84 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Kamera kiinni aseessa aiheuttaa kyllä sellaista sekametelisoppaa heilumisineen, että ei kyllä kovin laadukasta kuvaa voi odottaa. Paras olisi, jos toinen kuvaa ja toinen esittää metsästäjää. Voihan siinä aseessa kamera olla kuvaajan lisäksi ja lisää sitten sopivasti kuvaajan ottamaan pätkään kohtia aseen kamerasta. Itse toivoisin, että käytettäisiin jalustaa siinä videokamerassa ja vältetään sitä zoomailua edestakaisin ja toinen tietenkin kuvaamassa. Usein laukauksen jälkeen se aseen kamera kuvaa tietä ja ainakaan minua ei kiinnosta se tienpinta yhtään. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
||hunter
|
Lähetetty: 26.01.2009 11:39 Viestin aihe: |
|
|
joo eli haulikkoon ennimäkseenkin ja video toiminnalla kuvailisin eli video kuvaus pyörisi koko ajan. tietenki se olisi parempi jos olis oikee kuvaaja mukana mut muija kaveri ei jostain kumman syystä suostu tulemaan kattoon ja kuvaan eläinten "lahtaamista" . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Oletko tarpeeksi kauniisti pyytänyt. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Miksi sitä kuolevaa lintua muuten täytyy kuvata ? Eikö saalis riitä todisteeksi, vai ?
Allekirjoittaneen mielestä linnut kuvataan elävinä ja syödään kuolleina. Digikameralla voi toki ottaa halutessaan muiston jos sattuu saaliina olemaan jotain erikoisempaa mutta amatöörin kuvaamasta (ja vielä kamera kiinni heiluvassa aseessa) videosta ei saa kuin pahan mielen kehnosta lopputuloksesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
||hunter
|
Lähetetty: 26.01.2009 11:51 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Oletko tarpeeksi kauniisti pyytänyt. |
vaikka kuinka monesti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 13:48 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Allekirjoittaneen mielestä linnut kuvataan elävinä ja syödään kuolleina. |
Olen täysin samaa mieltä. Kun kuvataan saaliin kuolinpotkut, niin sillä kyllä tehdään hallaa metsästysharrastukselle. Vaikka kuinka perustellaan, että se kuuluu metsästykseen, niin ei kaikkea sentään pidä näyttää. Eihän me kaikkea kerrota siitäkään, että mitä me kotona harrastetaan. Netissä julkaistut metsästysvideot on suurimmaksi osaksi huonoja, mutta muutama hyvä mahtuu joukkoon. Minulla on yksi tuttu kameramies, joka työskentelee Yleisradiossa. Hänen kuvaamia pätkiä kun olen katsonut, niin jätän suosiolla videonkameran ostamatta ja tyydyn pelkkään kameraan ja näytän ujosti hänelle joskus ottamiani kuvia. No, minä olenkin pehmometsästäjä ja laitan pään pensaaseen ja sanon hui. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
visvasyylä Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 20:11 Viestin aihe: |
|
|
Tässä maailman pienin HD (720p) kamera:
http://www.theflip.com/
Pitää itse kokeilla laittaa normi kamerakierreruuvi (1/4") tukevan lippalakin lipan tyveen ja siihen normi digikamera - Canon Ixus 90 IS. Siinä on kuvanvakaaja (tärkeää) ja oikea kuvanlaatu (vielä tärkeämpää).
Minusta tällä tavalla kiinnittäen tulee parasta laajakulmaista kuvaa - lähestulkoon samaa livekuvaa kuin mitä itse tilanteissa katsoo. Kuvausvalonkin voi laitella hämärässä jos haluaa - esim. Fenix LD2 kotelossaan korvan yläpuolelle kiinni. _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
visvasyylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2009 22:24 Viestin aihe: |
|
|
juurikin noin sen pitäs mennä.ylläolevaa kirjoittajaa lainatakseni.
monessa hienossakin videopätkässä tunnelma tahtoo mennä pilalle kun kamera alkaa ihmeesti kuvaamaan taivasta,maata ja niin poispäin kun tilanne käy kuumimmillaan..sitten kun siihen lisätään latausliikkeet niin aika sekavaltahan kuvaussessio silloin näyttää.
kamera sellaiseen paikkaa missä se parhaiten pysyy vakaana,niin kuvausjälkikin on sen arvoinen sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|