Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
nere
|
Lähetetty: 05.02.2009 18:12 Viestin aihe: MIstä varaosia? |
|
|
Vuoden 1963 Tähti rinnakkaispiippuisesta haulikosta katkesi iskurinpiikki, ilmeisesti oli karkaistu liian kovaksi. Mistähän saisi Tähtiin varaosia? Käytin asetta asesepällä, mutta sanoi että korjaaminen erittäin työlästä ja vaikeaa, koska iskurinpiikki ei ole ns. "perinteinen" (helposti korjattava), vaan piikki jatkuu pitemmälle koneistoon . Ase ostettu 1960-luvulla Keskolta.
Jos joku tietäis..
Kiitos!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leverman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 15:47 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän noita vanhojen venakkojen varaosia ole kaikilla pitempään toimineilla asesepillä...Kuopion "aseinsinööri"?? Suihkolla ainakin luulisi olevan, vaikken ko. "sepän" palveluksia kyllä mihinkään korjaustöihin kyllä käyttäisi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 16:10 Viestin aihe: |
|
|
leverman kirjoitti: | Eiköhän noita vanhojen venakkojen varaosia ole kaikilla pitempään toimineilla asesepillä...Kuopion "aseinsinööri"?? Suihkolla ainakin luulisi olevan, vaikken ko. "sepän" palveluksia kyllä mihinkään korjaustöihin kyllä käyttäisi... |
Miksi et käyttäisi palveluksia korjaustöihin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leverman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Enpä taida alkaa asiaa tässä enempää ruotimaan, mutta tiedän, että näilläkin sivuilla keskustelee useampia henkilöitä, joilla on ko. pajasta sangen mielenkiintoisia kokemuksia...itse suoritin taktisen vetäytymisen sepäntyön teettämisen suhteen siinä vaiheessa, kun hra insinööri valaisi minua kertomalla Brnon olevan espanjalainen haulikko... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 22:02 Viestin aihe: |
|
|
"hra insinööri valaisi minua kertomalla Brnon olevan espanjalainen haulikko..."
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ent.ap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Voihan nimike ollavaikka ja mikä, mutta tietämys voittaa ainakin näissä käytännön asioissa?
Jos joku esittäytyypi ittensä oikein insinööriksi, niin meikäkin jopa pitää surkiana tyyppinä... diplomilla varustettuna se perhana, saattaakin tajuta jotakin?...ainakin metalli puolella?
N. 20v .(vähän päälle) alalla(manuaalikoneistusta/asennusta/ ase-sepintää/kaikkia muutakin)alkaa saaha jopa vitutusta, metalliin...nim. kokemusta on.
Henkilö koht. meikällä on vielä haluja SEPÄN työhön... rauta on se mikä taipuu, eikä mies??
Näissä hommissa ei pärjää titteleillä. _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 23:22 Viestin aihe: |
|
|
ASEINSINÖÖRI on nimitys jota tietyt puolustusvoimien ylemmän asekoulutuksen saaneet käyttävät itsestään. Lähinnä tulee mieleen po. "hemmo" Kuopiosta ja J. Vottonen Helsingistä.
Kummankin aseseppäpalvelujen käyttämistä olen aktiivisti välttänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 23:47 Viestin aihe: |
|
|
Olen ollut sellaisessa käsityksessä, että herralta löytyy Beretan 680 sarjan osia kohtuullisen hyvin. Koska Käsittääkseni hän toimi elorannan takuukorjaajana myös silloin kun eloranta oli Berettan maahan tuoja. Olen huollattanut 682 berettani hänellä. Tapaus oli vielä sellainen, että kisat olivat seuraavalla viikolla enkä saanut asettani huoltoon kenellekkään (toinen piippu ei lauennut) sain vinkin Suihkosta tuttavani kautta. Soitin herralle hätäpäissäni sunnuntaina ja pahoittelin häiriötä, johon herra vastasi olevansa aina tavoitettavissa. Suihko laittoi aseeni kuntoon sunnuntai iltana yhdeksän aikaan! Tästä lähtien Berettani on käynyt suihkolla huollossa 5000 laukauksen välein ja olen ollut palveluun ja työn laatuun tyytyväinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2009 23:52 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä niin. Osaa näköjään sentään edes jotain kunnolla. BERETTA ei muuten ole mitenkään vaikea ase huoltaa.
"nimimerkki muutamia avannut" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
osu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.02.2009 00:56 Viestin aihe: |
|
|
Ykspiippuseen tähteen aikonaan tehtiin poranterästä viilalla muotoilemalla uusi piikki. Tosin siinä piikki on melko lyhyt ja yksinkertainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laippakanta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2009 12:11 Viestin aihe: |
|
|
Monesti insinööri on kuten ruuna. Molemmat tietää mitä pitäisi tehdä mutta ei ole tekijäksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eräpeikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2008 Viestejä: 3312 Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.
|
Lähetetty: 07.02.2009 13:02 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | ASEINSINÖÖRI on nimitys jota tietyt puolustusvoimien ylemmän asekoulutuksen saaneet käyttävät itsestään. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2009 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Niin, voihan olla että VALMETin tehtailla oli myös aseinsinöörejä joilla oli pohjana normaali metallialan koulutus mutta nykyään olen törmännyt tuohon nimikkeeseen vain Vottosen ja Suihkon itsestään käyttämänä. Ja molempien asekoulutus on hankittu PV:n palveluksessa.
En ainakaan mistään ole kuullut että teknisissä oppilaitoksissa olisi linja josta valmistuisi aseinsinöörejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|