OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ajatuksia jahtimaasturista?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 22, 23, 24  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 30.05.2009 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

passaaja kirjoitti:
Onko jollain kokemusta suburbanista?
Tarttis ison perheauton ja ajattelin et samalla pelillä pääsis sitten pelipaikoille metälläkin. Tarkoitus ajella vanhoja mettäautoteitä ja koneuria pitkin joten luulisi et tolla pääsee mut kokemuksen tuoma tieto olisi hyvästä jos sitä joltakin löytyy.


Tuli vaan mieleen, että valokuvaushommissa koneurien ajelu on Ok, mutta metsästyksessähän ei ole mitään iloa muuta kuin hirven vedossa, nimittäin ilman asetta on paha metsästää Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4622

LähetäLähetetty: 30.05.2009 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulle tuli mieleen tuon värkin paino..
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pieter Vellit
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 86
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 30.05.2009 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi.
_________________
!&%¤# on tekijänsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stainless_steel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2007
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 30.05.2009 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei niin isolla tee mitään metsässä!(Siis subulla) Tai no jos lukot löytyy ja 44" Bokkerit..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4622

LähetäLähetetty: 31.05.2009 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieter Vellit kirjoitti:
Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi.


Aika iso on se Valtra mikä tollasen kiskoo ylös kun akseleitaan myöten on upoksissa..
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 01.06.2009 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

passaaja kirjoitti:
Onko jollain kokemusta suburbanista?
Tarttis ison perheauton ja ajattelin et samalla pelillä pääsis sitten pelipaikoille metälläkin. Tarkoitus ajella vanhoja mettäautoteitä ja koneuria pitkin joten luulisi et tolla pääsee mut kokemuksen tuoma tieto olisi hyvästä jos sitä joltakin löytyy.


Kolme kautta on Subbe ollut nimenomaan metsästyskulkineena, K2500 eli raskaampi, 8-pulttisilla navoilla ja HD-alustalla oleva nelikko.

Aluksi paino ja koko vähän hirvitti, eli ihan missä hyvänsä se ei käänny ja ilman kunnollista rengastusta pehmeä maasto on myrkkyä. Kuitenkin, 295-levyisillä All-Terraineilla etenemiskyky on hämmästyttävän hyvä, mistä pitkälti kiitos onnistuneelle voimansiirrolle. Aiempaan Range Roveriin (korotettu, lukot, isot mutiaiset) verrattuna aika tarkkaan 1:1 maastossa, mahtumisvarauksin. Alhaalla roikkuva perämurikka on paikoitellen tulilinjalla, mikä kannattaa muistaa syvissä urissa.
Kaikenkaikkiaan moni on ollut huuli pyöreänä etenemiskyvystä, yleistä "tietoa" kun muka on että eihän ameriikanihme, varsinkaan rekisteriotteeseen merkityllä 3970kg kokonaispainolla, "voi" olla metsäkelpoinen, ainakaan kun sitä jonkin uskomuksen mukaan ei olisi tehty rypemiseen.

Tehdaskunnossa voimaa on aneemisen vähän, mihin löytyy lääkitystä Heathin ja SS Dieselin valikoimista, pakoputkisto + IC + chippi antaa sen verran löylyä mihin ruiskutuspumppu riittää. Aihetta sivuavana yksityiskohtana on mainittava että SS Dieselin 4" rööri vaatii sovittelua, eli ei mene paikalleen ilman pieniä muutoksia. Heathin Turbomaster saa ahtopaineen säätimenä lämpimän suosituksen. Vakioputki on niin tukkoinen että pelkästään sen vaihtaminen avarampaan tuo huomattavan määrän lisää voimaa ja vähentää lämpörasitusta.

Maantieominaisuuksista ei tarvinne sen suuremmin mainita, pitkätkin ajorupeamat sujuvat eleettömästi ja em. rengastuksella se ei vielä ole tolkuttoman meluisa. Samoin tilat ovat riittävät, seitsemän matkustajaa varusteineen menee heittämällä kyytiin.

Tyyppivikoja: PMD (ruiskupumpun ohjain) ylikuumenee ja hajoaa, ohjauksen apusimpukka on kulutustavaraa, ahtopaineen säätösysteemi kehittää vuotoja, polttoaineen nostopumppu hajoaa, polttoainesuodatin tukkeutuu helposti ja/tai vuotaa, vaihteiston turbiinin lukko hajoaa (voi ajaa ilmankin, +2l sadalla kulutukseen), ajovalojen kaapelointi on pakettinarua ja väliliittimet hapettuvat, lämmityksen puhaltimen rele takkuilee niin että puhallin jää päälle, takaovet auki pitävät metalliliuskat väljistyvät ja katkeavat.

Kaikenkaikkiaan varsin OK työkalu tarkoitukseensa. Maasturina huomattavan aliarvostettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 02.06.2009 02:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihailtavaa että joku laittaa käytämästään esille myös mahdolliset/todennäköiset viatkin Exclamation Aika laiva kyllä pöpelikköön, vaan eipä tarvitse miettiä mitä mukaan, kun kaikki kuitenkin mahtuu, ja pidemmät siirtymät kuitenkin tuskattomampia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pieter Vellit
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 86
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 02.06.2009 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pihkat kirjoitti:
Pieter Vellit kirjoitti:
Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi.


Aika iso on se Valtra mikä tollasen kiskoo ylös kun akseleitaan myöten on upoksissa..


No jos ajelee tosiaan niitä mettäautoteitä ja koneuria, mitä sanoi ajelevansa, niin pärjää. Se on sitten eri juttu, jos niin pehmeelle tarvii mennä.
_________________
!&%¤# on tekijänsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
passaaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 270
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: 02.06.2009 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuolla ole tarkotus mihinkään suolle mennä vaan ihan huonoja teitä ja koneuria ajella. Joten jos tolla pärjää niin kai tuo emäntä pitää autokouluun vielä laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metästelijä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 10.06.2009 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kenellä olisi kokemusta Suzukin Grand Vitarasta? Vuosikausia olen mietiskellyt pikku maasturia ja mielessä on ollut SJ410. Tarkemmin kun aloin miettimään asiaa tässä vaiheessa kun ajatus on tarkoitus siirtää käytäntöön, tuli mieleen että suotta sitä enää kolmatta autoa taloon laittaa. Eli toinen auto vaihtoon ja tilalle maasturi jossa on myös riittävät ominaisuudet maantieajoon. Grand Vitarassa olisi käsittääkseni ihan suht koht hyvät maasto-ominaisuudet alennusvaihdetta myöten. Nettiä kun kaivelin niin tuossa autossa ei lienee mitään isompia tyyppivikojakaan ja on kulutukseltaan kohtuullinen kun ei ota 2.5 l bensakonetta. Maavara tuossa on 20 cm joten riittää minun käyttöön. Ettei tämä mene vänkäämiseksi, niin tarkennan että en tule ajamaan autolla kivikkoja sun muita offroad paikkoja, mutta tarvittaessa pitää päästä Kalkkoaivin tien päähän, sekä päivittäiset työmatkat reilut 50 km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vezkuu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2005
Viestejä: 650
Paikkakunta: Lappeenranta

LähetäLähetetty: 10.06.2009 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mettäautona huoltoautoksi rekisteröity, esim lyhyt pajero tai pikku lantikka ois oiva peli ja tietenkin "korotettu" mallihan se pitää olla, semmoosesta meikä haaveilee näi köyhänä entisenä opiskelijan tallikkana mikä lähtee inttii et hyvästi haaveet, vuodeks.

Voimaa niin maan pirusti tuolla kaseikoissa ei tarvita, tietysti sen verran ruuvia käännetty et ekolokinen töppösenjälki senku pienenee Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lapinpoika
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Lok 2006
Viestejä: 84

LähetäLähetetty: 10.06.2009 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta lada niva. ei haittaa vaikka vähän puihin nojailee:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eijah
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 11.06.2009 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="vezkuu"]Mettäautona huoltoautoksi rekisteröity, esim lyhyt pajero tai pikku lantikka ois oiva peli ja tietenkin "korotettu" mallihan se pitää olla, semmoosesta meikä haaveilee näi köyhänä entisenä opiskelijan tallikkana mikä lähtee inttii et hyvästi haaveet, vuodeks.

Tuli juuri tuollainen pätkä tojota ostettua, ainakaan vie en oo pettyny saas nähdä mitä aika tuo tullessaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Julma-Henri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Mar 2008
Viestejä: 24
Paikkakunta: länsi-lappi

LähetäLähetetty: 11.06.2009 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:



hiace 2.4d 4wd -93, rekisteröity 3 henk, pieni kääntösäde, maastokyvyt rajalliset koska etu ja takaylitykset melko pitkat ja maavaraa 20cm paikat 14"peruspyörillä. tilaa tavaroille paljon ja käyttökulut alhaiset. hörppii tiellä takavedolla 7.5l/100 ja nelikolla maastoajossa alle 11l/100km. pakettiautovero eli 120e/vuosi.

[/URL]


omien tietojen mukaan nelikko hiace on jatkuva..?
firmassa on nelikko hiace, pitkä kylläkin mutta tosi jaakia kääntymään..

itellä land rover discovery toimii jahti kulkineena.
hyvin on kyllä päässy vaikka jokku x-merkkiset helvetin liukkaat kitkat alla. kerran on meno loppunu ku oli lunta konepeltiin saakka..
_________________
En juo alkoholia uskontoni vuoksi, juon sitä muuten vain...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 12.06.2009 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haisu muuttui jatkuvanelivetoiseksi korimallin uudistuksen yhteydessä vuonna -97. Nuo "tylppänokkaiset" olivat perinteisellä kytkettävällä nelivedolla ja alennusvaihteistolla. Maavaraakin oli reilummin. Hyvä jahtiauto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 22, 23, 24  Seuraava
Sivu 10 Yht. 24

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com